Onur Air

Hoi

Ik ga van de zomer naar marmaris, en ik vlieg met onur air.
Nou zijn er de afgelopen periode veel negatieve dingen gebeurd met deze luchtvaartmaatschappij waardoor ik er een beetje schrik van heb gekregen.
Heeft iemand wel een eerder met deze maatschappij gevlogen? en zijn ze betrouwbaar?

Wij zijn vorig jaar met onur air naar alanya gevlogen
Was een regelrechte ramp.
Heen vlucht hadden we 3 uur vertraging zonder melding
lieten ons gewoon zitten wachten zonder ook maar iets aan ons te vertellen dat we vertraging hadden.
Bij het instappen was er geen rolstoel lift beschikbaar.
Dus moesten ze mij de trap opdragen :frowning:
Personeel in het vliegtuig was redelijk.
Maar voor ons nooit geen onur Air meer.
Bij aankomst in turkije moest ik ook nog eens drie kwartier in het vliegtuig blijven zitten (iedereen moest eruit incl mijn famlie en personeel) Tot de lift gereed was kan je vertellen dat is geen pretje.

groeten angel

Wij zijn vorig jaar met Onur Air naar Antalya gevlogen en het is ons goed bevallen. Transfer vanaf Eindhoven en zowel heen als terug geen last van vertragingen. Dit jaar vliegen wij weer met Onur, maar dan naar Bodrum en vanaf Rotterdam.

hoi hoi,

Heb dit jaar met onur air gevlogen. vanaf eindhoven
geen vertragingen, goed eten… oftewel niks te klagen.
in september ga ik weer met onur air, maar dan vanaf schiphol.

groetjes linda

Wij zijn vorig jaar met onur wezuh vliegen
en zelf hadduh we niej echt klachten
alleen weinig beenruimte en stoel van em sgoonzus stond sgeef :expressionless: logisch NOT mja vedder dus niks

maar me buren die hadduh weer meer problemen enhebbe proces llopen
ik weet niej prcies wat er allemaal gebeurd is
mja as er proces bij sit :expressionless:

nja heel veel plezier iig in marmaris want marmaris is egt super :smiley:

Hallo,

Ik ben net een week terug van Marmaris en heb met Onur Air gevlogen.
Dit was voor mij de zesde keer met Onur.
Goede vliegtuigen, geen vertragingen en vriendelijk personeel.
Kortom: een goede maatschappij.

Groetjes…Ans

nou kiki, je kunt gerust met deze maatschappij vliegen hoor…er zijn idd negative dingen over deze maatschappij gezegt maar het zijn allemaal dingen die andere maatschappijen kunnen gebeuren (nederlandse maatschappijen hebben ook genoeg ongevallen op hun naam staan maar daar word blijkbaar niet zo’n aandacht aan besteed)

De oorspronkelijke vraag was: is Onur Air veilig.
Vervolgens krijgen we antwoorden over wel of geen vertragingen, de maaltijden, comfort en aardigheid personeel. Wat heeft dit met veiligheid te maken? Dat jouw vlucht op tijd was en het eten goed smaakte zegt niets over veiligheid.
En hoe kan iemand zeggen: goede vliegtuigen? Heb je persoonlijk de motoren opengemaakt, alle bedradingen gecontroleerd en de romp geinspecteerd op haarscheurtjes en gechecked op alle bouten wel goed vastgedraaid zaten?

Het is heel moeilijk om er achter te komen of een maatschappij als veilig aangemerkt kan worden, over het algemeen doet de Luchtvaartinspectie geen mededelingen hierover, tot grote ergernis van consumentenorganisaties, zoals ANWB en de Consumentenbond, die hierover meer openheid willen hebben.
Het feit dat een half jaar geleden de Luchtvaartinspectie tot 2 maal toe wel naar buiten is gekomen met incidenten (‘twee toestellen konden echt niet door de beugel’) met Onur Air toestellen zegt mij genoeg!
Een hoop reisorganisaties bieden de mogelijkheid om je vliegticket ’ op te waarderen’ naar Transavia of Martinair voor 18 tot 30 euro. Ik zou het wel weten.

