Ervaringen met Arkefly

Mijn ervaring met Arkefly?? Een flutmaatschappij die bij vertragingen haar verantwoording niet neemt.

Nooit geen Arke fly meer.
We zijn net terug uit Kos, op de heen reis een vliegtuig waarin je amper kon zitten.
Je kon geen boek lezen omdat daar de ruimte te krap voor was.
Dit was een lease toestel van èèn of andere duistere maatschappy.
En de terug reis maar liefst meer 12 uur vertraging.
Een hostes die iedereen gewoon van de domme houd.
We hebben al meerdere keren me Arke fly gevlogen op Griekenland en elke keer het zelfde liedje. Voor ons nooit meer in elk geval.

helemaal mee eens

wij gaan ook nooit meer met arkefly.

14 uur later vertrokken dan we zouden gaan en dan zeggen dat het een vluchtwijziging was en geen vertraging echt te erg.

Wij vliegen op woensdag 12 november met arke fly naar cancun. Zijn er manieren bekend hoe we ons kunnen indekken tegen buitenproportionele vertragingen? Een ticket boeken bij een andere maatschappij ter plekke en later de kosten verhalen op Arke bvb.?

Ik heb in augustus met Arkefly gevlogen, terug vanuit Turkije. Op de minuut volgens schema. Een ticket kopen op voorhand lijkt mij onzinnig, of bedoel je dat niet? En als je dat wel bedoelt: waarom denk jij dat Arkefly dergelijke kosten vergoed, of er wel of geen vertraging is? Ga dan gewoon NIET met Arkefly…

Stel, je staat op schiphol, je merkt dat de vertraging van Arke fly gaat oplopen tot een goeie 6u (of zoals in een aantal gevallen hierboven beschreven tot 24u). Je hebt een 9 dagentrip geboekt met 7 overnachtingen (uiteindelijk ben je 6dagen en half effektief ter plaatse).
Wat doe je bij je vertrek? Je laat je lekker van het kastje naar de muur sturen door de touroperator, of je koopt jezelf zo snel mogelijk een ticket naar cancun met gelijk welke andere maatschappij die wel op het vooropgestelde uur vertrekt. Bij je terugkeer tracht je de meerkost te verhalen op arke fly. Klink ik idioot of niet?

Je klinkt niet idioot Vegas, maar wel een ietsje pietsje naïef.

1ste je staat op Schiphol en dat de vertraging uren duurt weet je niet van te voren, dat merk je pas als er een flink aantal uren voorbij zijn en dan ben je echt te laat voor het kopen van een vliegticket
2de Bij welke maatschappij wil je een (ik neem aan ) enkele reis Cancun boeken ?
Welke maatschappijen vliegen er die dag op Cancun ?
Martin Air en Delta Air vliegen wel op Cancun, maar die verstrekken waarschijnlijk alleen retourvluchten. Dat zijn chartermaatschappijen.
Een charter verkoopt vaak alleen pakketvluchten.
Nog maar de vraag of die kisten niet vol zijn.

De ticketleverancier Airtrade bijvoorbeeld verkoopt alleen tickets in combinatie met een landarrangement, en zo zijn er nog een dozijn onoverkomelijkheden.
Bij een vertraging zit er niets anders op dan rustig te blijven, je goede humeur niet te verliezen en je ziel in lijdzaamheid te bezitten.

Stel, het lukt je om ergens een ticket Cancun vandaan te toveren zodat je nog op een redelijk tijdstip in Cancun bent, denk je dan echt dat je met succes het verschil in prijs via je reisbureau terug kunt halen.
Het lijkt mij verstandig om eerst maar eens de kleine lettertjes van je boeking te lezen.

Gewoon duimen dat je op 12 november op tijd vertrekt en je na een behouden vlucht een geweldige vakantie in Cancun hebt.

Een fijne vakantie gewenst door
Joan

En hoe dacht je dan je reeds ingecheckte bagage van het ene toestel in het andere te krijgen? Denk je werkelijk dat Arkefly speciaal voor jouw plezier je koffers van boord gaat halen?

