Ervaringen met Arkefly

Afgelopen woensdag zijn wij van Gran Canaria met Arkefly terug gevlogen.
Nieuw toestel, comfort klasse geboekt. Niks mis mee (behalve dat je voor je consumpties en zo moet betalen):crybaby: maar de purser en ander cabinepersoneel gedroeg zich zeer hooghartig. Wat een nare vervelende uitstraling. Zo iets van “door jullie schuld moeten wij werken, stelletje minkukels”. Het ergste was dat er niet genoeg catering aan boord was. Het vliegruig vertrok rond 17:00 uur plaatselijke tijd en we hadden ons voorgenomen een paar broodjes kaas te bestellen. Op een zeer hooghartige manier werd mij te verstaan dat de broodjes op waren. “Hoe is dat nou mogelijk”, was mijn reactie. We zijn net gestart. “Ja, dan moet u niet bij mij zijn”, antwoordde de purser. Einde verhaal en trok zich achter het gordijntje terug. De z.g. warme maaltijden heb ik aan mij voorbij laten gaan. Iets wat Nasi zou moeten zijn of een bolletje Hutspot en Boerenkool. Nee, dan maar niks eten.
Kortom een volgende keer heeft Arkefly niet mijn voorkeur!

Ik kan me bij de voorgaande reacties allemaal van harte aansluiten!

Na onze ervaring met Arke, zeggen ook wij: nooit meer!!

Voor nu heb ik begrepen dat EU claim het heel erg druk heeft met alle claims! Laten we hopen dat er voor de passagiers een positief bericht uitkomt!

Sterkte allemaal met de claims!

Groeten

Arke Fly is een zeer slechte maatschappij nu weer 2 dagen voor vertrek starklas omgezet omdat er een ander toestel is ingezet bewust gekozen voor deze klasse dus bij deze Maatschappij is het afwachten niet voor kiezen als je een alternatief heb hopelijk wordt er wat aan deze wantoestand gedaan

Weet je waar ik zo beng voor ben? Dat ze straks de alleenheerschappij hebben. Ik heb voor mijn vakanties deze zomer bewust gekozen om vanaf Rotterdam te vliegen. Dan vlieg ik wel met Transavia. Alleen is de keuze waar je heen wil wel beperkt. En ik heb het wel meegemaakt dat we voor een vlucht vanaf Schiphol gekozen hadden voor Transavia. Maar we toch bij Arkefly ingedeeld waren. Het inchecken alleen al verliep chaotisch. En dan ga je met angst en beven je vliegreis tegemoet. Je verwacht vertraging en die krijg je ook. Dit is toch verschrikkelijk als je op vakantie gaat. Al die stress!!! Het hoort leuk te zijn, je betaald voor een produkt, maar krijgt er alleen maar ellende voor terug!!! Alleen al die chagrijnige koppen van het cabineperseoneel!!
Sterkte en ik hoop toch een fijne vakantie
Louises

Ook wij zaten op diezelfde bewuste vlucht met arke naar Jamaica. Wij hebben ook zeer slechte ervaringen met arke. Wij reisden met een kindje van 19 maanden. Wij hebben in het hotel in punta cana als laatste onze sleutel gekregen voor de kamer. Een kinderbedje wilden ze niet meer regelen. Eten en drinken was ook niet meer te krijgen in het hotel. Om ca 02,30 kwamen wij in onze kamer aan bleek het nog niet schoongemaakt te zijn. De bedden waren vies, een opengebroken flesje water en overal vieze handoeken. Na een nacht op te zijn geweest omdat de kleine niet kon slapen de volgende dag om 12,00naar de meeting omdat we meer zouden horen hoe het zou lopen. Daar kregen we van de hostess te horen dat ze 5 vliegtuigen hadden geregeld. Wij hebben toen onze naam laten noteren voor de eerste vlucht. Als een gek naar de kamer teruggegaan om onze koffer te halen aangezien onze vlucht om 1 uur zou vertrekken. Op het vliegveld te horen gekregen dat het wederom fout was gegaan en dat we met de 3e vlucht zouden vertrekken. (dit hoorden wij pas toen we door de incheckbalie gingen waren gegaan en stonden te wachten op onze vlucht) Om ca 12.30 zouden wij vertrekken, dit werdt z’n 4 uur later. Ondertussen hadden we te horen gekregen van een arke medewerker dat ons vliegtuigje een 9 persoons was en dat de vlucht gegarandeerd 2 uur zou bedragen. Dit waren er ruim 4 zonder eten drinken airco en veiligheidsgordel voor de kleine. Hier kwamen we pas achter in het vliegtuigje. We hebben een klacht ingediend bij arke en hebben vandaag hierover een brief gekregen met het antwoord dat we een vergoeding krijgen van 55 euro in totaal. Ons reisgezelschap was 6 volwassenen en een baby dat is 9 euro pp. En excuses voor het ongemak. Hier gaan wij natuurlijk niet mee accoord. Ook wij gaan er verder werk van maken. Zoiezo voor de zeer slechte service die zij ons geleverd hebben en het niet nakomen van afspraken.
Ook wij vliegen nooit meer met arke.

