Ervaringen met Arkefly

ben al 7 keer met arke fly gevlogen
nooit klachten is een prima maatschappij voor die prijsklasse
lekker goedkoop
eten vindt ik niet slecht
vlieg altijd bugdet economy class

alleen nadeel is soms vertraging

Inmiddels ben ik al weer terug van een heerlijke vakantie, met…Arke fly.
het is mij goed bevallen op 14 april gingen we de lucht in met…Martinair. Dit was al bekend toen wij de reis boekte en dat was al in december. Wij hoorde echter op schiphol dat dat we met Martinair zouden vliegen. Dit was omdat er niet voldoende vliegtuigen van Arke beschikbaar waren. Maar goed, het was goed opgelost, geen vertraging we vlogen met Martinaar en hadden een prima verzorgede vlucht.
Toen we teruggingen 16 dagen later vlogen we wel met Arke fly, één uur vertraging. Ik kon eigenlijk geen verschil merken tussen beide maatschappijen. We werden heel erg aardig geholpen met alles en de bediening was ook goed. En dat ene uurtje op 10 uren vliegen dat maakt eigenlijk ook niet uit. Ik denk wel dat ik volgend jaar eerst even ga kijken op deze site hoe het gesteld is met de vliegmaatschappijen. En als je voordeliger wil vliegen moet je soms ook wat accepteren.

Ik wens iedereen een mooie zomer toe!!!

wij hebben ook met arkefly gevlogen naar corfu, er was bekend dat we op de heenweg een tussenstop op zakintos zouden hebben en terug zouden degene van zakintos ons ophalen. maar wat bleek op de heenweg moesten we eerst (over corfu heen) naar Kos, een groep vakantiegangers ophalen en we hebben dus 7 en een half uur in het vliegtuig gezeten en er was niets meer te koop, we kregen als compensatie een minbekertje water!!! dit was een zeer slechte ervaring en we vliegen bij voorkeur niet meer met arkefly. ook op schiphol, (ben enigszins slecht ter been maar kan wel lopen)je eerst melden in vertrekhal 3, dan door de douane heen in vertrekhal 1 en dan weer naar de laatste gate, alles bij elkaar gewoon een uur gelopen van hot naar her, nee slechte organisatie, voor ons hoeft dit niet meer.

@Robinoranje: Kan Arkefly nou niet bepaald low cost noemen, zeker niet op de verre bestemmingen. En die vertragingen, het zou te wensen zijn dat er van overheidswegen iets gedaan werd. Onur air kreeg een vliegverbod na veel problemen met hun vliegtuigen en arkefly… die gaat gewoon door. Als je denkt dat als je een claim neerlegt na flinke problemen met een vlucht, je wordt dus niet serieus genomen door arke. Het is gewoon een budzooi
@Joandarc: Heb jij al iets gezien op je bankrekening??

Slechte vliegtuigmaatschappijen verlaten vanzelf het toneel als wij ze niet meer boeken.
Dus maassaal andere keuzes maken.

Nee Toos, tot op heden nog geen eurootje teruggestort door Arke.

Wij hebben de klacht ruim 3 weken geleden ingediend bij de geschillencommissie, en het enige antwoord dat wij hebben ontvangen is: “het is in behandeling”.
“Vlieg op” denk ik dan.

@Joan: Het geeft alleen maar aan hoe arrogant ze zijn. Wij hebben 2 maanden geleden door onze rechtsbijstandverzekering een claim in laten dienen en ze hebben niet eens het fatsoen om op brieven van de advocaat te reageren. Onze advocaat denkt er over om een rechtzaak tegen ze te beginnen

@Joan: Je hebt geluk dat ze antwoord hebben gegeven en dat het in behandeling is. Onze claims nemen ze niet eens in behandeling, volgens hun was het overmacht. Wij gaan nu een rechtzaak beginnen

Hallo Toos, Het is de Geschillencommissie die zegt dat de zaak in behandeling is. Vorige week vroeg deze commissie ons naar blz 2 van de boekingsbevestiging. Die hebben wij van de week opgestuurd. Hadden wij de eerste keer niet gedaan, aangezien blz 2 een blanco pagina is.
Komt wel meer voor, dat als je iets uitprint er nog een blanco pagina achteraankomt. Ik ben benieuwd hoe lang men nu deze blanco pagina gaat bestuderen.

Arke heeft onze bankrekening nog steeds niet gevonden.

