Vliegen Met Onur-air

Er is een brandende vraag.
Ik ga 24 sept 8 dagen naar alanya.
We kregen te horen dat alleen onur-air nog vliegt en de rest vol was.
Nu las ik vorige week dat er problemen waren met onur-air en 30 uur vertraging.
Iedereen heeft ons afgeraden om met onur-air te gaan vliegen.
Ik wil graag weten dat als er problemen zijn die ten koste gaan van mijn vakantie bijv dat het wel korte vakantie word omdat de vertaging zit inbegrepen in die 8 daagse vakantie ik de schade kan verhalen op onur-air.
Of er word gezegd moet je maar niet met onur-air vliegen en je reisdatum veranderen.
Ik hoop dat er iemand is die hier iets meer van weet.
Alvast bedankt voor de moeite

Zie Rechten van vliegtuigpassagiers

Als je een annuleringsverzekering hebt, en je vlucht heeft meer dan 8 uur vertraging, dan krijg je 1 reisdag vergoed. Dus bij een 8 daagse reis, krijg je 1/8 van de reissom vergoed. Bij 20 tot 32 uur vertraging: 2 dagen. Meer dan 32 uur: 3 dagen.

ik ga 23 oktober met onur air en mijn reisbureau zegt dat ik gewoon moet afwachten en dat gedoe met onur air deze vliegtuigen worden nu als een van de beste gecontroleerd zeggen ik vraag voor de tijd nog wel even na ik vlieg met een reis van oad dus als het niet goed met onur air gaat zijn hun daar verantwoordelijk voor vind ik ik

MissPiggy: Als Onur toch niet meer zou mogen vliegen dan zorgt Oad gewoon netjes voor een vervanger! Dat komt helemaal goed! En die 30 uur was met een Fly air toestel toch?

Vlieg regelmatig met Onur Air, Eindhoven Istanbul Istanbul Amsterdam Gumbet Eindhoven Amsterdam Gumbet enz enz

En ik heb nog nooit vertraging of problemen gehad, een keer zat er een redelijk forse vrouw langs me waardoor ik een beetje krap zat maar dat is dan ook alles…

Zou zeggen niet teveel nadenken en maak er het beste van!!!

Liefs Linda

Wij vliegen 14 september ook met Onur Air en ik ga me er nu echt nog niet druk over maken. Mochten ze niet mogen vliegen dan mag ik toch aannemen dat er wel weer voor een oplossing wordt gezorgd. We wachten het wel af…

Groetjes, Diamond

Me tante vlog met Onur air in de Meivakantie. Ze vlogen al laat in de avond ( rond 8 uur ) bleek dat ze nog vertraging hadden tot 2 uur. Dus gingen ze de volgende dag pas weg… en ze hadden maar voor 8 dagen geboekt… In die week mocht Onur air niet meer landen in NL. In hun hotel waren er mensen die nog 1 week extra moesten blijven, omdat er geen vliegtuig was. En me tante moest 1 dag eerder weg !! Ze zat lekker bij het zwembad, kwam er iemand naar haar toe en zegt, moet jij niet gaan inpakken dan ?? je moet zo weg… Het is toen allemaal heeeel raar gegaan. En ze probeert nog steeds geld terug te krijgen. Maar dat krijgt ze gewoon niet voor elkaar… Ze reageren niet eens op de brieven of mailtjes…

Een stukje geplukt van de Tros Radar site:

**Ik ben gezagvoerder bij een grote NL maatschappij…
…DAT IK ONURAIR GEWOON EEN LEVENSGEVAARLIJKE CLUB VIND! JA IK GEBRUIK EXPRES NIET HET WOORD LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJ.
Ik zou mezelf achter de oren krabben en of annuleren of bijbetalen, maar vlieg in hemelsnaam met een vertrouwde maatschappij, en ben bereid te betalen voor goed onderhoud en regelgeving.
Basseer je meting ook niet met het feit of je een gratis maaltijd krijgt en op tijd vliegt of niet, want dat zegt helemaal niets over betrouwbaarheid en vooral veiligheid, en dat laatste is waar je voor moet staan als luchtvaartmaaschappij. Geen enkele concessie, nooit en tenimmer.
**

hallo allemaal…ik ben gisteren terug gekomen met Onur Air…ik heb al vaker met hun gevlogen en ik heb echt nog nooit problemen gehad.Tja, een keertje vertraging maar dat kan bij elke maatschappij gebeuren…Laat je niet gek maken door alle verhalen…vorige week is er een air france toestel neergestort en dat is toch ook een goede maatschappij…Het kan de beste gebeuren…

Hallo!

Ik heb nog nooit met Onur Air gevlogen, maar wil 16 sept waarschijnlijk voor 3 nachtjes wat vriendinnen gaan opzoeken in Marmaris. Kan niet de hele vakantie mee maar 3 nachten stappen zie ik wel zitten, althans…als ik een goedkope vlucht kan vinden. Zie nu alleen 300 euro!! Weten jullie waar ik moet kijken voor goedkopere, of moet ik dan echt wachten tot vlak voor vertrek?

Het gaat om ams-dalaman of rtm-dalaman.

Als je naar Marmaris gaat is het dan ook te doen als je op Bodrum vliegt?

Thanks alvast! X Nathalie

Op zich kan het wel, maar je moet dan toch zeker wel op een busrit van 4 uur rekenen… Misschien zelfs nog wel langer!

