Ervaringen met Arkefly

Bedankt HerrieB. Jouw verklaring voor de problemen bij ArkeFly is duidelijk. Daarmee is echter nog niet de vraag beantwoord of ArkeFly er zomaar mee weg kan komen. Vandaag nog ontving ik een reactie in een zaak waarbij ArkeFly meende aansprakelijkheid op grond van Vo. 2027/97 te kunnen afwijzen eenvoudigweg door te stellen dat het voldoet aan zijn wettelijke (vliegtuig)onderhoudsverplichtingen. Dit, terwijl ArkeFly zeer goed weet dat regulier vliegtuigonderhoud hem niet zonder meer vrijwaart van aansprakelijkheid. Het zit 'm vooral in het toepasselijke bewijsrecht dat stelselmatig door ArkeFly wordt genegeerd. ArkeFly maakt daarbij, net als veel andere maatschappijen, in anticipatie op de onwetendheid van de reiziger gebruik (lees: misbruik) van de zeer gefragmenteerde toepasselijke regelgeving. Als je wilt dat ik ArkeFly namens jou (en je kennissen) aanschrijf dan hoor ik het wel.

Op de 24ste zouden wij vertrekken naar Jamaica met een tussenstop in Punta Cana(dom. rep). We begonnen al met 7.5 uur vertraging in Amsterdam omdat ons vliegtuig kapot in Curacao stond. Het inchecken en boarden werd door Menzies gedaan, daar werden we bij de gate door aangesproken dat we in Punta Cana meteen door zouden vliegen naar Montego Bay. Er zou iemand van Arke zijn die ons naar het vliegtuig zou begeleiden en bagage was apart gehouden. Eenmaal in Punta Cana kwam de mededeling dat we niet verder zouden vliegen en naar een hotel gebracht zouden worden. Een half uur naast ons vliegtuig gestaan voor er iemand van de luchthaven zei waar we heen moesten. Volgende dag om 12.00 gehoord dat er 4 vliegtuigen waren die naar Jamaica zouden vliegen. Na grote chaos bij vertrek uit het hotel en nog grotere chaos op de luchthaven op naar het vliegtuig. Het ging om kleine propellersportvliegtuigjes voor in ons geval 19 personen. 2 uur lang als haringen in een ton gezeten. Uiteindelijk in Montego Bay aangekomen. Gezeur bij de douane omdat het over een black flight zou gaan. Omdat niet alle bagage in het vliegtuig paste en zelfs het toilet volgepropt stond met handbagage wist niemand waar de koffers waren. We hebben 3 uur bij de bagageband gezeten voor de koffers kwamen. Uiteindelijk hebben we er 41 uur over gedaan om in Jamaica te komen, in de tussentijd uit het hotel weggegaan zonder iets te eten of te drinken omdat er geen tijd meer voor was. Arke heeft ons aan ons lot overgelaten, gaf geen of slechte info. Er werden dingen beloofd die of niet nagekomen werden of zelfs niet klopte. Dit is een beknopte versie van hetgeen wij hebben meegemaakt. Het was ronduit schandalig en ik begrijp niet hoe een luchtvaartmaatschappij/touroperator zo met zijn passagiers kan omgaan. Voor ons dus ook geen Arkefly meer.

Berichtje voor Toos

Wat een ellende hebben jullie meegemaakt. Ik durf te wedden dat jullie bij de volgende reis wel even checken of je met Arkefly vliegt en dan lekker niet gaan !!! Wij hebben deze zomer wel weer een vakantie geboekt bij Arke maar voor de vlucht gekozen vanaf Rotterdam met Transavia. Nou wil dat niet zeggen dat dit dan vlekkeloos verloopt, maar we hebben in ieder geval nog nooit zoveel ellende meegemaakt als bij Arkefly. Ik neem aan dat jullie hier toch werk van gaan maken? Mijn schoonzoon werkt bij de ANWB en die zegt ook dat Arkefly de maatschappij is met de meeste vertragingen, de langste vertragingen en de slechtste service!. Sterkte!!!