En Eevie, wat betreft die ongevallen met Nederlandse maatschappijen:
KLM: laatste ongeluk was 27 jaar geleden (1977, Tenerife)
Transavia: totaal slechts 1 ongeval (1997) omdat ze op Schiphol i.v.m. geluidhinder bij storm op een baan moesten landen met veel crosswind, en van de baan werden geblazen. Geen slachtoffers.
Martinair: 1992, Faro. Op de baan gekwakt door plotselinge windshear (sterke, zeer plaatselijke, neerwaartse luchtstroom). In die tijd waren er nog geen detectiemethoden, geen enkele piloot had het toestel onder die omstandigheden netjes kunnen landen.
Dus Eevie, waar heb je het over? :wacko:

Originally posted by Gast@16-06-2004, 14:58:53
**

En Eevie, wat betreft die ongevallen met Nederlandse maatschappijen:
KLM: laatste ongeluk was 27 jaar geleden (1977, Tenerife)
Transavia: totaal slechts 1 ongeval (1997) omdat ze op Schiphol i.v.m. geluidhinder bij storm op een baan moesten landen met veel crosswind, en van de baan werden geblazen. Geen slachtoffers.
Martinair: 1992, Faro. Op de baan gekwakt door plotselinge windshear (sterke, zeer plaatselijke, neerwaartse luchtstroom). In die tijd waren er nog geen detectiemethoden, geen enkele piloot had het toestel onder die omstandigheden netjes kunnen landen.
Dus Eevie, waar heb je het over? :wacko: **

Sorry hoor, maar je kan de nederlandse maatschappijen niet heilig verklaren. Ik heb persoonlijke ervaringen met kapotte toestellen die aan de grond moesten blijven omdat ze de lucht niet in mochten. Zowel transavia als martin air. Bij allebei moest er een ander toestel uit nederland komen i.v.m problemen met het vliegtuig.

Dus veiligheid kan je niet aan het aantal gemelde incidenten meten. Er is ook nog zoiets als een ijsberg theorie. Het puntje boven zee laten ze zien, maar wat er onder zit voor ellende krijgt niemand ooit te horen.
Trouwens transavia/basiq air heeft er een incident bij nl afgelopen zondag een noodlanding op zestienhoven i.v.m kapot neuswiel. veilig he nederlandse maatschappijen!!

Ik ga zelf ook van de zomer met onur air vliegen en ik zie het wel. je moet het gewoon ondervinden.

Sabine09, je voorbeelden bevestigen alleen maar mijn verhaal.
Ik zeg niet dat er bij een veilige maatschappij nooit problemen zijn, maar het gaat er om hoe ze er mee om gaan.
In jouw geval: ondanks de enorme kosten laten ze een ander toestel komen om de passagiers op te halen, er worden geen concessies gedaan aan de veiligheid.
Bij Onur Air kregen toestellen bij steekproeven van de luchtvaartinspectie een startverbod; ze wilden gewoon vertrekken terwijl de toestellen niet luchtwaardig (veilig) waren.
Het gaat om de veiligheidsnormen die de maatschappijen hanteren. En blijkbaar ligt de lat bij sommige maatschappijen niet zo hoog.

En over dat neuswielincident: bij het opstijgen in Stockholm voelden de piloten een lichte trilling in het neuswiel. Ze wisten niet of er daadwerkelijk wat aan de hand was, maar namen geen risico en alarmeerden Zestienhoven, die vervolgens brandweer en ambulances paraat gezet hebben.
Het toestel landde zonder problemen.

