Rondreis Jamaica!!

Hi medereizigers!

Woensdag 31 mei vlieg ik samen met mijn vriend naar Jamaica! We willen graag een auto huren en een rondje rijden over het eiland. Onze planning hebben we grofweg gemaakt, maar hier hebben we nog wat vragen over en wellicht kunnen jullie ons helpen! We willen graag een relax vakantie en tegelijkertijd ook het eiland verkennen. We houden niet zo van massa toerisme en omdat we een auto willen huren, overnachten we liever in locaties aan het strand voor het prachtige uitzicht, dan midden in de stad.

De planning is nu als volgt:

  • 31 mei: aankomst (16:45u) Montego Bay + 2 overnachtingen
  • 2 juni: auto ophalen en vertrek richting Ocho Rios + 3 overnachtingen
  • 5 juni: vertrek richting Port Antonio + 3 overnachtingen
  • 8 juni: vertrek richting Treasure Beach + 2 overnachtingen
  • 10 juni: vertrek richting Negril + 4 overnachtingen
  • 14 juni: auto retour in Montego Bay en terugvlucht (17:45u)

Als we in deze plaatsen overnachten, hopen we het eiland goed te kunnen verkennen of raden jullie nog andere plekken aan? Het valt ons op dat hotels en excursies enorm prijzig zijn dus als jullie tips hebben voor overnachtingslocaties en niet te missen to do’s die niet al op elke site/boek omschreven staan, dan horen we het graag! Ook hebben we nog een aantal praktische vragen:

  • Moeten alle hotels/b&b’s vastgelegd zijn bij aankomst in Jamaica (i.v.m. controle douane)? Of is de eerste overnachting voldoende?
  • Hebben jullie ervaring met een betrouwbare autoverhuurmaatschappij?
  • Kunnen we excursies zelfstandig doen of is het beter om hiervoor een gids te benaderen?

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes Ivon

Hoi Ivon,
Hoe is je reis geweest?
Wij zijn een soortgelijke reis aan het plannen :blush:
Ben alleen nog een beetje bang om zelf te rijden…
Ik hoop van harte dat men vrees ongegrond is :wink:
Wij zouden ook een overnachting in de Blue Mountains doen.
Ik had graag van mensen gehoord die daar gereden hebben, of het goed te doen was ja of nee.

Alvast bedankt.

Groetjes Kelly

Goede dag , wij hebben een huis in ocho rios sibds een paar jaar en ik rijd zelf , heb intussen een jamaicaans rijbewijs . Het is dus mogelijk zelf te rijden mits je genoeg ervaring hebt en niet te stressgevoelig bent . Ik ken meer mensen die zelf hebben gereden . De grote doorgaande wegen zijn redelijk tot goed , in de bergen van slecht tot zeer slecht . Langzaam rijden dus , uitkijken voor de vele gaten in het wegdek en genoeg tijd inplannen . Dan moet het lukken . Wel uitkijken voor de local taxis , die stoppen direct als er iemand langs de kant wenkt . Het is dus helemaal afhankelijk van uw ervaring als chauffeur . Als u liever niet zelf rijd kan ik wel een chauffeur / gids aanbevelen .wij zijn nu in jamaica en in mei ook dus ik kan dat wel regelen indien gewenst . Maar goed , zelf rijdend of niet , geniet van dit wondermooie eiland

We gaan inderdaad zelf rijden. Lijkt me het leukste.
Bedankt voor de info!

veel plezier in Jamaica . Mocht je problemen hebben dan laat dat maar even weten .