Net terug uit Marmaris. Heen gevlogen met Onur Air vanaf Enschede. Prima vliegtuig, geen vertraging en prima service. Terug dus niet met Onur maar met Transavia. Gelijk 70 minuten vertraging omdat er op de heenweg het 1 en ander fout was gegaan op Schiphol met inchecken en bagage. Ook was ook een raar geluid te horen bij het opstijgen. Iemand enig idee hoe oud de vliegtuigen van Transavia zijn? (boeing 737-800) Vorig jaar ook met Onur gevlogen en toen ging alles ook prima.
Originally posted by Crouching_Tiger@17-05-2005, 16:43:43
**Iemand enig idee hoe oud de vliegtuigen van Transavia zijn? (boeing 737-800) **
Transavia vliegt met een zeer jonge vloot, allemaal B737-NG.
Het oudste toestel is 7 jaar oud, het nieuwste is 2 jaar oud.
De gemiddelde leeftijd van de vloot is 3,8 jaar.
Als je toevallig het registratienummer weet van het toestel (PH-…), dan kan ik je de exacte leeftijd geven.
Even ter vergelijking.
Onur Air, oudste toestel 29 jaar, gemiddelde leeftijd 12,5 jaar
Fly Air, oudste toestel 26 jaar, gemiddelde leeftijd 22,7 jaar
MNG, oudste toestel 30 jaar, gemiddelde leeftijd 21 jaar
Natuurlijk heb ik ook zelf al 1 keer gevlogen met Onur Air maar dit beviel me echt niet…
Ook nu heb ik het weer omgeboekt ik neem liever het zekere voor het onzekere met mijn dochter aan boord…
Roxana
Blijkt dat het meest ernstige incident - waar Onur ook nooit naar verwijst - het probleem geweest is met de mislukte start. Tijdens het starten kreeg de piloot een foutmelding en maakte daarom een noodstop. De reden was dat het zogenoemde straalomkeringssysteem, dat gebruikt wordt om te remmen bij het landen, onverwacht in werking was getreden. Indien dit incident tijdens de vlucht was gebeurd, dan was het vliegtuig volgens de experten naar alle waarschijnlijkheid neergestort.
De andere tekorten gaan inderdaad over problemen, die niet meteen de veiligheid of luchtwaardigheid aantasten. Maar één potentiële crash is wel degelijk ernstig genoeg om deze maatschappij onder strikt toezicht te plaatsen, temeer omdat ze hun fouten niet willen erkennen.
Vliegverbod van Onur Air is ingetrokken
bron: Nu.nl
mooi…!!! hoeve we daar niet meer over in te zitten:D
groetjes
filiz
precies
kan ik weer gewoon vliegen
Wat nu met Onur ? dat brandstoflek in Eindhoven, was volgens de TV-beelden die ik gezien heb echt wel erg. De kerosine spoot met liters het toestel uit. Volgens de berichtgeving is een ramp vermeden.
De opeenvolging van incidenten met deze ene maatschappij lijkt me te frequent om toeval te zijn.
Geert