Ik snap wel wat vegas bedoeld. Waarschijnlijk heeft zij al geboekt met arkefly en daarna veel negatieve dingen over Arkefly gehoord. Dat hebben wij ook gehad. Maar ja als je eenmaal geboekt hebt kan je je er maar beter bij neerleggen. Wel weet ik dat de vluchten binnen Europa veel minder vertraging hebben dan de verre vluchten. Dit omdat er minder toestellen (als ik het goed heb maar 3) inzetbaar zijn voor die bestemmingen. @ Carrierevrouw als er vertraging is hoor je dat 9 van de 10x pas op schiphol en kan je nog niet eens inchecken omdat het vliegtuig er gewoonweg nog niet is, dus je koffers zitten dus ook nog niet in het toestel.

Vegas gewoon hopen dat je vlucht op tijd vertrekt, en een fijne vakantie toegewenst
Gr.

In Juni/Juli 2008 met Arkefly gevlogen en ook ik was van te voren wat onrustig gezien alle negatieve reacties hier.

Gelukkig was onze ervaring prima: inchecken soepel, ruim voldoende balies open. Vliegtuig (Boeing 767-300 ERPH-AHY05) 20 min vertraging, zag er keurig uit van binnen, aardig personeel,goede service voldoende ruimte, en belangrijk zeer veilig.

Terugweg iets meer vertraging, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden.

Wij vlogen naar Cuba.

Volgende keer vlieg ik dus gewoon weer met arkefly.

PS: Vertraging van 1 tot 2 uur op intercontinentale vluchten is heel normaal.

Groetjes,

Remko

@Vegas: Ticket en/of meerprijs zal Arkefly je niet betalen, je hebt tenslotte zelf besloten om een andere vlucht te nemen. Als je wilt weten wat je rechten zijn kijk dan even hier www.euclaim.nl/l_04620040217nl00010007.pdf. Kan je nu al vertellen dat ook al is het je recht dat arkefly je moet compenseren, ze dat niet zullen doen. Arkefly zal vast aanvoeren dat de vertraging door overmacht of om technische redenen was. Het is bij ons ook het argument na een reis naar Jamaica met heel veel vertraging. Bij ons is de dagvaarding voor een rechtzaak de deur uit. Niet iedere vlucht van arkefly heeft vertraging, dus wie weet gaat het allemaal goed. Kan alleen maar hopen dat je geen vertraging hebt. In ieder geval een fijne vakantie

Hallo Toos, ik wens je veel succes. Als ik je relaas goed heb begrepen heb jij problemen met de vliegmaatschappij ArkeFly. Ons probleem was van een andere orde, namelijk een probleem met de Reisorganisatie Arke.

Net even voordat er een Hoorzitting gepland was kreeg de geschillencommissie een Fax van Tui/Arke dat er betaald zou worden en of wij akkoord gingen met het bedrag.
Ja, dat gingen wij en wij wilden het bedrag binnen 14 dagen op onze rekening hebben, anders zou wederom de geschillencommissie ingelicht worden.
Je raadt het al, twee dagen na afloop van de termijn is er betaald.
€ 378,–** +** € 100,-- (€ 100,-- die wij aan de geschillencommissie moesten betalen voor het in behandeling nemen van de klacht).
Gisteren werden wij gebeld door een medewerkster van Arke-Amsterdam. Zij had het dossier via de geschillencommissie toegestuurd gekregen en vroeg aan ons wat zij ermee moest doen.
Mijn antwoord zal ik je besparen.
Veel succes gewenst door
Joan

@Joan: Wij hadden een probleem door arkefly, maar omdat HI de beslissingen heeft genomen hoe wij vanuit de dominicaanse republiek verder naar jamaica moesten reizen, zijn zij als eerste aan de beurt voor een rechtzaak. Ik werd vandaag gebeld door de advocaat en Tu* vond het erg vervelend allemaal, en hebben een bedrag aangeboden ter compensatie, ze willen liever niet naar de rechtbank. Dit lag ruim onder het bedrag wat wij eisten dus hebben nu voorgesteld om het verschil te middelen. Het is nu weer afwachten hoe ze daarop gaan reageren. We hebben ook de eis neergelegd dat ze nu ook naar de klacht wat arkefly betreft gaan kijken, dat is nu na 10 maanden nog steeds niet gebeurd.

Als het goed is mag het ook vermeld worden.
Onze heenreis naar Cancun: 50minuten vertraging. Een belgisch toestel van zusterbedrijf Jetair moest instaan voor het transport. Er blijken dus nog steeds te weinig toestellen ter beschikking te zijn… Onze winst bij deze vertraging was dat onze tussenstop in Holguin - Cuba wegviel.
De terugreis: 10 minuten vertraging en perfekt op tijd terug in Schiphol.
De bediening was vriendelijk en efficiënt.
De personal entertainmenttoestellen die je kan huren aan 10euro, zijn bijna een must op een vlucht van 10u. Jammer genoeg was het filmaanbod op de terugreis identiek, dus hebben we bedankt. Er staan ook geen spelletjes meer op alhoewel ze er reclame voor maken.
Met onze 1290euro - 2personen vlucht - transfer - kamer met ontbijt - gaan we echt niet klagen.

