Vragen over jamaica ? Vraag maar raak

Wil je iets weten over reizen naar of in jaimaica of heb je een andere vraag , dan stel hem maar gerust .
Antwoord gegarandeerd !

hoi jo, ik wil eind sept naar jamaica maar twijfel tussen ochio rios of negril. ik wil de jamaicaase sfeer proeven, lekker aan het strand liggen maar vind het ook gezellig als er gezellige redtaurantjes en cafe’s in de buurt zijn. wat adviseer je mij?

Via Wereldwijzer app

Hallo, we zijn nu in jamaica , en het is weer geweldig. Ik zou ocho rios aanbevelen omdat het centraal ligt , in ochi zijn veel winkeltjes en restaurants , en van hieruit kun je de meeste plaatsen in jamaica bezoeken en teruggaan binnen een dag . Ook negril , waar de mooiste stranden liggen . Als je nog vragen hebt, laat maar horen . Groeten, jo

dank je voor je reactie en veel plezier in jamaica!

Via Wereldwijzer app

hoi jo, toch nog een vraag. ik wil eind september naar jamaica. Wat moet ik verwachten van de regentijd? Tropische bui of een hele dag regen? bedankt weer.

Via Wereldwijzer app

[quote=“irai, post:5, topic:142126”]

hoi jo, toch nog een vraag. ik wil eind september naar jamaica. Wat moet ik verwachten van de regentijd? Tropische bui of een hele dag regen? bedankt weer.

• Updated - - -

In september kan er een bui vallen maar normaal gesproken is het weer prima. Groeten. Jo

Montego Bay is ook leuk qua restaurantjes en uitgaansgelegenheden (The Strip) maar ook het strand is daar erg mooi. Daarnaast is Treasure Beach een aanrader. Jamaica is gewoon een supereiland. Indesco

Dag Jo en Rita,
Ik ga in april2015 naar Jamaica samen met mijn zoon van 15 jaar, ik slaap 2 nachten in kingston omdat ik land in kingston, ik zou graag de stad bezoeken omdat mijn zoon een reggaefan is.Nadien wil ik naar de andere kant richting ocho rois,montego bay.Omdat ik hoor dat Jamaica een speciaal land is(soms gevaarlijk) had ik graag begeleiding , jullie bevelen rileytours aan, wat kan ik bij hem boeken?
Met vrfiendelijke groeten,
Nick en Basil

Beste Nick, zag dit bericht pas later. Ga niet 2 dagen in Kingston slapen (maar 1 nacht en dan naar Montego Bay o.i.d.) of er uberhaupt de stad bezoeken; Kingston is de enige plek die heel erg gevaarlijk is (zeggen Jamaicanen zelf ook) en het is jammer genoeg ook nog een lelijke stad. Als je zoon een reggaefan is, dan moet je naar het graf van Bob Marley en gewoon lekker de muziek op straat luisteren, tijdens een drankje bij een bar onderweg. Ocho Rios is leuk om met dolfijnen te zwemmen maar het gehele eiland is qua natuur ook erg prachtig. Zie ook mijn prive-bericht en mail mij anders voor verdere informatie. Mvrgr, Indesco

Bob Marley Museum in Kingston vonden wij heel leuk. Wij hebben met Arke vanuit Negril een 2 daagse ‘rondreis’ gemaakt en overnacht in Kingston. Volgens mij is het een kwestie van weten waar je wel en waar je niet moet komen. Wij hebben alleen maar goede ervaringen.

HELLO
Ik ben met pensioen waar kan ik enkele info vinden ivm immigratie naar Jamaica Grt

Voor nadere officiële info kan je vast op de PICA-website (Passport Immigration and Citizenship Agency) terecht.
Cfr. FAQ

Hi
Wie heeft een tip voor een overnachting in Kingston
Ik reis met m’n zoon van 16
Ik ben te oud en hij te jong voor een hostel haha daar kwam ik laatst achter
We reizen met een beperkt budget
Ik hoor graag van jullie
OneLove
Sandra

Dag,

We overwegen in de meivakantie 2 weken in Jamaica te gaan rondkijken. Er wordt echter nogal gewaarschuwd voor de onveiligheid. Nou ben ik niet zo bang aangelegd maar wil toch niet onvoorzichtig zijn.
Kortom waar moet je wegblijven en wat is goed te doen?

mvg
Theo

Hoi Theo,
Ik ben afgelopen september 2 weken in Jamaica geweest (Samsara in Negril). Jamaica heeft blijkbaar een ‘onveilig’ imago, maar daar heb ik weinig van gemerkt. Uiteraard moet je je niet met drugs in laten, maar als je je gezond verstand gebruikt dan is het er niet anders dan in bijvoorbeeld Curacao. Kingston schijn je niet alleen te moeten bezoeken, maar met een excursie is het prima te doen. Het is een mooi groen land met veel watervallen. Ga er gewoon naartoe en geniet ervan. Het is de moeite waard.

Merci, dat lucht op.:slight_smile: