Tsja dat klinkt inderdaad erg vervelend!
Maar dat van het visum kan Arkefly niks aan doen hoor!
Toen ik naar Griekenland ging stonden ze gewoon bij de uitgang te wachten van Arke. Misschien heeft het zich wat verbeterd…
Wat betreft die hotels: maatschappijen zijn VERPLICHT je een overnachting aan te bieden als de problemen niet aan overmacht te wijten zijn. Helaas hebben veel maatschappijn zogenaamd nooit gehoord van die regels en weten de passagiers het helaas ook niet.
hoi
wij zijn naar egypte geweest met arke fly
en heb nog nooit zo goed gevlogen daar is transavia niks bij
veel been ruimte fijne stoelen dus ik zou zo weer gaan vliegen met arke fly
heb veel vliegtuigen mee gemaakt maar dan komt deze nog wel goed uit
bedankt yvon
Gisterenmorgen teruggekomen met een vlucht van Arkefly vanaf Zakynthos. Daar hebben we zeven!!! uur over gedaan. We hebben 2 tussenlandingen gemaakt. Eerst naar Kos toen naar Corfu en toen pas naar Schiphol. Alks compensatie kregen we een bekertje water met een gevulde koek. Dat we op een Corfu een tussenlanding zouden maken wisten we, maar wie haalt het in zijn hoofd om van Zakynthos eerst helemaal naar Kos te vliegen en dan nog eens helemaal weer terug naar Corfu? Dat is Arkefly. Op Kos 20 min. extra gewacht omdat er verkeerd geteld was. Op Schiphol 70 minuten op de koffers moeten wachten. Totale tijd vanaf appartement tot uitgang Schiphol: 11 uur!!!
Nooit meer met Arkefly
Heenreis op 15 september 24 uur vertraging. Na 8 uur op schiphol “gehangen” te hebben eindelijk naar een Hotel. Er was een bus die naar het hotel ging maar die was te klein voor bijna 300 man. Dus er stonden mensen met kleine kinderen te wachten in de kou. Slechte begeleiding. Volgende dag zouden wij om 13.30 vliegen. Wij waren al via schiphol.nl op de hoogte dat het later zou worden. Bij Arkefly was dit nog niet bekend. Dus tot 18.40 op schiphol gezeten met 11.95 vergoeding.
Appartement was rond uit slecht. Net een hondenhok. Appartement werd met 4 sterren aangeduid. Was nog geen halve ster waard. Smerige badkamer met een douche waar je met je grote teen net in kon. Nep wimpers in bed. Aan een drukke straat. En een stuk lopen naar het zwembad. Volgende dag tegen betaling naar een ander hotel omgeboekt.
Terug reis. 24 uur Vertraging. In de bus naar de luchthaven wisten wij het al en bij navraag bij de hostess zei dat zij er niets van wisten. Na op de luchthaven gedumpt te zijn en door de douane kregen wij een uur later te horen dat de vlucht niet door zou gaan. Dus weer de bus in en naar een hotel afgevoerd en als vee in een hok gestopt. Geen airco geen ramen die open konden geen drinken met 300 man. Zelfs een vrouw flauw gevallen. Na een uur kregen wij bonnen om wat te drinken en mochten wij gaan eten. Het was al na 23.00 dus weinig mensen hadden daar zin in. Om 23.45 eindelijk een sleutel. Volgende dag zouden wij weer op tijd vertrekken werd ons verzekerd. Niet dus om 18.00 weer in een bus gedreven en naar de luchthaven. Wij vragen aan de hostess waarom zo vroeg aangezien wij pas om 22.00 zouden vliegen. Kregen een grote bek en een opmerking dat de vlucht eerder zou kunnen komen. Ik weet niet of alle stoplichten op groen staan en of ze wind mee hebben maar dat gaat niet lukken. Weer een grote bek. En als wij niet mee wilden gaan naar de luchthaven dan zouden wij niet mee kunnen. Wij vragen of er eten geregeld was op de luchthaven. Geen antwoord. Op de luchthaven nergens wat te eten geregeld en om 21.00 waren wij er redelijk klaar mee. Dus met het alarm nummer in nederland gebeld. Weer grote bek en zelfs een keer de hoorn er op gegooid. Nummer van de Hostess geregeld en die heeft uiteindelijk geregeld dat wij voor 10 euro pp wat mochten gaan eten.
De eerste en laatste keer met Arkefly
@ evelien een vlucht naar Egypte duur geen 7,5 maar hooguit 5 uur en 5 uur is al lang,als je met alles zo overdrijft stel ik mij vragen!:disgust:
Ik ben met Arkefly naar Kreta geweest (wel vorig jaar) en ik heb eigenlijk geen slechte ervaringen. Nu maak ik me zoiezo niet druk voor een vlucht van 4 uur want voordat je goed en wel in de lucht zit, daal je alweer… Maar misschien is de service wel heel erg afgenomen het laatste jaar. Ik vond het personeel aller vriendelijkst daar kunnen ze mijns inziens bij Transavia nog wel iets van leren!
