Ervaringen met Arke

Informatie over Arke

Arke is het vertrouwde, prijsvriendelijke, klantgerichte no-nonsense vakantiemerk van TUI Nederland. Hét adres voor het grootste aanbod aan vakanties!

Het aanbod van Arke.nl bestaat niet alleen uit zonbestemmingen zoal Spanje, Griekenland, Egypte en Turkije, maar ook uit verre bestemmingen zoals Mexico en Thailand. Daarnaast heeft Arke ook een breed aanbod aan stedenvakanties én het grootste aanbod wintersportvakanties.

Ervaring met Arke? Deel het hier!

Website Arke

Onze ervaring met Arke is nog vers. Wij zijn net terug uit Jamaica waar we in het Riu Ocho Rios hotel verbleven. Over het hotel niks dan goeds. Jammer dat ze met Arkefly vliegen, wij hebben grote problemen gehad om in Jamaica te komen. Over de rol van de Tui hostessen ben ik niet bepaald positief. Bij problemen met vluchten weten ze van niks, geven slechte info en er wordt naar mijn mening slecht gecommuniceerd. Onze ervaring was dat als we maar een oplossing verzinnen dan zijn we hier van het probleem af. Ik weet wel dat ze instructies van het hoofdkantoor krijgen en soms ook niks weten. De rol van deze dames/heren hostess is een belangrijke en ze zijn het visitekaartjes van Tui, maar dan moeten ze geen beloftes doen die ze niet waar kunnen maken of informatie geven die gewoon niet waar blijkt te zijn. Dit is niet goed voor de gevestigde naam die Arke nu nog heeft.

De ervaringen met arke zijn bar slecht.

Heb ervaren hoe hostes mensen behandelen en niet met oplossingen komen.
Ongeintereseerd zijn en alleen maar excursies willen verkopen.
Bij klachten of omstandigheden is arke nergens te vinden.
Om maar te zwijgen dat ze ook maar iets voor je doen als er moeilijke omstandigheden zijn,dan moet je het zelf maar uitzoeken allemaal.
En krijg je zelfs te horen dat ze geen liefdadigheids instelling zijn.

Nooit een vakantie bij arke boeken
Want bij problemen moet je het zelf uitzoeken

Hallo mensen,

Ook ik wil bij deze met klem bevestigen dat de service van Arke barslecht te noemen valt.

Vanwege mijn gezondheid had ik iets nodig in het ziekenhuis in Turkije.

We kregen te horen van de hostess dat het allemaal een makkie was. De arts van het resort zou met ons meegaan, en we konden ophalen wat ik nodig had.

Nou dachten we, toppie! Echter kwam de arts van het complex naar ons toe, en kon niets voor ons betekenen.

We werden zonder hulp op pad gestuurd naar het ziekenhuis.

Na vele malen heen en weer gebeld te hebben met de hostess van Arke (de hostess was niet bereikbaar, wij mochten het noodnummer bellen) kregen we te horen dat we het zelf maar moesten regelen.

We konden gewoon naar het ziekenhuis, daar lag alles klaar volgens Arke.
Echter daar aangekomen wist niemand ergens vanaf, en moesten we weer met handen en voeten alles uitleggen.

Vanwege mijn medische voorgeschiedenis raakte ik lichtelijk in paniek in dat ziekenhuis ( de arts wilde mij volledig gaan onderzoeken), en dus hebben we weer met Arke gebeld.
Wij werden afgepoeierd met dat we maar rustig moeste blijven.

Achteraf hoorden wij van de hostess die naar het hotel kwam dat er 3 dames die dag weinig te doen hadden, dus met gemak naar ons toe had kunnen komen.

Het heeft dus geresulteerd in een hele hoge (mobiele) telefoonrekening, een hoge ziekenhuisrekening en een volledige reisdag verloren. Het briefje wat ik meekreeg van de hostess, waarvan zij zei dat dat voldoende zou zijn voor de verzekeraar is bij lange na niet voldoende, en een lange papierenwinkel kan beginnen.

Wij zijn ZEER TELEURGESTELD in Arke, en gaan hier nooit meer mee in zee.

Miranda.

Beste lezers

Onze ervaring met Arke zijn ronduit dramatische.

