Martinair heeft zijn vluchten naar Costa Rica gestaakt. Althans, de vlucht vanaf Miami naar San José. De vlucht Amsterdam-Miami blijft Martinair zelf uitvoeren. Maar dan: Miami-San José: deze wordt nu uitgevoerd door American Airlines.
American Airlines is tamelijk een ramp: te laat, defecte vliegtuigen, onderdelen die dan ingevlogen moeten worden, overboekingen, kortom waardeloos. Vluchten die aansluiten op de Martinair vlucht vanuit Amesterdam zijn bijna altijd te laat aangekomen in San José.
Ook op andere vluchten in USA zelf en de Caribische eilanden is AA een waardeloze maatschappij.
klopt! Wij hadden zowel op de heen als terug reis vertraging doordat we te laat vertrokken. Hierdoor moesten we haasten op miami om de aansluitende vlucht te halen.
Overstappen is al niet heel best, maar als je op een Amerikaanse luchthaven moet overstappen dan is het helemaal irritant. Wat kunnen die Amerikanen moeilijk doen zeg, gelukkig nog wel net aan de vlucht gehaald.
Met Martinair naar Canada gevlogen; Nooit meer! Vlucht vertrok met 5 uur vertraging; ondertussen kregen we 5 euro voor een maaltijdje; daar kan je op Schiphol zelfs geen broodje van kopen. Ze leuren met upgrade klasse (kost 50 euro) voor extra beenruimte; gelukkig niet genomen want vliegtuig zat maar 1/4 vol; je kon dus zelfs gaan liggen op drie stoelen als je wou. Die bijbetaalden zaten allemaal samen opeengepakt vooraan in het vliegtuig. Bovendien geen tv schermen in de leuning en probeert men tegen 15 euro een mobiele dvd speler te verhuren… Bovendien waren er 8 passagiers die hun bagage in Vancouver niet vonden! Een koppel dat we ginder ontmoet hebben, heeft 14dagen op hun valiezen mogen wachten.
Ik ben met American Airlines heen en terug gevlogen van Londen en Ny
Dit was mijn beste vliegreis ooit. We hadden genoeg ruimte een eigen tv schermpje waarop je films en spelletjes kon doen en radio luisteren.
Vriendelijk personeel en zijn gewoon op tijd vertrokken.
Alleen op het eind van de vlucht gingen ze rond voor unicef, je geld moest je in een plastic zakje gooien dit vond ik nogal onprofessioneel.
Verder gewoon alles goed
Ik ben al meerder malen met verschillende vliegmaatschappijen naar Costa Rica gevlogen.
Ik kies altijd voor de goedkoopste ticket, en dit was de laatste 2 keer Martinair. Ikzelf ben redelijk tevreden met/over Martinair, maar de vlucht van Miami naar San Jose met AA…
Ik heb nog nooit zulke sjagerijnige stuwardessen meegemaakt, en zo’n slechte service. Elke keer nog vertraging gehad.
Het is gelukkig maar een klein stukje maar ik snap niet Martinair samen werkt met zo’n vliegmaatschappij.
Wij zijn afgelopen augustus naar Florida gevlogen met Martinair en wij hebben er helemaal niets op aan te merken. We hadden heen en terug een kwartier vertraging maar zijn zowel heen als terug uiteindelijk 3 kwartier eerder geland dan de tijd op de tickets. De service was heel erg goed, als de kinderen tussendoor iets te drinken gingen halen kon dat gewoon. Het eten e.d. was ook prima. Onze jongste dochter kreeg een kindermenu kipnuggets met frites, dit smaakte prima. De kinderen kregen ook als eerste hun eten zodat de ouders later rustig zelf konden eten. Iedereen kreeg oortelefoontjes gratis, waarmee je naar de muziek kon luisteren of naar de televisie kon kijken naar verschillende series. Je kon ook een recorder met beeldscherm huren waar je diverse films op kon kijken. Wij waren allemaal (10 personen, 6 volwassenen en 4 kinderen) heel erg tevreden.
Huren? Dus tegen betaling? Dat is voor mij iets nieuws, zeker op een transatlantische vlucht…
Martinair verkoopt geen tickets meer naar Costa Rica.
De vluchten naar Miami zijn gestaakt, ze gaan per 15 okt 2009 3x per week op Orlando vliegen.