Vertraging Martinair

Gisteravond om 18.30 uur op Schiphol gearriveerd. Tijdens het inchecken werd de vlucht even gesloten; na 10 minuten kwam de mededeling dat de vlucht is geannuleerd. Er zal nu vandaag om 18.00 uur een vlucht vertrekken als het goed is. We zijn weer huiswaarta gekeerd en hebben vannacht heerlijk in ons eigen bed geslapen… Voor ons is het allemaal niet zo rampzalig; we zijn zes maanen in Kenia, maar toch wel triest als je een vakantie met een safari hebt geboekt. Dan loopt je hele programma gevaar. De passagiers werd overigens wel een hotelovernachting op Schiphol aangeboden.

Het was/is even balen…

Diani:vak02:

heel erg jammer
ik vertrek maandag maar met arkefly

kwaheri

opeens herinner ik dat het mij ook eens overkomen is
ongeveer 3jaar geleden ook met martinair
dat vliegtuig moest van aruba komen
en toen hadden we ook een dag vertraging
als je direct op safari gaat lukt dit nog wel
alleen vervalt je eerste dag in mombasa en ga je direct na aankomst op safari

ps: je kan bij martinair of je verzekering 1 gemiste vakantie dag vergoed
krijgen martinair geeft waarschijnlijk een formulier af

als je dan 6maand gaat is het niet zo erg maar als je maar 2week
gaat is het wel jammer

kwaheri

Volgens de ANVR reisvoorwaarden moet de luchtvaartmaatschappij bij vertraging van lange vluchten, langer dan 6 uren vertraging, alle maaltijden, eventueel hotelovernachting en zo’n 600 euro retour geven wegens gederfde vakantie…

Bij Martinair sturen ze je terug naar het reisburo en van reisburo naar Martinair, maar een jurist kan je precies vertellen hoe dat zit.

Dat gaat een beetje lastig voor ons worden omdat we voorlopig zes maanden in Kenia verblijven. We zien wel, als we vandaag nu maar ècht vertrekken, dan kunnen we ermee leven…

Diani:vak02:???

Eind vorig jaar waren de vertragingen bij Martin Air ongeveer de standaard.Martinair wijst alle claims af en komt met een onaantrekkelijk schikkings voorstel.Ik heb het er niet bij laten zitten en de zaak voorgelegd aan de geschillen commissie.Het heeft 6 maanden geduurd,maar deze week kreek ik per persoon per vertraagde vlucht 600 euro toegewezen.Omdat er zowel heen als terug ernstige vertragingen waren is dat dus 1200 euro p.p
Het loont dus wel degelijk om je recht te zoeken.

Goedzo !
De aanhouder wint. Uiteraard zijn zulke dingen alleen in Nederland super geregeld en zeker als je met een Nederlandse maatschappij te maken hebt…

Nu kan je nog een keer extra gaan :stuck_out_tongue:

Alilatlia is maar 555,11 € voor een retour ! En efkes 2 uur van BRU naar Rome en dan 5,5 uur van Rome naar Nairobi ! (met KQ)

Ben benieuwd…

Martinair staat (stond?) niet erg bekend dat ze de nieuwe regels zonder problemen toepasten. KLM is schikkelijker. Het zijn trouwens Europese regels.

HAA
Dat is dan jou idee. Mijn evaring is slechter met KLM dan met Martinair. Ben ook 2 keer met Martinair gevlogen op Mombasa. Was heerlijk. Geen vertraging, goeie service… Van de 12 keer KLM daarentegen was 50% zwaar K***
oa die naar Johannesburg : Fiets kwijt, 3 uur vertraging…
Boekte een Ticket Amsterdam - Nairobi en vlieg opeens via Entebbe en Kigali, zonder waarschuwing. Stond noch op het ticket noch op de website. 2.5 uur stil gestaan in Kigali . Dus midden in de nacht in Nairobi aangekomen ipv vroeg in de avond…

Zo maakt iedereen weer iets anders mee. Probeer jij maar eens je geld terug te krijgen als FLY540 de vlucht Malindi-Wilson Airport opeens cancelled. :stuck_out_tongue:

:chin: