Vliegtuigmaatschappij Onur Air word op het moment scherp in de gaten gehouden voor slecht onderhouden vliegtuigen enz.
Ik vlieg in September met Onur Air , ik ben absoluut niet weg van buitenlandse vliegtuigen reisburo D-Reizen vergelijkt het zelfs met Martinair, zijn er mensen die door dit nieuws liever niet meer vliegen met Onur Air?
Nee hoor Roxana. Maak je niet teveel zorgen hoor!!! Niks mis mee!
Lees niet alleen wat hier op dit forum staat, maar ook de krant en een topic op Trosradar forum over Onur Air. Maar maak je vooral geen zorgen. Niets aan de hand!
Wij gaan ook in Sptember, maar ik probeer wel om te boeken naar een Nederlandse charter.
ja het stond gisteren ook in de krant. Maar het feit dat ze in de gate gehouden worden betekent niet dat ze uiteindelijk daadwerkelijk niet meer mogen vliegen. Onur Air heeft een heel grote vloot. Af en toe worden er vliegtuigen “geleend” en ook “uitgeleend” aan andere maatschappijen. Van die vloot zijn er helaas enkele vliegtuigen die voor de normen “verouderd” zijn.
Tot nu toe zijn de vliegtuigen van Onur Air altijd door de inspectie van Schiphol gekomen. Als dat niet zo was geweest hadden ze allang niet meer mogen vliegen. Als je “enge” verhalen over dit hoort moet je dat dus ook nog in je achterhoofd houden. Het in de gate houden betekent in feite alleen maar dat de toestellen beter in de gate (dus nagekeken als ze op Schiphol staan) gehouden worden. Als de inspectie het al erg genoeg had gevonden hadden ze nog meer maatregelen genomen. Ik vind het wel goed dat de vliegtuigen beter worden nagekeken.
Maar zoals ik al zei, Onur Air heeft een grote vloot en vliegt naar veel bestemmingen binnen Europa, wordt extra in de gate gehouden, dus de kans dat je met een slecht toestel vliegt is echt niet of nauwelijks aanwezig. Je moet je ook echt niks in je hoofd gaan halen anders word je alleen maar bang en dat is ook niet de bedoeling.
hoi ik wil ook even reageren op onur air ik heb er ook al dingen over gehoord ik vlieg in oktober met onur air ben nu door al die berichten wel bang geworden ik heb nog nooit met onur air gevlogen alleen met martinair en thomas cook dat waren prima toestellen bij het reisbureau waren we te laat met boeken transavia martinair ze zaten allemaal vol bleef alleen onur air over moesten we ook nog 50 euro de man extra betalen omdat ze extra stoelen hadden ingekocht en dat moeten de klanten betalen raar of niet?
wanneer was dat van onur air op de radio of tv zou ik wel graag willen weten en is het mogelijk dat je via een andere maatschapij kunt of kan dat niet en kost dat extra geld? :o
:unsure: kan iemand mij nog even die site geven waar ik die informatie kan vinden van onur air dat er iets mis was gegaan of in welke krant dat stond de telegraaf maar van welke datum? alvast bedankt :wub: :wub: :wub:
Roanna waarom zeg je dat er niets aan de hand is,en je geen zorgen hoeftte maken ??Dat begrijp ik even niet.Want je gaat proberen wel om te boeken!!!Er is wel degelijk wat aan de hand.Het is alleen de vraag in hoeverre het de kans loopt om te escaleren ???Laten we ermaar op hopen dat het tij keert.En ondanks de scherpe controlle kan je alleen maar toe juichen.Want niemand wil in die situatie belanden.Dus even alert zijn en lezen Het is vervelend maar misschien door die scherpte kan het toch beperkt blijven zodat je met een gerust hart op vakantie kan gaan,en genieten van het mooie land.Iedereen een fijne en hopelijk een zorgeloze vakantie gewenst.!!!
