Als er vragen zijn over Jamaica dan stuur mij gerust een bericht . Ik kom er al jaren en heb er zelfs een huisje gekocht in een dorp vlakbij Ocho Rios .
Voor ons is er geen mooiere vakantie-bestemming , de criminaliteit valt er reuze mee , zeker als je een paar eenvoudige regels in acht neemt , zoals geen geld in je achterzak , maar dat is ook niet verstandig in Nederland.
Steeds meer toeristen ontdekken Jamaica , en er zijn goedkope en dure overnachtingen mogelijk , van overnachten bij locals tot decgrote all-inclusive resorts alnaargelang je wensen en mogelijkheden .
Als je eenmaal bent geweest op ons island in the sun, kom je zeker weer terug .
Voor goede en verzorgde excursies tegen redelijke prijzen kun je ook terecht voor info , no problem.:hippie::hippie::hippie::hippie::hippie:
Hallo Jo , ik heb eens een vraagje , is het moeilijk als buitenlander een stuk grond te kopen in jamaica ? Grtjs jenthe
Hoi, alleerst heb je een advokaat nodig in Jamaica , maar ik kan je de naam wel geven van de mijne. Die moet namenlijk controleren of alles in orde is met de eigendomsakte. . Dan heb je een bankrekening nodig , dat is eigenlijk het moeilijkst omsat je moet aantonen hoe je aan het geld komt dat je wilt storten . Je kunt een eurorekening openen , bv bij de scotiabank in ocho rios . Je hebt nodig een bewijs van de ned. Belastingdienst dat je geen bekastingschuld hebt , een verklaring van je nederlandse bank dat je betrouwbaar bent , een verklaring van de justice of the peace hier in jamaica en alles in het engels uiteraard . Daarna regelt de advokaat alles verder voor je .
Beetje ingewikkeld maar uiteindelijk valt t wel mee .
Heb je al iets op t oog of een idee wat je wilt ? Ik ben de komende drie weken nog in ochi dus kan wel rondvragen als je wilt groeten, jo
Ik heb al iets op het oog wat ik ongeveer wil , alleen het is nog buiten mijn budget , ik zou graag een boerderij beginnen met dieren en fruit , dus ik ben nu gewoon een beetje aan het rond horen hoe ik alles moet doen moest het zo ver komen dat ik iets vind om te kopen
, woon en werk je in jamaica ? Van 4 december tot 1maart zit ik in jamaica. ook in de buurt van oChi , elk jaar probeer ik alles een beetje beter te maken en als ik op een dag geld kan verdienen dat ik rond kan komen dan ben ik weg hier hehe
Ik werk nog in nederland, dus we komen hier vier keer per jaar , met de bedoeling om straks hier ingeveer de helftvan het jaar te blijven ,en af en toe terug te gaan
beste
ik denk eraan om in de zomer van 2018 een 2-tal weken naar Jamaica te gaan. Kan ik vanuit Montego Bay alle excursies doen, of kan ik beter nog een 2e hotel in Ocho Rios of Negril nemen?
Hoi , sorry voor het wel erg late antwoord , ik had het niet gezien . Vanuit montego bay ben je snel in negril dus dat is te doen . Ik zou wel in ocho rios iets boeken als je naar portland wilt , waar je naar frenchmans cove , blue lagoon , kunt . De moeite waard maar ver van mobay . In ochi vind je o.a. Rooms on the beach , en reggae hostel .