Hieruit blijkt hoe weinig respect Arkefly voor zijn klanten heeft. Ze hebben te maken met europese verordeningen die aangeven hoeveel ze moeten vergoeden bij vertragingen en annnuleringen. Die vergoedingen zijn vastgesteld en zijn aanzienlijk hoger dan wat ze nu aanbieden. Ze maken je blij met een dooie mus, gaan voorbij aan alle ellende die mensen door hebben moeten maken en maken misbruik van het feit dat de meeste mensen niet weten dat er wetten voor zijn.
http://www.euclaim.nl/wetgeving.htm, hier staat precies omschreven hoe en wat

Morgen wordt er trouwens bij Kassa aandacht besteed aan claims na vertragingen

Op 2 december 2007 gingen wij voor vakantie naar Puerto Plata ( Dom. Republiek) met Arkefly. Het was onze tweede keer dat wij met Arkefly vlogen, een jaar eerder waren wij naar Aruba geweest en dat was ons uitstekend bevallen maar…op 2 dec waren er schiphol maar 2 incheckbalies open voor alle vluchten van Arkefly dus lange wachtrijen, verder op de heenvlucht geen klachten. Op 9 december zouden wij terug vliegen , eerst hadden wij 5 uur vertraging maar dat stond keurig aangegeven in ons hotel. Wij met goede moed naar het vliegveld wachten…wachten toen kwam eindelijk midden in de nacht bericht dat we gingen niet, het vliegtuig was stuk. Toen moest arke nog voor alle passagiers hotelkamers regelen, wij waren om 6:30 op onze kamer en om 8:30 hadden wij weer brieving van Arke, dus niet tot nauwelijks geslapen…eindelijk om 15:00 bericht , we gingen weer met bussen naar het vliegveld…wachten wachten…toen kwam de gezagvoerder zelf het nieuws vertellen, wij gingen weer niet naar huis…ze brachten ons onder in andere hotels, onze eerste hotel was namelijk echt een Gribustent. Toen kwam dinsdag Olga (de orkaan ) ook nog langs. Om lang verhaal maar in te korten, wij landden pas op donderdagmiddag 13 december om 17:00 op Schiphol. Wij kregen bloemen en Sbs 6 was ook aanwezig…dus we hadden in totaal meer dan.3 dagen vertraging gehad…wij kregen 200 euro schadevergoeding van (V)Arkefly.
Op (ben namelijk nog niet klaar) op 6 feb 2008 gingen wij naar Curacao, geboekt. Beetje naief , weer met Arkefly. Komen op schiphol…hadden ze een ander toestel ingehuurd van Thomson Air…, eerst vertraging op Schiphol omdat de deur niet dicht wilde (zucht)…toen landing op Barbados, daar moest de crew gewisseld worden maar de nieuwe piloot had het niet zo goed begrepen, die stuurde het vliegtuig de verkeerde kant van de startbaan op , weer vertraging, toen landing op Isla Magaritha…toen eindelijk Curacao. We hebben in totaal 16 uur (vlucht duurt normaal 10uur ofzo) in het vliegtuig gezeten. Terugvlucht weer vertraging en we gingen overigens met een Spaans vliegtuig terug maar mij hebben ons lesje wel geleerd…wij stappen weer over naar ons oude vertrouwde KLM. Maar één ding weet je wel zeker als je met Arkefly gaat, je gaat lekker lang…

Das ook lekker, ik heb een reisje geboekt naar Aruba :vak02:en vertrek op 14 april, ehhhh… dat wil zeggen ik hóóp nu dat we op 14 april gaan vertrekken.
Had ik dit geweten, dan had ik wel even een andere vliegmaatschappij gekozen.

Ik wacht het af en zal mijn verslag naderhand plaatsen.