Hallo gast,

Je antwoordt alsof je erbij bent geweest, sorry maar ik heb 10 uur in een kapot vliegtuig gezeten, waar ze gewoon mee naar nederland wilden vliegen. Waardoor dus ook een start verbod volgde en wij met z’n allen het vliegtuig moesten verlaten. En na een hele hoop gezeur van onze kant, er was nl niets meer open op de luchthaven en we hadden dus geen eten en dat is even leuk maar na vele vele uren gaat dat goed vervelen. En wij hadden het geluk dat er een advocaat zich bij de passagiers bevond die een flinke woordenwisseling met martin air heeft gehad om naar huis te kunnen. Dankzij deze man en het gezeur van de rest van de passagiers kwam er uiteindelijk een ander toestel vanuit nederland.
Dus wat nou lat hoog leggen. Ze wilden gewoon weg gaan met het toestel, we waren al los van de gate.
En in nederland bleek dat ie daar al kapot vertrokken was, hoe bedoel je vriendjes politiek, met buitenlandse maatschappijen wordt gewoon anders om gegaan en dat is overal zo.
Het is precies wat eevie zegt, het kan iedere maatschappij gebeuren.

Oke, ik was er niet bij, dus ik kan niet controleren of ze uiteindelijk, na geprobeerd te hebben het probleem om te lossen, zelf besloten niet te gaan vliegen of dat ze daartoe gedwongen werden.
Ik ga af op officiele berichten, ervaringen van mensen op dit en andere forums, en gegevens over de vloot. Zo is het oudste toestel van Transavia 6 jaar oud, terwijl het oudste toestel van Onur 28 jaar oud is. :unsure:

Ik stop ermee. Jij vliegt met Onur Air, en ik betaal 20 euro extra en vlieg met Transavia. Allemaal blij. :smiley:

Wij zijn net terug van Marmaris en hebben met Onur Air gevlogen. Wat mij opviel in dat toestel (Airbus 300/600) is dat er teksten in stonden in het Indonesisch. Ze huren dus van Garuda of ze hebben dat toestel van ze gekocht. Nou ben ik een Indonesie-kenner en ik kan je zeggen dat men het daar niet zo nauw neemt met veiligheid van mensen. Iedereen en alles wat je tegenkomt daar is corrupt. De techneut die het toestel vrij moet geven na een check, is een ambtenaar die veel te weinig verdiend en dus gevoelig is voor koopsommen. Garuda maakt daar dankbaar misbruik van en geeft die man wat extra’s zodat zij hun vliegtuig weer de lucht in krijgen. Als Onus Air dus afhankelijk is van de Indonesiers, kan je op je vingers natellen hoe het daarmee gaat. De vorige spreker heeft wel een beetje gelijk. De ambtenaren hier zijn wat minder corrupt (ik wil niet zeggen helemaal niet hahahaha) en de toestellen zijn jonger. Maar aan de andere kant heb ik een vriend die GWK (Grond Werktuigbouw Kundige) is bij de KLM, dat zijn de mannen die de toestellen vrij moeten geven na een check-up, en die zei mij al een jaar of vier terug dat hij problemen kreeg met zijn geweten door de werkdruk. Zijn bazen willen dat 'ie soepeler werkt maar als het misgaat, hakken ze zijn kop eraf. Snap je hoe het zit in de vliegtuig business? Ik ga altijd in een vliegtuig zitten met het idee dat de piloot ook niet dood wil en die kijkt dus ook wel mee naar de staat van de kist. Er gebeuren altijd nog 40 keer zoveel ongelukken op de weg dan in de lucht verhoudingsgewijs. De kans dat je een ongeluk krijgt is groter met steigen en landen waar iets fout mee gaat dan door het eventuele slechte onderhoud. Maak elkaar niet gek op dit forum en doe lekker een dutje tijdens de vlucht. Dan merk je er niks van als die neerstort… hahahahahaha

Ik ben ook net een week terug uit Turkije, ook met Onur Air gevlogen, en totaal geen problemen gehad :slight_smile:

Was voor mij niet de eerste keer dat we met Onur vlogen, en tot nu toe alleen maar goede ervaringen gehad aan boord. Ok, de toestellen zijn niet super-de-luxe, maar voor die paar uurtjes maakt dat voor mij ook niet uit.

En in tegenstelling tot de Nederlandse maatschappijen krijgen we bij Onur tenminste nog wat te eten aan boord. (joepie? :unsure: )
:stuck_out_tongue:

Volgend jaar gewoon weer Onur Air voor mij hoor.

Greetz,
Randy