Jamaica

Hoi,
wij gaan deze zomer naar Jamaica en vliegen met Martinair. Nu lees ik op internet allerlei negatieve verhalen over kleine vliegtuigen, weinig beenruimte, slecht eten en onvriendelijk personeel.
Is het echt zo erg dat het de 380 euro extra waard is om met air jamaica te vliegen?
Wie heeft hier ervaring mee?
Je mag me ook mailen op flotje@pandora.be

Hallo,

Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je gewend bent.
Ik vond het persoonlijk ook erg krap, maar het is wel te doen hoor. Ik denk niet dat het die 380 Euros waard is, daar kan je in Jamaica veel andere leuke dingen meedoen. Zeker duiken daar… ik heb daar bij mijn eerste duik een dolfijn ontmoet… prachtig.

Trouwens weet niet eens of air jamaica wel meer beenruimte heeft?
(en veiliger is :wink: )

Groetjes en Veel plezier.

Irie mannn :smiley:

Flotje,

Of Air Jamaica veiliger is dan Martinair durf ik je niet te zeggen. Elke zichzelf respecterende luchtvaartmaatschappij houdt zich aan de veiligheidsregels en ik denk dat beide hier wel onder vallen. Wat dat betreft zullen ze niet veel van elkaar verschillen.

Waar ze wel in verschillen is de kwaliteit. Ik heb inmiddels veel met beide gevlogen en kan niet anders zeggen dat Martinair eens in de leer moet gaan bij andere maatschappijen als Britisch Airways of Air Jamaica. Mijn ervaringen met de laatste twee zijn bijzonder positief en die met Martinair bijzonder negatief.
Niet zozeer vanwege de beenruimte, want die verschilt niet veel in de toeristenklasse, maar wel wat betreft klantvriendelijkheid en service. Martinair is wat dat betreft bijzonder slecht en bijna a-sociaal. En voor zover ik weet is dat nooit anders geweest… Martinair is groot geworden omdat het haar tijd mee had, niet omdat het zo’n geweldige maatschappij is…

Aan de ander kant kun je het ook zo bekijken:
Je gaat lekker naar Jamaica en wat maakt die maatschappij dan uit. Een paar uurtjes in het vliegtuig en je bent er… Neem wat lekkers en wat te lezen mee en voor je het weet ben je er!
:wink:

Goede reis, geniet ervan!
Als je er inmiddels al niet geweest bent dan, ha, ha, ha…

DuJam
A Dutch View on Jamaica