haha het is te hopen dat iedereen in de riemen zit bij het vertrekken, als er nog een paar mensen lopen gaat de piloot terug naar de gate, en moet iedereen eruit. Ja de goede moeten onder de kwade leiden. zie het krantenbericht van 2 weken geleden. Vervolgens is de piloot met een leeg toestel naar Turkije gevlogen om de andere vakantiegangers op te halen. Ja ja, hoe goed is arkefly, voor mij dus nooit meer.
In april voor het eerst met Arkefly naar Curacao geweest. Heenvlucht was oke, maar niet heel veel ruimte en de stoelen zijn van plastic! Het moet leer voorstellen, maar dat is het zeker niet.
De toestellen zijn oud en vies (kauwgomvlekken in voorvak). Personeel en eten is wel prima.
Op de terugweg hadden we 6 uur vertraging doordat een aantal dagen daarvoor een vlucht vanuit Curacao via Puerto Rico, Miami en Canada terug moest naar NL vanwege allerlei technische mankementen. Verder lekte de airco bij het opstijgen en eerste uur, niet heel prettig die koude druppels water op jeā¦
Voor je videoscherm moet je 10 euro betalen. Stoelreservering is bij los ticket niet mogelijk, erg jammer.
Dus als je de kans hebt, kies voor een andere maatschappijā¦
Wij zijn in mei met Arkefly naar Aruba geweest. Heenvlucht zaten we comfortclass. Prima stoelen, perfecte vlucht. Terug zaten we starclass. Verschrikkelijke stoelen, doorgezakt en versleten. Wel veel ruimte maar schandalig dat ze dit product in deze staat durven te verkopen. Verder zowel heen als terug geen vertraging.
Arke Fly vliegt sinds oktober voordelig naar Kathmandu, Nepal. Wij vliegen 15 november en zijn benieuwd naar jullie ervaringen.
- tussenstop Bahrein, kun je uit het vliegtuig?
- evt. vertraging etc.
Meestal bij een tussenstop laten ze je het vliegtuig uit, en waarschijnlijk ben je binnen het uur weer terug.
Over vertragingen kan ik kort zijn, dat een ander vertraging heeft gehad in het verleden met Arkefly wil nog niet zeggen dat jij het ook hebt. Je gaat naar Nepal en ook al heb je vertraging, je gaat nog steeds naar Nepal en dan maar een paar uur later aankomen.
Frank
Ooit eens een reisje naar Aruba geboekt bij Arke, en vanwege de vertrekdag voor een vlucht van Arfefly gekozen.
EENS MAAR NOOIT MEER
Lang verhaal kort:
Vliegtuig na 60 minuten defect, noodlanding terug op Schiphol. Kan gebeuren denk je dan. Maar de irritatie loopt wel op als je vervolgens 30 (!) uur aan het lijntje wordt gehouden met valse informatie en brutale medewerkers. Ik heb veel gevlogen en ook wel eens uren op luchthavens moeten hangen, maar Arkefly spant de kroon qua onbeschoftheid.
Uiteindelijk stond er een oud kistje van Comet Air klaar, maar die bleek ook al defect.
Uiteindelijk de pijp aan de bekende Maarten (nee niet de Sint) gegeven. Vervolgens zeer onbehoorlijke klachtenafhandeling; zelfs bedragen waarvan erkent wordt dat ze terug moeten worden betaald, na een jaar nog niet ontvangen. Dus procederen⦠Pfff spijt spijt spijt dat ik niet een dag eerder met KLM ben vertrokken. Maar voor de mensen die denken dat alle klagers hardcore zeurders zijn; boek gerust eens bij Arkefly :retard:
Kortom:
Arkefly
= vertraging
= klantonvriendelijk
= onbetrouwbaar
= technisch mankement
= geen geld terug
= hoofdpijn
Ja, het is echt zo erg.
ooit aangekomen? :vak02:
Frank heeft gelijk; al vliegt Arkefly wel met een piepkleine vloot (slechts drie vliegtuigen) die verouderd zijn en in matige staat verkeren. Ook is het voorgekomen dat Arkefly de eigen passagiers laat staan om een ander meer rendabel vluchtje uit te voeren.
Uit eigen ervaring weet ik dat je ook bij extreem langdurige vertraging niet bij Arkefly hoeft aan te kloppen voor vergoeding; die laten je in de kou staan en denk niet dat je dan iets kan omboeken oid. Arkefly vind dat je niet moet zeuren als je een dag of een paar dagen later aankomt of vertrekt. Hou daar dus rekening mee.
Kortom: wees gewaarschuwd: als je met deze maatschappij boekt, loop je een vrij groot risico op vertragingen. Lees ook eens op andere fora over de vele klachten over Arkefly. Neemt niet weg dat natuurlijk niet alle vluchten van Arkefly vertraagd zijn.
Jij betaalt 't, dus jij bepaalt.
Laat even weten hoe het is gegaan; altijd leuk.