Dank je voor je snelle berichtje
Wat jij hebt meegemaakt is werkelijk al te erg.
Het doet mij goed dat ik niet alleen sta. Ik heb een klacht gemaild naar Arke. Deze hebben mij het adres van Tui nederland gegeven, omdat een klacht alleen schriftelijk behandeld gaat worden. Of een mail niet schriftelijk is. Ik ga ze zeker een vervelende brief sturen!!!
Groetjes,
Louises
Een kennis van mij zat ook op deze vlucht en heeft aanboord gevraagd waarom dit was
Het bleek dat ze op KGS nog een aantal passagiers moesten ophalen.
Waarom ze zo’n vreemde route vlogen was omdat Zakynthos niet 24 uur per dag open is.
Uit het stukje hierboven maak ik op dat er door sommige mensen geen navraag is gedaan waarom.
Althans die persoon waarvan ik deze info kreeg heeft dit wel gedaan en gewoon informatie gekregen.
Dat iemand 70 minuten op zijn koffer moet wachten is de schuld van de luchthaven
Dat heb ik echt ook gevraagd. Het antwoord dat ik kreeg was dat er een paar reizigers gestrand waren op Kos. Toen vroeg ik me af waarom ons toestel dan deze reizigers op moesten halen.En lege containers!!! Transavia vliegt soms 3 x per dag naar Kos. Daar kunnen waarschijnlijk ook passagiers mee terug naar Nederland.
Louises
Op 5 december 2007 zouden wij om 11:10 vertrekken naar Curacao voor 9 dagen na te zijn ingecheked kregen wij om 12:00 uur te horen dat het desbetreffende vliegtuig niet beschikbaar was en dat de vlucht gecanceld werd en dat wij op 6 december om 11:00 uur zouden vertrekken alle reizigers kregen te horen dat ze eventueel wel weer naar huis konden gaan voor diegene waar dit niet voor mogelijk was werd een hotel beschikbaar gesteld ( hotel schiphol airport Hoofddorp )na dat wij weer uitgecheked waren en onze koffers weer hadden gingen wij allen naar de aankomst waar de bussen zouden vertrekken ( busjes voor 6 personen werden ingezet)na ongeveer 1 uur in de regen hebben wij van noot maar een taxibusje genomen ( de taxi drivers zijn er niet zo happig op om een klein ritje naar Hoofddorp te maken vele drivers wezen ons af tot dat er een allochtone driver ons alsnog accepteerde)Het hotel was perfect zowel de ontvangst als het eten.De volgende morgen werden wij opgehaald door een grote bus en konden wij opnieuw inchekken en ja om 11:30 vertrokken wij richting Curacao via Isla Margerita. Op Curacao aangekomen werden wij vlot vervoerd naar ons hotel Troepiaal inn .Ja en toen moesten wij weer na 6 nachtjes terug naar Nederland om ongeveer 10 uur smorgens werden wij ingelicht dat wederom het vliegtuig naar nederland niet beschikbaar was en waarschijnlijk om 00:00 uur zou vertrekken wij moesten het hotel verlaten na vele telefoontjes naar Arkefly die een heus kantoor op Curacao hebben kregen wij te horen dat wij opgehaald werden en naar hotel Hilton zouden worden gebracht daar aangekomen kregen wij te horen dat het vliegtuig pas de volgende dag zou vertrekken de tijd kregen wij nog wel te horen.De volgende dag moesten wij uitchekken om 12: 00 uur daarna weer inchekken tot 15:00 uur daarna kregen wij te horen dat wij om middernacht zouden worden opgehaald en dat het vliegtuig om 03:45 uur Curacaose tijd zou vertrekken wat dus ook gebeurde.
Terug in Nederland alles nogmaals bekeken Het blijkt dat Arke Fly nog veel moet leren wat organizeren betreft en dat het personeel ook de vliegtuigbemanning wel wat vriendelijker mag wezen .
Ik zeg niet nooit weer met Arke Fly mischien leren ze wat van deze negatieve reclame.Wat het vliegen betreft in comfort class perfect.
Groetjes Wim G
ik ben met arke fly naar mexico geweest…het beviel ons perfect. prijs was goed, service aan boord was goed, service op de airports was ook goed. Ze komen vaak langs met drankjes/hapjes. Wij hebben dus geen klachten! x
ook wij kunnen meepraten over vertragingen met arke fly.heenweg 16 uur!!! vertraging.eerst werd er gezegt ipv 7:00,het word 11:00 uur toen weer 13:00 uur,toen weer 15:00uur kortom dit ging zo door tot kwart voor elf sávonds,waarna we alsnog met een portugees toestel gingen.toen ik dit vliegtuig inliep had ik het idee dat ik bij de zelfmoordcommando’s zat,wat een bagger toestel,allemaal rook in het vliegtuig. terug weg ook vertraging,maar ja maar 4 uurtjes. nee NOOIT meer arke fly.
