Jamaica

Hallo
Ik zou graag 2 weken naar Jamaica gaan in de zomer. Ik heb een hotel gevonden in Montego bay, is dit goed gelegen om vandaar alle mogelijke excursies te doen, of zou ik beter 2 hotels kiezen, bvb. ook eentje in Ocho Rios zodat ik meer mogelijkheden heb voor excursies.

Hoi Liesbet,

Wat tof dat je naar Jamaica wilt. Het lijkt mij ook echt een super tof eiland om heen te gaan.
Wat is jou plan daar?
Wil je excursies doen met t hotel waar je slaapt of liever zelf een auto huren en op pad gaan?

Kun je ook iets meer over jezelf vertellen.

Groetjes Karin

Sent from my Nexus 5X using Wereldwijzer mobile app

Hallo Karin

Wij gaan 2 weken naar Montego Bay via tui Belgium. Wij zijn van plan om misschien 1 of 2 excursies met tui te doen en de rest met een lokale gids, vermits die uitstappen met tui zeer kostelijk zijn en het toch wel leuk is om wat inside info van een local te ontvangen. Maar eerst is het wat zoeken wat nu de meest interessante opties zijn en met welke gids we zouden gaan. Ik heb er al een aantal gevonden online. Wat wel een beetje een nadeel is, is dat de uitstappen naar de oostkust van het eiland nogal ver zijn. Een huurauto zullen wij niet nemen.

gr
Liesbet

Uit je bericht verneem ik dat je al een reisgenoot hebt.
Wil je met een groter gezelschap naar Jamaica?

Sent from my Nexus 5X using Wereldwijzer mobile app

Wij gaan met het gezin

Oké👍🏼
Fijne reis en geniet ervan

Sent from my Nexus 5X using Wereldwijzer mobile app

Ik zou je aanraden om een auto te huren en in twee weken het eiland rond te reizen en de mooie plekken aan te doen.

Montego Bay, via Nine Mile naar Ocho Rios, Port Antonio/ Frenchmans Cove, Treasure Beach, Negril. Is prima te doen en persoonlijk zou ik de groepsexcursies daar vermijden. Wat een horror…

Door de Blue mountains rijden is schitterend.
Uiteraard moet je je gezonde verstand gebruiken en niet gaan dwalen in de achterbuurten van Kingston en Spanish Town. Verder heb ik me geen moment onveilig gevoeld en heb ik een tijdens mijn maand aldaar genoten van het eiland en haar vriendelijke mensen.