wij zijn met arkefly naar turkije gevlogen (antalya)
op de heenreis hadden we een prima vlucht we stegen om 4.45 uur
en we hadden geen vertraging op de terugweg hadden we een half uur vertraging maar dat kwam niet door arkefly maar doordat we de halve landingsbaan konden gerbruiken omdat op de andere helft rotzooi lag. aardige stuwardessen en eten was goed:D
arkefly is top!!
Vond 't niks. Zelfs met geld toe niet voor herhaling vatbaar.
je moet eens proberen met arke te bellen ??en waarom moet je betalen om een stoel te reserveren .ik ga met arke maar ben t nu al zat.
Misschien handig erbij te zetten waarom?
nooit problemen gehad met arke fly, altijd op tijd en een goede service aan boord.
Dat flirten is wel verklaarbaar⦠Zie 40 dagen zonder sex, een paar afleveringen geleden zat daar zoān stewardess in van ArkeFlyā¦
hallo ,
9 augustus 2008 met Arke Fly naar antalya gevlogen .
Inchekken goed gaat snel en vriendelijke grondpersoneel . 1 nadeel je krijgt bij je tickets een formulier dat je plekken kan reserveren in het vliegtuid voor 10 of 15 euro p.p voor de heen vlucht en ook 10 of 15 euro voor de terug vlucht . Dit hadden wij dus niet gedaan omdat we dit belachelijk vonden maar achteraf erg spijt we zaten op de heen weg niet bij elkaar en zelfs een ouders echtpaar zat 12 rijen van elkaar verwijderd . dit vind ik dus echt een min punt want je kan die plekker alleen maar via internet vast zetten echt geld klopperij dus .
De vliegtuigen van Arke Fly zijn meer en deel de ouder KLM vliegtuigen . stoelen erg krap ( smal ) nu ben ik niet 1 van de dunste maar bij geen 1 andere vliegvaartmaatschappij heb ik hier last van gehad en er was amper been ruimte ik zat met mijn knien tegen de stoel van de geen voor mij en zo lang ben ik niet 1.69. ook worden de verschillende delen afgeschermd econemie , comfort en comfort + . is tegenwoordig bij veel vliegtuigmaatschappijen geloof ik .
Het personeel daarin tegen is erg vriendelijk en de piloten maken het vliegen nog leuker als het al is . de piloot vertelde elke keer wel waar we precies waren en ook bv de mensen die aan de rechter kant zitten zien nu istanbul liggen enz erg leuk dus
ook morgen de kids in de cocpit kijken .
ben benieuwd naar de reactie van andere
Ook ik heb veel vluchten (KLM, China Airlines, Malaysia Airlines, Emirates, Martinair, Ryanair etc etc) gemaakt, maar ArkeFly is met stip de slechtste! Wij hebben ook een keer 14 uur gewacht op Schiphol voor onze vlucht naar Natalā¦
Vorig jaar naar Curacao heb ik maar 100 euro bijbetaald om met KLM te kunnen vliegen.
Het was kort samengevat een ongeorganiseerd zooitje. Wachten wachten wachten, zonder dat ze mededelen waarop je wacht. Balies sluiten terwijl de helft van de passagiers bij die balies staat. Wachten in de vertrekhal is niet het grootste probleem. Maar na de security, waar je geen eten of drinken meer kunt kopen is dat toch minder prettig. Na 6 uur wachten lust je wel wat. En dan bedoel ik niet met je hoofd onder de kraan hangen in het toilet. Overigens hebben we hierop iets bedacht: een leeg waterflesje meenemen, dat je kunt vullen na de security-check.
Vegetarische maaltijd was overigens geen probleem. Smaakte zelfs nog best aardig. We hadden via D-reizen geboekt en over de maaltijd nog telefonisch contact gehad. Misschien heeft 't daarmee te maken.
op onze terugreis waren onze koffer 3.5 kg te zwaar, per stuk. Tot onze verbazing moesten we 7 euro per kg bijbetalen, dus 49 euro. daar hadden wij geen zin in, dus koffer opengemaakt en spullen eruit gehaald, om als handbagage mee te nemen. oke, toen waren de koffers elk nog 1 kg te zwaar, moesten daar toch nog 14 euro voor betalen. Aanrader, ga voortaan met een turkse maatschappij als men naar Turkije gaat, die doen niet zo moeilijk over luttele kilos overgewicht. Neem nooit arkefly of transavia want dan ben je echt de klos. Of je moet een weegschaal meenemen op vakantie, maar wie doet dat?