Oh zo lang nog, nee dat zie ik niet echt zitten, beetje zonde van de tijd als ik maar zo kort ga. Bedankt voor de info!

Hoi!
Wij hebben 22 juli gevlogen met Onur Air naar Alanya en 29 juli weer terug naar huis (amsterdam) en wees gerust!!! :smiley: Onur Air was het enige goede aan onze vakantie! Dikke pluim voor Onur Air!
Niets mis mee ondanks alle kritiek, want als je heel eerlijk bent, weten we toch allemaal wel dat het gewoon een centenkwestie is :wink: Onur Air vliegt gewoon goed en goed en dat kunnen andere, veel duurdere maatschappijen nieet zetten, dus als ze een stok vinden, slaan ze er keihard mee!
Ik heb met alle nederlandse maatschappijen gevlogen en met Cyprus Airways en dan nu met Onur Air. Nederlandse maatschappijen zoals bv. Transavia kunnen hier nog een puntje aanzuigen.
Ik zou zeggen: Veel plezier en ga met een gerust hart, komt prima in orde!
Kijk ook maar eens op www.Turbulentie.nl

Groetjes Laila

Ja, ik maak me daar ook niet zo’n zorgen over hoor…kan alleen nergens prijzen vinden. Maar ik ga denk ik eind augustus even bellen naar verschillende dingen…dan is het hele drukke seizoen weer voorbij en misschien hebben ze dan wel leuke last minutes of zo…

Onur air vind ik echt slecht…
We hebben er 1x mee gevlogen maar dat was dan ook meteen de laatste keer!
Toen ons vliegtuig op het vliegveld aankwam kwam er meteen brandweer bij de linker motor…béetje vreemd.
In het vliegtuig sprak het personeel geen of haast geen engels, ze konden zich in ieder geval niet verstaanbaar maken. En als de piloot instructies gaf via de microfoon kon je er geen engels woord uithalen!
Toen bleek ook nog eens dat alle toiletten kapot waren, ook heel fijn. En ze konden geen koffie of thee zetten want dat deed het ook niet. Toen kwam het eten, bleek dus dat het ding waar mee ze het opwarmen kapot was, we kregen dus iets kouds wat warm had moeten zijn, héel vies.
Toen ging de airco ook nog eens lekken en we hadden ook geéen geweldige landing moet ik zeggen.

Op de terugreis vlogen we met een andere maatschappij want we werden overgeboekt ofzo, vonden we natuurlijk hélemaal niet erg!
We vlogen met een hele kleine turkse maatschappij, we dachten hmm het zal toch niet weer. Maar nee het was top! Personeel kon zich goed verstaanbaar maken dus hun engels was gewoon oke! 100x beter dan bij onur air!

Dus voor mij géen onur air meer! :huh:

ik denk dat het nog een keer helmaal fout gaat met onur air maja!

het gaat er niet om wat beter is of niet .je kunt mij niet vertellen dat transavia slechter is dan onur air allen omdat je eten krijgt bij onur air!!!het gaat er bin om de onderhoud van de vliegtuigen!!!en dat ontbreekt vogens mij bij onur air!!!die toestellen worden onder houden in turkije en turken kennende zijn ze nog al erg makkelijk o dat kan nog wel.waarom hoor je ook aldoor problemen met de toestellen van onur air en fly air!!!je hoort nooit wat over pegases airlines nooit wat over sky airlines.er kan altijd wat gebeuren van zelf maar de toestellen van de ned maatschappijen ben ok zeker van dat die goed onderhouden worden.daar zijn ook hele strenge regels voor.maar maakt niet uit iedereen moet gaan vliegen met wie hij wil.maar vind het belachelijk om te zeggen dat onur air beter is dan transavia ,

Originally posted by hartje@18-08-2005, 12:42:45
** het gaat er niet om wat beter is of niet .je kunt mij niet vertellen dat transavia slechter is dan onur air allen omdat je eten krijgt bij onur air!!!het gaat er bin om de onderhoud van de vliegtuigen!!!en dat ontbreekt vogens mij bij onur air!!!die toestellen worden onder houden in turkije en turken kennende zijn ze nog al erg makkelijk o dat kan nog wel.waarom hoor je ook aldoor problemen met de toestellen van onur air en fly air!!!je hoort nooit wat over pegases airlines nooit wat over sky airlines.er kan altijd wat gebeuren van zelf maar de toestellen van de ned maatschappijen ben ok zeker van dat die goed onderhouden worden.daar zijn ook hele strenge regels voor.maar maakt niet uit iedereen moet gaan vliegen met wie hij wil.maar vind het belachelijk om te zeggen dat onur air beter is dan transavia , **

Ik ben het helemaal met je eens… :smiley:

Op 15 oktober vlieg ik ook met ONUR-Air. Ik maak me daar nog maar niet te druk om.
We zien het tegen die tijd wel weer. Er kan altijd wel wat mis gaan.
Ik vlieg meestal met een Turkse maatschappij en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad.
Op hoop van zegen maar.

Iedereen een goede en veilige reis gewenst.

Cok selamlar, Fransijn :wub: :wub: :wub:

@ holidaylover…sorry zie nu pas dat ik wel heel laat reageer, misschien hb je er nog iets aan…hou ticketpot.com even in de gaten…succes!!

http://www.ticketpot.com/index.jsp