@Louises: Bedankt! Nee, mocht het zover komen dat we nog eens naar Jamaica of welke verre bestemming dan ook zouden gaan, in ieder geval niet met Arkefly. Gaan er zeker werk van maken, heb de zaak aangemeld bij onze rechtsbijstandsverzekering.

Dit kwam ik tegen op www.nu.nl. Een van zeven is dus ook Arkefly, folders??? Niet gezien of gekregen, ook geen info wat je recht is.

Een op zeven luchtvaartmaatschappijen in de fout
Uitgegeven: 11 februari 2008 18:02

DEN HAAG - Luchtvaartmaatschappijen houden zich nog niet altijd aan de regels wat betreft het informeren van hun klanten over waar deze recht op hebben bij vertragingen en annuleringen.

http://www.nu.nl/img.db/1002487+s(120!x120!)

Dat blijkt uit een brief die minister Camiel Eurlings van Verkeer maandag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

http://m.fr.2mdn.net/1372803/pixel.gif

De Europese Commissie bepaalde in 2005 dat passagiers allerlei rechten hebben als luchtvaartmaatschappijen zich niet aan hun contractuele verplichtingen houden.
Folders
Zo moeten ze bij incheckbalies duidelijk zichtbare informatie geven over de rechten van passagiers. In geval van vertragingen langer dan twee uur, annuleringen en overboekingen moeten ze informatiefolders aan de klanten overhandigen. Tijdens een controle in augustus vorig jaar bleek 15 procent van de luchtvaartondernemingen niet te beschikken over de folders.

Hoi hoi,

Wij willen ook even reageren op de reactie’s van mensen op Arkefly. Wij vliegen inmiddels al zeker 4 jaar met Arkefly. Wij vinden het een zeer fijne maatschappij. Het personeel is vriendelijk en de vliegtuigen zijn hetzelfde als die van Transavia, want die rammelen ook. Wij vliegen altijd comfortclass en dat is echt perfect met beenruimte. Voor ons in ieder geval de reden om te beslissen dat we niet meer met andere maatschappien vliegen. :zon02: :zon02:

Aankomende zomer gaan we weer met ze vliegen.

Dan heb jij echt geluk, alle keren dat ik vloog was een grote ramp !!!

Wanneer ik de kritieken zo lees gaat het merendeel over de langeafstand vluchten. Er zijn er wel binnen Europa maar dit is minder.

@Zergum: Fijn dat het jou tot nu toe goed bevalt, heb je vast geluk gehad en niet op een verre bestemming gevlogen. Voor ons was het de eerste en meteen ook de laatste keer

Veel vertragingen, hoop ellende en er wordt nooit wat medegedeeld of er vertraging is door een mankement of door een ander calamiteit.
Liever met Martinair

Ook ik wil even reageren, wij zijn afgelopen dec naar Natal Brazilie gevlogen en dat was een regelrechte ramp met Arke. In totaal op de heenvlucht 36 uur vertraging gehad en terug ruim 26 uur. Op de heenvlucht werden wij in het Dorint gestopt op basis van 1 drankje voor ruim 18 uur! Wij hebben toen iemand van Arke laten komen omdat we dat schandalig vonden. Wij zouden de volgende ochtend vliegen om half 10 dus om half 6 zouden we opgehaald worden. Iedereen zou om 4 uur gewekt worden. Uiteindelijk stond iedereen 's morgens vroeg klaar om te vertrekken en toen bleek dat Arke de avond ervoor al wist dat de vlucht weer vertraagd zou zijn dus we waren voor niks gewekt en toen brak een beetje de hel los en er durfden geen mensen van Arke meer naar ons toe te komen. Achteraf bleek dat wij allemaal ons toetsel hebben zien landen toen we bij de gate stonden maar dat ze liever dat toestel naar de Antillen stuurden en gewoon 300 mensen op Schiphol lieten staan en tevens 300 in Fortaleza en Natal. Momenteel is eu claim bezig voor ons want ik wil absoluut de verloren dagen terughebben van Arke! Helaas vliegen weinig andere maatschappijen op de bestemming in Brazilie, maar ik ga liever nooit meer naar Brazilie dan nog een keer met Arke!

