Jamaica , duur of niet ?

Jamaica kun je op veel manieren ontdekken :

De vliegreis en een all-inclusieve samen boeken is een mogelijkheid . Dit heeft natuurlijk voordelen : alles wordt voor je geregeld , en in het resort wordt je alles aangedragen .
Nadelen : je betaalt all-inclusive dus bent dan ook geneigd om in het resort te blijven en niet veel buiten het resort te komen . excursies worden je daar ook aangeboden , maar je bent dan wel met een hele groep en moet je aan de tijden houden van de gids . Je ziet daardoor alleen de toeristische attracties , maar niet het echte Jamaica van de locals .

De vliegreis apart boeken met een gewoon hotel , niet all-inclusieve . Dit is natuurlijk meestal goedkoper , maar je moet eten en drinken dan wel apart betalen . Ben je van plan om in of in de buurt van het hotel te blijven , zou ik dit niet doen. Wil je wat meer zien van Jamaica , dan is het voordeel dat je zelf kunt beslissen waar je gaat eten en wat je eet . Ook hier worden meestal excursies aangeboden , maar zelf heb ik altijd gewoon buiten het hotel geboekt bij een lokale tour-operator . Je bent dan niet met een grote groep en kunt zelf aangeven waar je heen wilt en hoe lang je daar wilt blijven.

Je kunt ook alleen de vliegreis boeken en zelf een hotel , hostel of b&b boeken . Je kunt dan kiezen of je veel of weinig luxe wilt en misschien zelfs bij locals kunt logeren , wat natuurlijk goedkoper is en je ziet meer van het echte Jamaica .

Je kunt het dus zo duur maken als je zelf wilt , afhankelijk van wat je wilt .
Voor meer info of als er vragen zijn, stuur maar even een berichtje . Wij gaan 29 April weer naar Jamaica dus ik kan ook ter plaatse info inwinnen indien gewenst .