@Vegas: Gelukkig dat het allemaal goed is gegaan en dat je geen problemen hebt gehad.

Ook wij hebben met Arkefly gevlogen en daar geen problemen mee gehad. We zouden terug vliegen met Martin Air maar deze maatschappy liet het vliegtuig op Schiphol aan de grond staan, we zijn 24 uur later met SKyAir naar Brussel gevlogen en daarna met de bus verder naar Schiphol Zo zie je maar dat er overal wel iets mis kan gaan. OAD reis, overboeking mee gemaakt. Transavia verkeerde koffers aan boord, dus wachten op de koffer. En gooi dus ook niet alles op ArkyFly. Een appartement kun je thuis al haarfijn uitzoeken, er zijn zoveel sites te vinden waar je ervaringen kunt lezen. Ik weet ook dat er veel mensen zijn die flink te keer kunnen gaan als er maar iets mis is en dat kun je een grote mond terug verwachten. En Egypte is inderdaad maar maximaal 5 uur vliegen

jan 2009 naar Punta Cana Dominicaanse Repubiek,

positief:
Nieuw toestel, aardige stewards en stewardessen…zaten zelfs een beetje te flirten. Exact op tijd heen en exact op tijd teruggevlogen. Comfort Class genoeg beenruimte en prettige stoelen. Zelfs een whiskey van de steward kado gehad.:kus:

negatief:
Ik ben vegetarisch en er was geen vegetarische maaltijd aan boord. Dus heb ik niks gegeten op de heenweg.Bij Martinair hebben ze standaard een paar vega maaltijden aan boord voor de zekerheid. Op terugreis ging het weer mis maar toen heeft de stewardess een broodje kaas voor me gemaakt. Op terugreis werd ik helaas op de stoel achter mijn partner ingedeeld.

Tip:
Neem zelf wat broodjes mee om op te eten want de maaltijden an sich zijn wat karig. Diëetmaaltijden zoals vega of glutenvrij desnoods telefonisch bevestigen voor vertrek want dit gaat volgens de stewardess vaak mis. Zorg dat je je stoelpositie veiligstelt vantevoren.

Uiteindelijk ben ik tevreden, scheepsladingen zeurende Hollanders vervoeren lijkt me ook geen eenvoudige opgave…

Na net een reis geboekt te hebben bij arke ben ik op deze site terecht gekomen, en moet zeggen"had ik dit maar eerder gelezen". Nu valt het mij wel op dat de meeste klachten komen van mensen die lange vluchten hebben gemaakt met Arke.

Mijn vraag is dan ook, of de zelfde problemen gelden binnen europa. Ik vlieg in september met Arke naar Turlijke… Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen…

Bedankt alvast

hoi rik
wij zijn met arke fly geweest naar egypte ik heb nog
nooit zo goed vliegtuig mee gemaakt en een ruimte en goede bediening
wij vliegen dit jaar met transavia naar egypte maar ik kan je nu al zeggen dat dat waardeloos is maar het kan niet anders wij vliegen ook in september
dus ga met gerust hart op vakantie zo slecht is arkefly niet er zijnaltijd mensen die zeuren
yvon

Ik ben 2 jaar terug met transavia naar Turkijke geweest. Wat een rammelbak. Heenvlucht ging nog wel maar terug… Na een vertraging van 4 uur lande het vliegtuig om 03:00 uur op Dalaman. Alle nieuwe vakantiegangers er uit, en wij er meteen in. Je raad het al, alles nog vies en alle voorraden aan boord op.

Ik lees idd veel slechts over Arke, de helft snap ik al niet. Gelul over een visum/koffers die laat komen bla bla bla… In mijn ogen allemaal de schuld van het vliegveld en niks te verwijten aan Arke. De vele vertragingen tja, neem ik maar voor lief. En als ik het lees is het hoofdzakelijk naar verre bestemingen en valt het in europa wel mee. Ik maak me er allemaal niet zo druk om, ik zie het wel.

Bedankt voor je reacitie…
Gr
Rick