Ach, je leest alleen de negatieve dingen hier, ik ben nu 2 keer met Arkefly op vakantie gegaan en heb nog geen problemen ondervonden… (in tegenstelling tot Transavia!).
Als je echt zekerheid wil dan kun je beter een losse vlucht boeken per lijndienst…

Ja, daar heb je wel gelijk in, klagers zullen eerder hun toevlucht zoeken dan tevreden mensen, maar toch. Als je zo’n reisje boekt dan wil je toch niet graag al vóór de reis worden geconfronteerd met negative berichten. Dus bedankt Michiel voor de opsteker!

Ik heb mijn verhaal niet op de site gezet om te klagen !!! Laat dat duidelijk zijn. Ik lees verhalen van 4 a 5 uur vertraging…nou dan heb ik toch een speciaal verhaal. Ik heb mij vreselijk goed vermaakt tijdens mijn vertraging op de Dominicaanse Republiek. Maar laten we eerlijk zijn er komt niet voor niets een onderzoek naar Arkefly…dat komt niet uit de lucht vallen. Als je maar rekening mee houd dat je vakantie wat kan uitlopen, dan is er toch niets aan de hand, je gaat toch op vakantie dus waarom zul jij jou druk maken over een paar uur vertraging. Trouwens eind april hebben wij een reunie van de overblijvers…Ik ben vorig jaar naar Aruba geweest met arke en dat was prima voor elkaar…dus geen stress.:zon02:

Nee dat bedoel ik ook niet. Maar het is wel zo dat als je klachten hebt eerder op zoek gaat naar lotgenoten op internet dan als je geen klachten hebt.

Maar goed wij hebben een weekeinde voor onze vakantie. Na de vakantie hebben we nog vrij omdat Koninginnendag daarop aansluit en daarna de donderdag (hemelvaartsdag) en vrijdag die ook vrij zijn.

Dat wil dan nog niet zeggen dat ik op enige vertraging van welke aard dan ook zit te wachten natuurlijk.

Maar goed.

bedankt voor uw reactie

Wij zijn 24 maart 2008 naar curacau gevlogen met arkefly. helaas vlogen wij pas 25 maart met een vertraging van 23 uur. De vertraging was erg vervelend en niemand kon duidelijkheid geven en waar ik het meeste teleurgesteld in ben is dat het bedrijf arkefly haar eigen personeel in de steek laat en de informatie op schiphol i.v.m. de paasdagen om 14 uur gesloten heeft. Ik vind dit een zeer slechte service. Wij zijn wel goed onder gebracht in het hilton hotel. Maar helaas een eerlijk antwoord krijg je niet bij arkefly waarom de vertraging is ontstaan.

Wij vliegen niet meer met arkefly

Jammer dat dit dus nog steeds speelt, ik hoop dat wij meer geluk hebben maar ik ben nu in ieder geval voorbereid op vertraging. Ik denk ook dat wij de volgende keer voor een andere maatschapij gaan kiezen vanwege de vele klachten.

Wij zijn de maand februari naar de Dominicaanse Republiek geweest (voor de zevende keer op rij). 't Zijn lange vluchten en dan kan er wel eens vertraging optreden, vooral omdat het pakket-charter-vluchten zijn. Wij hebben via Internet geboekt. Over de vlucht zelf geen klagen. Het is meer de manier waarop Arke zich opstelt. Geboekt heen en terug Star-klasse. Blijkt het vliegtuig op de heenweg geen Starklasse te hebben (ala kan gebeuren), maar dan is de behandeling op Schiphol beneden alle peil. Wij kregen 1 week voor vertrek de melding (op een wel zeer vreemde manier via diverse e-mails) dat wij ge de-grade waren naar de Comfort klasse. Het verschil zou op onze rekening teruggestort worden. Let wel dat was dus rondom 24 januari. Wij kunnen toevallig goed rekenen en kwamen uit op 2 x € 189,-- = € 378,–, namelijk 2 x het verschil tussen € 250,50 en 61,50. Arke komt na allerlei schimmige berekeningen op € 174, – per persoon. Zelfs daar vallen wij nog niet over. Na diverse e-mails die onbeantwoord blijven, een brief aan de Directeur (geen antwoord) een aangetekende brief naar Arke waar een nietszeggend antwoord op komt en nogmaals telefonades naar Arke. Wij hebben de reis van 3 februari 2008 reeds half december 2007 keurig totaal betaald, maar Arke heeft tot op heden, dus ruim drie maanden later, nog geen Euro op onze rekening teruggestort.