Ik neem geen weegschaal mee op vakantie, zeker niet. Ook heb ik een aantal keren met Transavia gevlogen en ik was toen niet de klos.
Het is natuurlijk wel lullig van die 1 kilo overgewicht maar het zijn wel de regels en je kunt ze niet kwalijk nemen dat ze de regels hanteren.
Wat je jezelf eventueel kwalijk kunt nemen is dat je teveel meesleept voor je vakantie of je hebt teveel souvenirs gekocht waardoor je boven de 20kg uitkwam. Als je een kilo of 16/17 meeneemt en dit kun je thuis wel wegen dan weet je ook dat je nooit te zwaar bent voor de terugreis en ook kun je nog wat extra“s meenemen bijvoorbeeld souvenirs.
Gr. Frank
even een reactie op desireehā¦
Arkefly heeft GEEN oude vliegtuigen van de KLM ze hebben wel wat oudere vliegtuigen maar die zijn overgenomen van Air Holland, dat is eigenlijk hetzelfde als Arkefly nu. De vliegtuigen die Arkefly in de zomer in zal zetten naar Antalya zijn de boeing 737-800 die gloednieuw zijn en direct van de boeing fabriek zijn geleverd! Daarnaast gebruiken ze een geleased toestel (boeing 757-200) van Travel Service die in een prima conditie is! De beenruimte is meer als bij Transavia of Martinair, onzin dus als je met 1.69m krap zit, aangezien ik 1.85m ben en altijd genoeg ruimte heb in de toestellen van Arkefly. In de toestellen zitten minder stoelrijen als in vliegtuigen van Transavia.com zegt al genoeg denk ik!
Ik ben geen personeelslid van Arkefly dus ik probeer niet voor ze op te komen, maar ik wil graag dat mensen eerlijke reacties schrijven en geen onzin vertellen over luchtvaartmaatschappijen.
Daarnaast heeft Arkefly bijna geen vertragingen meer, oa omdat ze nieuwe vliegtuigen hebben. Wanneer ze grote vertragingen hebben is het niet altijd de schuld van Arkefly, maar het kan ook aan het weer liggen of aan de afhandelaar op de bestemming. (de vertragingen aan het begin van Arkefly was gewoon pech, en ze zullen er alles aan doen om hun passagiers goed, comfortabel en vooral veilig naar hun bestemming te brengen!)
Met Vriendelijke groet,
mreddo>>>
Beste Peter,
Welke āduistereā airline was het dan? dan weten wij dat hier op dit forum ook! Anders zijn de toestellen van ArkeFly **RUIMER **dan die van transavia.com, Arkefly heeft namelijk minder rijen stoelen in hun vliegtuigen zitten;) Dus dat u niet een een boek kon lezen is echt BS:thumbsdown: Aangezien u meerdere keren met Arkefly heeft gevlogen, waarom u eigenlijk voor Arkefly kiest snap ik ook niet, je kiest toch niet 2 keer voor de zelfde in u oogen slechte maatschappij??? Transavia.com vliegt namelijk op dezelfde Griekse bestemming als Arkefly, en had u dus voor Transavia.com moeten kiezen en niet voor Arkefly als u er toch over te zeuren heeft!
Adios>>>
Beste mreddo.
Wat is dit nu voor een vreemde reactie ( soms werknemer bij Arke )
Dan snap ik de reactie je moet tenslotte in deze tijd zorgen dat je je baan veilig stelt.
Je hebt het soms niet voor het kiezen met welke maatschappij je vliegt.
En als je je een beetje op de hoogte bent in plaats van meteen te bleren
weet je ook dat Arke zeker niet als beste staat aangeschreven.
Ik heb nu inmiddels al verschilende andere reizen gemaakt ( en nee niet meer met Arke) maar dan merk je dus het verschil.
meer ruimte en zeker vriendelijker personeel.
De vlucht op de heen weg was met Delta.
En het marketing verhaal dat er minder stoelen in de toestelen van Arke
zitten, kom op zeg van welke planeet kom je.