Hallo Alle gedupeerden.

De laatste paar maanden heeft Arkefly alle oude toestellen verkocht.
Er zijn nu 4 nieuwe toestellen aangekocht van het type 767-300 en 1 van het type 737-800.
Doordat ze nu met nieuwere toestellen vliegen kunnen ze beter op tijd gaan vliegen.

Natuurlijk zijn er dan nog steeds heel veel ander punten, … maar goed.
Ik ga zelf eind deze maand met Arkefly naar Cuba, en ik zal mijn ervaringen hierover met jullie delen in Augustus 2008.

Groetjes,

Remko

Veiligheid boven alles.

Vloot Arkefly

Boeing 767-300 ERPH-AHQ19-11-1990

Boeing 767-300 ERPH-AHX09-07-1990

Boeing 767-300 ERPH-AHY05-09-1990

Boeing 737-800 WLPH-TFA07-11-2007

De Boeing 767-300 is een zeer betrouwbaar toestel.
Ten opzichte van de 747 en de 737 zijn hier wereldwijd maar 5 ongelukken mee gebeurd.

Zie: http://aviation-safety.net

Remko.

Veiligheid boven alles.

Afgelopen donderdag teruggekomen van Fuerteventura. Kist was van een Spaanse maatschappij, bemanning bleek een mix van Arkefly en die Spaanse maatschappij. Van samenwerking was nauwelijks sprake; de nederlandse dames liepen alleen maar te kankeren. luid en duidelijk hoorbaar voor de passagiers. Dit ging zo de hele reis.:crybaby: Na de landing mijn beklag gedaan; kreeg groot gelijk, maar men ging rustig door. Een klacht indienen op de arkefly-site gaat niet, want er is geen email vermelding. Op de TUI-site staat voor Arkefly een niet-werkend email-adres. Kortom, dat werkt allemaal fijn.
We zullen in de toekomst proberen arkefly te vermijden.

Hoi,

Ik ga met de familie op vakantie in Antalya, en we vliegen met Arkefly.
Ik zou graag willen weten of de vluchten met Arkefly naar Antalya. Of ze goed zijn of niet, wat voor vliegtuig ze gebruiken voor die vluchten. En of Arkelfly een goede vliegtuig maatschappij is?

Bedankt,
Tom

Ik heb vorige week met Arkefly gevlogen en was van tevoren ietwat angstig gezien alle negatieve reacties hier.

Gelukkig was mijn ervaring totaal anders: inchecken ging soepel, ruim voldoende balies open. Vliegtuig (737-800) vloog op tijd, zag er keurig uit van binnen, aardig personeel, voldoende ruimte, etc.

De terugreis ging net zo goed als de heenreis. Wij vlogen naar Menorca.

Kortom: wat mij betreft een aanrader!

In April zijn wij met Arkefly naar Cuba gevlogen en het was bij ons ook totale chaos.
Onze claim wordt niet in behandeling genomen omdat zij zich beroepen op technische problemen.
Ook bij Holland International waar wij onze reis geboekt hebben worden we met een kluitje het riet in gestuurd. Daar denken ze ook ’ onze centjes zijn binnen".

VERMIJD ARKEFLY . Dit is de beste vakantieraad die ik jullie kan geven!

kluitje het riet in gestuurd.

Wij zij vertrokken op 2 juni 2008 met Arkefly richting Aruba. De service en stiptheid van Arkefly was perfect!!!

Vorig jaar met Arke Fly naar Antalya gevlogen. Prima vlucht, perfecte service, goede piloten, goed vliegtuig. Kortom perfect!

Dat hoeft niet aan de piloot te liggen hoor Hanna, als het weer snel veranderd en onverwachte vormen aanneemt kan dat al turbulentie etc tot gevolg hebben. De kwaliteit van de landing hangt mede af van weerstomstandigheden en de kwaliteit van de baan.

De piloten hebben niet alles in de hand, daarnaast is comfort niet het enige belangrijke aspect tijdens een vliegreis waar zij rekening mee houden.

Je conclusie lijkt wat kort door de bocht.

Vanavond weer negatief in het nieuws…

Jullie ervaringen?

Ben op 2 augustus heen- en op 30 augustus terug gevlogen met Arkefly. Een zo’n 3 kwartier vertraging, terug een half uur. Zeker in het hoofdseizoen kan ik daar niet over klagen.