Originally posted by misspiggy@04-05-2005, 22:25:07 :unsure: kan iemand mij nog even die site geven waar ik die informatie kan vinden van onur air dat er iets mis was gegaan of in welke krant dat stond de telegraaf maar van welke datum? alvast bedankt :wub: :wub: :wub:
Ik vlieg regelmatig met een turks vliegmaatschappij.
En ik vind het super, goede service en bediening en de beenruimte is super.
Zelf heb ik nooit met onur air gevlogen, maar dat zal ook wel goed zijn.
Air anatolia werd toen ook scherp in de gaten gehouden toen ik er mee moest vliegen. Nou ik beschouwde het als een stukje veiligheid.
En met alle vliegtuigen is er wel iets aan de hand.
Toen ik een keer met transavia moest vliegen mankeerde de vliegtuig ook iets waardoor we niet mochten vliegen. dus vertraging van een uur.
Je moet gewoon het nieuws in de gaten houden.
Als ze inderdaad hun landingsrechten verliezen, dan kan dat nog leuke gevolgen hebben, zoals te lezen is op http://www.luchtvaartnieuws.nl/news :
Een vliegverbod voor de goedkope Turkse maatschappij zou een drama voor reisorganisaties betekenen. Tienduizenden mensen vliegen de komende maanden met Onur Air naar hun vakantiebestemming in Turkije.
Originally posted by jac@07-05-2005, 16:15:34
** Onur air heeft de laatste waarschuwing gehad, dus het zal niet lang duren voordat zij niet meer mogen vliegen en misschien falliet worden verklaard. **
hoezo nu weer failliet verklaard??? Onur Air is een van de grootste Turkse reisorganisaties. Ze vliegen niet alleen naar Nederland hoor, maar ongeveer elke bestemming in europa. Dus als ze nederland niet meer inmogen betekent het niet dat ze failliet gaan
en ik denk zeker dat het een enorm probleem gaat worden als onur niet meer op schiphol mag landen deze zomer. Ik weet nog wel precies hoe druk het vorig jaar was (ik werkte voor onur) en hoe moeilijk het dan gaat worden om al die mensen naarTurkije te gaan vervoeren. Ik persoonlijk hoop dan echt dat ze gewoon mogen blijven vliegen. Zolang ze de vliegtuigen maar goed onderhouden
Originally posted by nur@07-05-2005, 17:02:58
** en ik denk zeker dat het een enorm probleem gaat worden als onur niet meer op schiphol mag landen deze zomer. Ik weet nog wel precies hoe druk het vorig jaar was (ik werkte voor onur) en hoe moeilijk het dan gaat worden om al die mensen naarTurkije te gaan vervoeren. Ik persoonlijk hoop dan echt dat ze gewoon mogen blijven vliegen. Zolang ze de vliegtuigen maar goed onderhouden **
Het gaat niet alleen om Schiphol, hoorde net op het nieuws dat dan de landingsrechten voor alle Nederlandse luchthavens wordt ontnomen.
Tja ik maak me best wel een beetje zorgen. Als Onur Air de landingsrechten wordt ontnomen (ook al zal dat dan best om een gegronde reden zijn) dan vraag ik me echt af hoe ze al die duizenden passagiers die al geboekt hebben dan gaan vervoeren. Andere vliegmaatschappijen kunnen dat helemaal niet aan bovenop hun normale vluchten en er zijn zoveel kleine touroperators die met Onur werken… ik hoop dat ik deze zomer nog een baantje heb :unsure:
Originally posted by Roanna@04-05-2005, 17:01:34
** Nee hoor Roxana. Maak je niet teveel zorgen hoor!!! Niks mis mee!
Lees niet alleen wat hier op dit forum staat, maar ook de krant en een topic op Trosradar forum over Onur Air. Maar maak je vooral geen zorgen. Niets aan de hand!
Wij gaan ook in Sptember, maar ik probeer wel om te boeken naar een Nederlandse charter.