Of heb je nog nooit met een andere maatschappij gevlogen?
En waarom denk je dat we een vergoeding hebben gehad nadat we een klacht hebben ingediend.
In mijn ogen is dat omdat ze wisten dat ze fout waren.
Of denk je dat ze zomaar uitkeren omdat er iemand een klacht indiend
( onee het was bijna iedereen van deze reis die de klacht indiende)
Zegt dat mischien iets over het niveau van Arke ?
Maar vlieg lekker met Arke dat moet iedereen voor zich weten toch?
Aan ons zullen ze niks meer verdienen in elk geval.
En als je je aangevallen voelt tja de waarheid is soms hard om te lezen .
Enfin in elk geval een fijne vakantie gewenst.
Wij gaan in elk geval al snel weer richting Griekenland
( nope niet met Arke)
heel even ter informatie ik heb mijn mening op geschreven . en het klopt wel dat ik krap zat ik ging in het hoogzeizoen en ze hebben me toch echt eerlijk gezegd dat het wat krapper was omdat er stoelen tussen waren gezet.
en ik vloeg wel met een oud KLM toetstel heeft de piloot namelijk zelf gezegd via de intercom vorodat we gingen vliegen
Beste Peter,
Dat u een vergoeding heeft gekregen kan ik heel erg goed begrijpen! Het was een leasetoestel die niet altijd even goed zijn! Maar daarom is het wel erg netjes van Arkefly dat ze de vergoeding nog uitkeren, er zijn genoeg airlines die daar niks aan zullen doen!
Even voor de duidelijkheid: Ik ben GEEN personeelslid van Arkefly, maar ik heb heel erg veel interesse in de luchtvaart en daarom weet ik ook best veel van Nederlandse maatschappijen en ben ik goed op de hoogte van bepaalde zaken binnen de luchtvaart. Ik lees veel forums van andere luchtvaartgerelateerde internetsites waar wel personeel van Arkefly actief is! Daarom is het geen onzin dat in de nieuwe vliegtuigen van Arkefly die ze vooral inzetten op middelandse zee bestemmingen minder stoelen zitten.
En ja ik kom van deze planeet, want Arkefly heeft de laatste tijd juist weinig problemen en wanneer er een probleem is, is het vaak met de long haul toestellen (de Boeing 767-300ER). De nieuwe 737-800ās hebben weinig tot geen problemen en dus weinig vertraging.
Ik voel me niet zo snel aangevallen;)
Sorry dat mijn vorige reactie zo slecht gevallen was! En toch hoop ik dat u toch nog een keer voor Arkefly zal kiezen. (Ze gaan echt erg vooruit!:slywink:)
Ik vlieg deze zomer weer met Arkefly en ik weet dat het een nieuw toestel word. Ik wens u in ieder geval veel plezier met het volgende bezoek aan Griekenland en ik hoop dat u een goede vlucht zal hebben met Transavia.com of misschien toch nog Arkefly???:slywink: :teeth:>>>
Met Vriendelijke groet,
Mreddo >>>
@Desireeh: Ik weet dat het u mening is! En ik vind de manier waarop u uw mening verteld helemaal goed! Maar als het een oud KLM toestel is geweest dan was het een geleased toestel en niet van Arkefly zelf. Ik weet erg veel van de luchtvaart, en mijn interesse voor Arlefly is erg groot! De piloot weet trouwens ook niet alles over de vorige eigenaren van een vliegtuig.
Ik heb hier een link van wikipedia, daarop kunt u de toestellen zien en wat de vorige eigenaren waren en welke toestellen nieuw worden afgeleverd!
Met Vriendelijke Groet,
Mreddo>>>
u mag me wel je noemen hoor
ben namelijk pas 20 hahaha .
oke ik zal even kijken vind ik wel intressant
.
Haha okĆ© is goed, bij mijn volgende bericht tegen jou zal ik ājeā zeggen. :slywink:
Zeg tegen mij dan ook maar ājeā want ik ben 19:P haha:teeth:
Groetjes,
mreddo>>>
hoihoi .
Ik heb het gelezen erg intressant ![]()
wel stom dat tegen mij gezegd is dat het een oud KLM vliegtuig is geweest maarja .
hahaha noemen we mekaar u terwijl we even oud zijn bijna hahahahah
lol