Jamaica

Iedereen heeft zoveel lof over Jamaica dat we er dit jaar naar toegaan. [emoji12]

Goed idee , voor ons is Jamaica intussen ons tweede thuis geworden. Als je info of tips wilt dan lees ik dat graag . Jamaica is een top-vakantiebestemming , once you go , you know .

Helemaal goed; het is een prachtig eiland en zoveel te beleven !! Veel plezier. Indesco

Wij zijn net terug van Jamaica. Als jullie naar daar gaan, waar verblijven jullie dan?
Wij verbleven in Ochos Rios.

Wij verblijven ook altijd in Ochi , vroeger boekten we Rooms on the Beach , dat is niet zo groot als de meeste resorts

Wij verbleven in Montego Bay, hotel Toby Inn; gezellig klein familiehotel met hele fijne medewerk(st)ers, die je altijd willen helpen en het is dichtbij het vliegveld, hoewel je hier absoluut geen last van hebt. Verder hebben wij het hele eiland gezien, behalve Kingston Town; dit wordt ook afgeraden (zelfs door de Jamaicanen) omdat het een vieze stad is maar ook gevaarlijk.

Leuk dat jullie een gezellig familiehotel gevonden hebben. Volgens mij is het altijd warmer in Montego Bay.
Kies deze periode (november)van het jaar nooit voor Ochos Rios. Ik vermoed door de bergen meer bewolking, zelf ervaren. De beste periode zou vanaf maart, april zijn.
Wij zijn in Kingston geweest. Het is de duurste excursie dat ik ooit gedaan heb.
290€ voor ons 2. Heb een prijslijst toegevoegd.
Hier is het ook allemaal puur commercie. Ze maken de mensen zo bang om het hotel te verlaten. Ze betalen dan veel voor een excursie dat op 15 min. wandelafstand ligt. Vb. De “dunne falls”. Wel leuk om te doen!
5 min verder kan je met dolfijnen zwemmen. Weer 5 min. wandelen kan je in een pretpark door het regenwoud zoeven. Als je dan nog verder wandelt kom je in Ochos Rios. Thuishaven voor cruisseschepen. Zeer druk als er cruissers zijn. Kort gezegd alles om de toerist te plezieren!!! Als het maar opbrengt. Maar het echte Jamaica?? Hopelijk hebben volgende vakantiegangers bij deze wat meer info nu over Jamaica, met name Ochos Rios. Ik moet bij deze wel toevoegen, wij zijn geen all-in mensen en hebben het niet graag voorgekauwd. Wij gaan graag zelf op ontdekking.
Vriendelijke groetjes

Hoi Jo, ja dat heb ik later ook gezien. Lijkt mij wel een leuk hotel.
Ik ben nog niet bekend met t forum. Vandaar. Wat een kiek ben ik nu om niet meer info te vragen!? Ik durfde dat niet. [emoji15]

Nu lees ik van alles over Jamaica, en ja ook dat je beter een auto huurt om t eiland te verkennen. Wel even links rijden!

Ik rijd zelf in jamaica ,het is te doen maar je moet wel goed uitkijken , want de route-taxies gaan gewoon vol op de rem als ze iemand zien staan die mee wilt , en rood betekent voor jamaicanen niet dat ze moeten stoppen maar kijken of er geen politie is en dan doorrijden . en voor excursies : ik weet wel een goede en betrouwbare firma waar je waar voor je geld krijgt . Als je vragen hebt , dan laat maar komen , no problem

Wij hadden een prive-chauffeur van het hotelletje, decadent misschien maar voor weinig geld heeft hij ons het hele eiland laten zien. Wij zijn naar het graf van Bob Marley geweest, naar Treasure Beach (ik vond dit strand mooier dan Negril) en noem maar op, dus zelf autorijden op Jamaica zou ik niet doen. Wij hadden ook 's-avonds een bijna-botsing met een motor, maar onze chauffeur lette zo goed op en kon hem goed ontwijken; niet doen dus, zeker niet in het donker. Ook voor mij geldt; als je vragen hebt, dan hoor ik het graag.

Ik heb, op dit moment, mijn buikje vol van Jamaica,
Zoals je boven kan zien, veel veel te duur. Om niet te zeggen, oplichten vind ik het. Pech gehad dus. Toch bedankt voor jullie info nog.

Wat jammer, want het ligt niet aan Jamaica of de mensen, maar blijkbaar aan TUI. Maar ik raad mensen aan om nooit een excursie via een travelagency te nemen; regel het zelf, in welk land je ook bent; is veel leuker en je ziet veel meer en je bent onder de locals en die kunnen je veel meer vertellen over hun land. Dit hebben wij ook gedaan op Cuba e.d.

Ja, ik weet het. Zo gaan we normaal ook. We proberen alles op ons eigen te doen. Het is weer een zeer goede les geweest.
En ja,…de Jamaicanen zijn supervriendelijk.
Hebben jullie nog andere reizen op het programma?

Volgend jaar willen wij naar Puglia/Italie en over 10 jaar willen wij emigreren naar Bali !

Had net gereageerd op jouw Puglia vraag.
En wow,…is het Bali ? Welke taal moet je dan leren?

Ik zag het; dank je wel. Balinees of Maleis ! Mijn partner is in Indonesie geboren en we zijn daar een keer geweest en zijn zus wil over 5 jaar daar definitief naartoe en wij gaan later (eigenlijk misschien ook wel over 5 jaar); eerst zien hoe zij iets opgezet heeft en zij kan dan ook garant voor ons staan, aangezien het momenteel niet meer zo makkelijk is om daar zomaar naartoe te emigreren; komt goed. Heel spannend allemaal, maar wel een mooi eiland !