Los van wat Arkefly zegt of vindt: bij een heftige verklaring of annulering heb je recht op een fikse vergoeding of minstens een omboeking (en verzorgd worden op kosten van de maatschappij in de tussentijd). Dit soort dingen staan zelfs in een wet vastgelegd. Neem geen genoegen met āneeā!
Hey,
ik heb een vraagje over comfortclass van Arke-fly. wij gaan naar mexico, is er mogelijkheid om een entertainmentplayer te huren aan boord bij alle toestellen? en het kan toch niet zo zijn dat je 12 uur tijdens de vlucht alle drankjes moet kopen? (behalve een gratis drankje bij de maaltijd?) dit staat nl in de folder van holland international.
Groetjes!
geen enkel idee ik heb nooit meer met Arke gevlogen.
(dat wil ik ook zo houden )
Geen idee of je daadwerkelijk losse drankjes moet betalen, maar ik kan me wel vinden in de denkwijze: ticket goedkoper, doordat drankjes niet zijn inbegrepen en eerlijker in vergelijking met degenen die enorm veel drinken voor hetzelfde tarief. Bij sommige maatschappijen moet je alleen voor alcoholische drankjes betalen, bij andere maatschappijen is echt alles inbegrepen (maar dat zijn vaak de duurdere maatschappijen).
vrijdag vlieg ik met arke naar Gambia, ben benieuwdā¦
In de zomer van 2008 heb ik met mijn gezin met Arkefly naar Mexico gevlogen. Economy class en we kregen ook buiten de maaltijden om een drankje aangeboden. Je kunt een entertainmentplayer huren. Wij hadden een prima vlucht.
nu 3 x gevlogen met arkefly 2x naar brazilie en 1 x curacou
geen enkele keer vertraging gehad en de service ,ook niet te klagen
dus de negatieve ervaringen van andere zijn zeker niet de mijne
gr van yvonne
Hallo,
hoe was de reis??
Het is waar dat als je met Arkefly naar nepal gaat dat je een tussenstop maakt.
In dit gaval ga je 1uur uit het vliegtuig om duty free te shoppen,want dat is niet aan boord.
Het eerste stuk is een maaltijd tegen vergoeding en de rest van de reis is alles inbegrepen.
De vloot is intussen nog steeds klein met 6vliegtuigen.
Waarvan er 3 nieuwe bij zijn (2.5jaar oud) de nieuwe vliegtuigen vliegen naar Nepal.
Ik hoop dat jullie een leuke reis hebben gehad,zowel de landing als take-off zijn geweldig in Nepal.
Heel mooi tussen de bergen,voor vertraging is er altijd een vergoeding geregeld.waarschijnlijk had jij een slechte reisbureau
goede service en geen vertraging.
geen kwaad woord over de ervaring met arkefly naar gambia van afgelopen week.
:dag:Bedankt voor jullie reactie allemaal!
Gelukkig heb ik nog een klein jaartje om te beslissen!
Hallo ,
ik ben in 2008 naar Griekenland / Rhodos geweest met Arkefly
op de heen reis hadden we een klein beetje vertraging 2 uur ofzo,
verder op de heen reis geen problemen gehad.
alleen op de terug reis wel een beetje ā¦
Toen moesten we een tussenstop maken ivm ze mensen moesten oppikken in kos en het vliegtuig schoonmaken.
dus wij zaten net een halfuurtje in het vliegtuig toen moesten we er weer uit en werden we ff in een hokkie gedouwd waar je een half uur / 1 uur moest wachten.
het hokkie zat helemaal vol met mensen je zag vaders met hun kleine kind op schoot op de grond liggen/zitten er was namelijk niet genoeg ruimte voor iedereen om te zitten.
en als je wat drinken moest hebben moest je dat kopen alleen je kon er niet langs ivm de mensen massa.
nou eenmaal dat gehad te hebben zijn we weer met de bus naar het vliegtuig gebracht
en kwam ik weer bij me stoel aan en bleek dus dat ze hadden schoongemaakt waar niet veel te zien was ivm ik nog steeds geen overgeef zakje had bij me stoel .
dusja maarja ik vond het toen niet leuk maarja zo dramatisch was dat ook weer niet allemaal als ik het soms vergelijk met verhalen van anderen is dit niks,
maar het was toen met die tijd dat al die engelse waren gestrand ivm 1 vliegmaatschappij faiet was geloof ik dat dat verhaal was dusjaa kan gebeuren
ik heb verder niets slecht te melden over Arkefly
ik heb in ieder geval prettig gevlogen dit was ook gewoon een vliegtuig echt van Arkefly zelf.
en dit was me eerste keer vliegen dus ik heb geen andere maatschappij waar ik het mee zou kunnen vergelijken
en over eten en drinken in het vliegtuig wij moesten het zelf betalen. maarja het was maar een vlucht van 3 uur dus echt eten kon je ook niet krijgenā¦
en het was wel zo als je helemaal achteraan in het vliegtuig zat bijv en ze begonnen voorin met broodjes & chips enzo verkopen met dat karretje dan was het ook echt op dus geen reserve ofzo aan boord voor als er meer mensen iets zouden willen op was op dusjaa dat was een beetje jammer.
Groetjes Janet ![]()