Wij wilden graag een duikvakantie hebben in de Rode Zee. Ons werd Hotel Arabella in Hurghada aangeraden omdat op dit complex duikresort Blue Water gevestigd is, een 5 sterren Padi Dive center.
Daarom hebben wij expres al in maart 2010 deze reis geboekt, niet gewacht op evt. actie of last minute aanbiedingen, en gekozen voor Arke omdat we daar vertrouwen in hadden.
We hebben contact opgenomen met het duikresort om alvast afspraken te maken over het aantal duiken en uitrusting. So far so good.
Toen wij op de luchthaven van Hurghada arriveerden wachtte ons een zeer onaangename verrassing. De hostess vertelde ons dat Arabella overboekt was en dat wij naar een ander hotel waren overgeboekt. Toen wij zeiden dat we speciaal voor Arabella geboekt hadden vanwege het duiken was haar antwoord dat ze het vervelend vond maar dat zij daar gelukkig niets over te zeggen had.
We werden naar het hotel gebracht in een busje met een engels sprekende egyptische begeleider. Ergens midden in het centrum van Hurghada stapte de gids uit en liet ons aan de egyptische chauffeur over. Deze sprak geen woord engels en wij hadden helemaal geen idee waar we heen gingen. Bij het hotel aangekomen kregen wij onze koffers en hij vertrok.
Andere mensen, die we in het vliegtuig hadden ontmoet, hadden in juli geboekt via OAD. Zij verbleven wel in Arabella en konden zelfs nog switchen van kamer.
Het hotel waar we nu verbleven El Palacio was absoluut niet het hotel dat we gekozen zouden hebben. Het is enorm groot, bleek afgeladen met en gericht op Russen. Zowel de vriendelijkheid en het eten liet erg te wensen over. Personeel was onpersoonlijk wij voelden er ons absoluut niet thuis.
Iedere dag gingen wij met een taxi (vanwege alle spullen die we voor duiken nodig hadden) naar Arabella. Daar was de sfeer en het eten vele malen beter. Dat was ook echt wat we in gedachten hadden toen we dit hotel boekte.
Ook onze terug reis verliep alles behalve vlekkeloos
Op zondagavond lag er een bericht in de hotelkamer over de ophaaltijd bij ons vertrek op donderdag. Hierop stond een verkeerd vluchtnummer en dus ook een foutieve ophaaltijd.
Terug in Nederland onze ervaring gedeeld met Arke, de enige reactie is “u ontvangt binnen 8 weken een reactie”, helaas zelf dat lukt Arke niet.
Arke is een onbetrouwbare partner gebleken die klanten e/o klachten niet serieus neemt of ook maar de schijn wekt naar een oplossing te willen zoeken.

ARKE, dacht het niet

Onze ervaring met Arke is in 1 woord geweldig.
Wij kregen telefoon dat we met spoed naar huis moesten. De hostess hebben ons heel goed opgevangen en begeleid. Daardoor waren we op tijd thuis om afscsheid te nemen van mijn zus. Super.

Vaak worden er alleen verhalen gepost op forums wanneer het klachten zijn (begrijpelijk wel, daar niet van), dus bij deze even een positief bericht.

We hadden een wintersport geboekt voor winter 2010/2011 en kwamen er 4 weken plus twee dagen van tevoren achter dat het niet door kon gaan (verschoven tentamen). Gelijk gebeld om dit te laten verzetten. Paar dagen later telefoon met het bericht dat dit niet kon. Wij gevraagd wat dan nog wel de opties waren, maar toen bleek dat de termijn verstreken was om te verplaatsen (=4 weken). Hebben we toch nog gevraagd om iets voor ons te doen en hebben ze het vervolgens nóg een keer geprobeerd in een andere week. Ook vol! Na dit bericht hadden we verwacht dat ze echt zouden stoppen met pogingen wagen, maar alsnog hebben ze voor ons een heel andere hotel geboekt! Zelfde kwaliteit, net zo gunstig gelelegen. Perfect dus. Steeds werden we telefonisch op de hoogte gehouden van de vorderingen. Echt goede service en exact de reden dat we ons niet meer wagen aan de prijsvechters zoals… eindigend op …usk. :slight_smile:

Ik heb dan wel geen ervaring met een vakantie via arke maar wel met het werken met arke reisleiding. Ik weet dat de dames/heren een minimum salaris hebben. Dat staat los van de kwaliteit die gasten behoren te krijgen. Maar dat is wel een reden dat zij het verkopen van excursies hoog hebben staan. Een groot gedeelte hiervan is hun salaris.

Verder wordt er natuurlijk veel verwacht, vooral van een hostess/reisleiding. Dat geldt overigens voor alle reisorganisaties, zij zijn 24u per dag bereikbaar. En het zal je verbazen, er zijn echt mensen die bellen op elk moment van de dag voor kleine dingen.

Vele negatieve reacties begrijp ik zeer goed! Indien je wat nodig hebt behoort een hostess er te zijn, daar zijn ze immers voor, toch? Dus groot gelijk dat je in Nederland een brief schrijft of contact opneemt met het reisbureau. Gewoon blijven doen, want zonder jullie/onze mening kunnen zij ook niks verbeteren.

3x met arke op vakantie geweest! 2x Marmaris en 1x Gambia!
Alles goed verzorgd en geen problemen gehad! Vrienden van ons wel en alles werd a la minute opgelost! Top service dus

3x met arke op vakantie geweest! 2x Marmaris en 1x Gambia!
Alles goed verzorgd en geen problemen gehad! Vrienden van ons wel en alles werd a la minute opgelost! Top service dus

Onze vakantie naar Gambia met vertrekdatum 08-02-2012 (!) hebben wij ivm een ziekenhuisopname op 06-12-2012 moeten annuleren. Na telefonisch contact met de klantenservice heeft ARKE, gezien de omstandigheden, de reis volledig kosteloos geannuleerd en de reeds betaalde reissom teruggestort! Chapeau zoals Arke ons probleem heeft opgelost. Het mag duidelijk zijn dat wij de wenkbrauwen fronsen bij negatieve berichtgeving over Arke Klantenservice, wij ervaren dit als een schoolvoorbeeld hoe het wel moet ( en kan ).