Mvg. Roanna
**
Wij zijn 5 mei teruggekomen en hebben gevlogen met Onur. In een woord een ramp. Ik ben blij dat ze niet meer mogen landen op de nederlandse en duitse luchthavens. We hebben al veel vaker gevlogen en met heel veel maatschappijen, maar dit sloeg echt alles.
Dus ik hoop dat Onur de komende maand gebruikt om de toestellen te repareren, want er is wel degelijk iets aan de hand.
Kijk op www.turbulentie.nl en lees ervaringen van andere passagiers.
Originally posted by Yolcu@07-05-2005, 18:35:47
** Het gaat niet alleen om Schiphol, hoorde net op het nieuws dat dan de landingsrechten voor alle Nederlandse luchthavens wordt ontnomen.
**
ach dat bedoel ik ook voor mij is schiphol en de rest van de nederlandse luchthavens een pot nat
Originally posted by Fennie+14-05-2005, 18:51:14–></span><table border=‘0’ align=‘center’ width=‘95%’ cellpadding=‘3’ cellspacing=‘1’><tr><td>QUOTE (Fennie @ 14-05-2005, 18:51:14)</td></tr><tr><td id=‘QUOTE’> <!–QuoteBegin–Roanna@04-05-2005, 17:01:34
** Nee hoor Roxana. Maak je niet teveel zorgen hoor!!! Niks mis mee!
Mvg. Roanna
**
Wij zijn 5 mei teruggekomen en hebben gevlogen met Onur. In een woord een ramp. Ik ben blij dat ze niet meer mogen landen op de nederlandse en duitse luchthavens. We hebben al veel vaker gevlogen en met heel veel maatschappijen, maar dit sloeg echt alles.
Dus ik hoop dat Onur de komende maand gebruikt om de toestellen te repareren, want er is wel degelijk iets aan de hand.
Kijk op www.turbulentie.nl en lees ervaringen van andere passagiers. **
[/quote]
als ik daar nu lees zie ik 66 positieve en 46 negatieve ervaringen.
en als ik even mag reageren op de laatste negatieve ervaring, is dat soms de jouwe?
het eten is gemaakt om koud te serveren. Je krijgt een koude kip en een koude pastasalade, dit eten wordt expres niet opgewarmd. Zo heeft deze maatschappij dat besloten. Dus het ligt niet aan dat ze geen keuken hebben, dat hoeven ze niet want ze serveren gewoon geen warm eten.
Vandaag hebben twee vliegtuigen (Airbus A300) landingsverbod gekregen op zaventem, andere Onur-toestellen zijn blijkbaar nog wel welkom, maar elk toestel wordt geïnspecteerd. Indien ik het goed begrepen heb, dat zijn de geweigerde vliegtuigen, toestellen die Onur zelf bij andere maatschappijen, die nog lagere normen hanteren, chartert.
Ik denk inderdaad dat we te weinig aandacht hebben voor de vliegmaatschappijen die door de touroperators worden ingezet. Als je weet dat de hotels al bodemprijzen hanteren, dan is de enige manier om de prijzen nog verder te drukken de prijs van de vlucht. Dat dit vroeg of laat moet leiden tot veiligheidsproblemen hoeft niet te verwonderen.
als ik daar nu lees zie ik 66 positieve en 46 negatieve ervaringen.
en als ik even mag reageren op de laatste negatieve ervaring, is dat soms de jouwe?
het eten is gemaakt om koud te serveren. Je krijgt een koude kip en een koude pastasalade, dit eten wordt expres niet opgewarmd. Zo heeft deze maatschappij dat besloten. Dus het ligt niet aan dat ze geen keuken hebben, dat hoeven ze niet want ze serveren gewoon geen warm eten.
dat viel me gewoon even op. **
Ik heb alleen gelezen op dit forum en niet gereageerd. Het eten was niets beter of slechter dan tijdens onze andere reizen, daarover heb ik ook niets te klagen. Het personeel was ook vriendelijk, alleen een beetje slecht te verstaan.