Ik kan niet begrijpen dat ze op dezelfde voet verder blijven gaan. Ze krijgen claim op claim en blijven alles maar aan elkaar prutsen.
@Unco: Ik wens je succes, hoop voor je dat het lukt.

Misschien kassa of tros radar inschakelen, dat heeft ook gewerkt met vakantieknallers, misschien niet helemaal hetzelfde maar wel goed onder de aandacht gebracht…

Nee precies, ik snap dat ook niet!

Maar er zijn ook klanten die ik niet snap. Op onze vlucht waren mensen die dit voor de 6e x meemaakten in 3 jaar tijd. Ik denk dan: Waarom blijf je dan met Arke vliegen? Dat snap ik nooit zo goed, dan weet je wat je kan verwachten!

Dank je, Toos, ik hoop op een positief bericht van eu-claim!

Groeten

Muriel

Beste Unco,
Het is toch werkelijk niet te geloven dat dit zomaar gebeurt!!! Ik heb nu in de krant gelezen dat er klachten waren over Martin Air. De regering gaat de klachten over Martin Air onderzoeken. Ook de vele klachten over Arkefly worden onderzocht. Ik hoop dat er eindelijk eens actie wordt ondernomen. Als je zoals jij meegemaakt hebt 36 uur vertraging hebt en met jou 300 mensen, vraag ik mij af of het niet eens tijd wordt voor een flinke boete van een paar miljoen.

Sterkte met jullie zaak.

Louises

Het is niet alleen te wensen zijn als er naar deze praktijken een onderzoek komt, maar vooral dat er een einde aan komt. Arkefly heeft er denk ik geen idee van wat ze mensen aandoen. Ze hebben zo iets van als het probleem hier maar opgelost is, dan zien ze op de volgende bestemming maar weer verder. Volgens mij is het al eens bij trosradar geweest, geloof niet dat ze daar wakker van liggen. 80% van de vluchten naar vooral het caribisch gebied wordt door arkefly uitgevoerd. Er stond een stukje op euclaim dat de Europeesche claims die neergelegd worden door euclaim in hun reisverzekering gaat opnemen. Het is te hopen dat andere verzekeraars daar een voorbeeld aan nemen. Wij hebben nu een claim neergelegd via onze rechtsbijstandsverzekering en hopen ook dat we krijgen waar we recht op hebben.

Mij ervaring met Arke fly was vreselijke. We waren met vacantie in Brazilie waar we ruim 48 vertraging opliepen. Daarna waren we mee gevlogen naar Amsterdam door een andere vliegtuigmaatschapij en moesten nog dikke 4 uren in het vliegtuig wachten. Geen duidelijke verklaring was aan ons aangegeven. Toen we nog 4 uur opgesloten waren in het vligtuig kunnen we geen gebruik maken van de WC.
Arke fly, noooit meer!!!

Niet doen!

Mij ervaring met Arke fly was vreselijke. We waren met vacantie in Brazilie waar we 48 vertraging opliepen. Daarna waren we mee gevlogen naar Amsterdam door een andere vliegtuigmaatschapij en moesten nog dikke 4 uren in het vliegtuig wachten. Geen duidelijke verklaring was aan ons aangegeven. Toen we nog 4 uur opgesloten waren in het vligtuig kunnen we geen gebruik maken van de WC.
Arke fly, noooit meer!!!

Ik ben ook uit Brazilie gekomen met Arke fly met een vertraging van 52 uur.
We hebben gevlogen met een toestel van 28 jaar oud, als je het nog toestel mag noemen.
Stoelen waren helemaal doorgezeten,leuningen zaten met plakband vast,condenswater druppelde op je kleding, asbakjes rolde over de grond bij het opstijgen.
Waarschijnlijk kwam het toestel uit een Portugese hooischuur.
Wat een schande dat Arky fly maar kan aan klote in de reiswereld!
Nederland met al zijn normen en wetten kan het nog steeds niet voor elkaar krijgen om deze praktijken te stopen.
Het is toch triest als je op internet de reviews leest.
Ze verschuilen zich vaak achter technische storingen of achter overmacht.
Legale criminaliteit.