Op de terugreis worden door de Dominicaanse, Spaans sprekende douane vier namen afgeroepen. Deze personen moeten zich melden bij een bepaalde Gate. Mijn naam is daarbij. Ik moet mee naar een ondergrondse gang. Het voelt een beetje sinister. Daar komt mijn koffer. Die moet open, inhoud wordt gecontroleerd, niks aan de hand en de boel wordt weer gesloten. Alles keurig, niets aan de hand, maar mijn hart stond wel even stil. Ik wordt weer netjes naar boven gebracht met “excuso”. De andere drie namen worden nogmaals herhaaldelijk afgeroepen maar met de Spaanse accenten klinkt dat niet erg duidelijk. Er loopt een Hostess van Arke rond een beetje belangrijk te wezen, maar wat ze zou moeten doen, doet ze niet, namelijk zich onder de groep Nederlandse reizigers begeven en informeren of er personen aanwezig zijn met die naam.
Of misschien mij begeleiden of uitleggen wat er aan de hand is, als ik overdonderd door een paar personen in uniform, wiens taal ik niet versta, wegeleid wordt naar die onderaardse bunkers.
Vliegen met ArkeFly geen klachten, het cabine personeel geneerde zich zelfs een beetje over de gang van zaken, inzake het Comfort/Starklasse gedoe. Het is de Arke-organisatie zelf die steken laat vallen.

Ik vlieg nooit met Arke Fly maar wanneer ik deze reacties lees is het één en al ellende op de bekende uitzondering op de regel na. Waarom niet een t.v.-programma inlichten. Zeker wanneer ze op brieven geen of halfzachte reacties geven. Ben benieuwd wat er dan zal gebeuren.

“Waarom niet een t.v.-programma inlichten. Zeker wanneer ze op brieven geen of halfzachte reacties geven. Ben benieuwd wat er dan zal gebeuren.”

Carton, dat is nu precies wat wij van plan zijn. De Consumentenbond is al ingelicht. Zij verwezen ons naar de geschillencommissie. Gaan wij zeker doen, hoewel dat niet zo heel eenvoudig is en de kosten vrij hoog. Krijgt men wel terug als men gelijk krijgt. Over de TV-programma’s en de krant beraden wij ons nog. Maar Radar, Kassa en het Algemeen Dagblad komen zeker in aanmerking.

Ondertussen heb ik twee keer met ArkeFly gevlogen (beide keren naar Curacao). De eerste keer was in augustus 2007 en deze vlucht was wel ok. Maar 1 uur vertraging dus dat ging wel. Wel was de incheck procedure chaotisch en dramatisch en ook al waren wij (groep van 9 personen) er ruim 3 uur van te voren, toch konden wij niet bij elkaar zitten. De service aan board is bar slecht (beide keren).

In december 2007 (23 december) hadden we echter ruim 18 uur vertraging. Gelukkig zagen we de vertraging op het Internet en waren we nog thuis maar anderen waren minder gelukkig. De zit- en beenruimte is beperkt, de stewardessen (zowel op Schiphol als in het vliegtuig) waren humeurig, het eten was erg slecht. En de informatievoorziening… 'k kan alleen maar zeggen “Welke informatie voorziening”. Kortom… NOOIT MEER ARKEFLY!!! Vlieg voortaan weer lekker met de KLM naar Curacao. Laat ArkeFly maar van het toneel verdwijnen.

Yourie, u schrijft dat er een onderzoek komt naar de missers van Arkefly.Wie gaat dit onderzoek doen ? Vorige week reageerde de Consumentenbond op onze schriftelijk ingediende klacht in de trant van: oh wat vervelend, maar dit is een individueel geval, u kunt zich tot de geschillencommissie wenden. Als ik de klachten zo doorlees, lijkt het me echter dat wij langzamerhand tot een meerderheidsgroep gaan horen.

Terzijde, ik heb me tranen gelachen om uw humorvolle verslaggeving. Tsja, een piloot die het niet helemaal begrijpt, die heeft zich wel snel aangepast aan Arke, daar schijnt men ook niet veel te begrijpen. De verkeerde kant van de starbaan nemen is in de Luchtvaart wel de ergste zonde met stip die een piloot kan begaan. U moet wel een heeel groot gevoel voor humor hebben als men deze situatie zo kan beschrijven. Iets vergelijkbaars heeft in 1977 aan 538 mensen het leven gekost. Maar soms moet je heel hard lachen om niet te huilen.

P.S. Arke heeft nog steeds niets teruggestort op onze bankrekening