Vrijdag 21 december zouden wij om 09.15 uur in de ochtend met Arkefly naar Aruba vliegen. Op donderdagavond om 18.15 uur werd ik door ons reisbureau gebeld dat de vlucht was uitgesteld naar 14.15 uur. So far so good. De volgende ochtend zagen wij op teletekst de vertrektijd verschuiven naar 18.00 en later naar 20.30 uur. Omdat we hier een ongemakkelijk gevoel bij kregen Arkefly maar eens gebeld. Hier wisten ze eerst van niks en later na aandringen kregen we het verhaal dat het toestel dan in een ander land was vertraagd. Op mijn reply dat je dit onmogelijk op donderdagavond al kunt weten werd het verhaal aangepast. Het toestel was in reparatie en dit duurde wat langer. Omdat wij een kwartier bij Schiphol vandaan wonen gevraagd of de vertrektijd van 20.30 uur vast stond want anders zouden we liever onze plannen voor de dag aanpassen en bovendien hadden we een lift geregeld maar die had op de vrijdagavond voor kerst ook nog wel andere plannen en bleef niet beschikbaar. Er werd ons duidelijk aangegeven dat 20.30 uur absoluut vast stond. Dus wij om 18 uur op Schiphol. Hier stonden in een hoek vele mensen samengedromd met bergen bagage en waren de incheckbalies leeg. Na ruim een half uur kwam er één medewerker van de luchthaven die Arkefly stickers ophing en alleen ging inchecken. Van rijen was geen sprake dus het werd een gedrang en geduw van jewelste. Later kwam er hulp van twee andere dames van de luchthaven die hielpen met inchecken. Dit hele circus heeft uiteindelijk ruim 2 uur geduurd en op het moment dat wij onze boardingpass kregen constateerde de luchthavenmedewerker dat zojuist de boarding tijd met een uur was vertraagd. Al die tijd geen Arkefly medewerker gezien. Na de controle bij de douane zagen we op de borden dat de vlucht alweer een uur vertraagd was. Uiteindelijk rond kwart voor negen naar de gate waar we weggestuurd werden want de vlucht was zojuist vertraagd naar 00.30 uur. De eerste mensen begonnen al te flippen want sommigen gingen maar een week en iedereen zag zijn geest oftewel aankomsttijd al aardig dwalen. Ook nu werd de begeleiding bij de gate uitgevoerd door luchthavenpersoneel en was er geen medewerker van Arkefly te bekennen. Omdat deze mensen wel alle irritatie over zich heen kregen hebben ze een beetje uit de school geklapt en aangegeven dat dit toch aardig vaak gebeurt bij Arkefly en dat Arkefly nooit aan actieve informatievoorziening doet. Op een gegeven moment waren wij in de winkels aan het afrekenen en toen hoorde je daar het winkelpersoneel al onderling met elkaar smoesen dat Arkefly alweer vertraagd was en het was ons duidelijk dat heel Schiphol er schande van spreekt. Uiteindelijk heeft Arkefly het vertragingstruukje tot half vier 's-nachts weten door te zetten waarna we dus uiteindelijk na 18 uur vertraging vertrokken.
Van diverse mensen op ons vakantieadres heb ik soortgelijke verhalen gehoord. Ook daar gehoord dat ze geen reserve toestellen hebben en dat er ergens begin december een toestel is uitgevallen waardoor vrijwel alle vluchten dus vertragen. Op de terugweg zijn we ook weer met twee uur vertraging begonnen. De piloot blijft vrolijk de smoesenpot opentrekken en nu hadden ze tegenwind. Gelukkig hadden we verder wind mee en kwamen we dus redelijk op tijd weer terug.
Als je een keer vliegt is Arkefly prima. Voordat je echter zover bent moet je er rekening mee houden dat je als vee bij elkaar gedreven wordt en heen en weer gestuurd. Informatie is voor de dommen dus daar doen ze niet aan. Voor ons nooit meer Arkefly en ik wil gaarne in contact komen met mensen die ook op de vlucht OR361 van 21 december naar Aruba/curacao zijn gevlogen want ik ben van plan om Arkefly’s bestuursvoorzitter Steven van der Heijden een pittige klachtenbrief te gaan sturen (dit naast het terugvragen van een vakantiedag bij de reisverzekering natuurlijk). Meneer vd Heijden durft namelijk ijskoud in de brochure die in je stoelzak zit te beweren dat ze klaar zijn voor 2008. Ik denk aannemelijk te kunnen maken dat dit niet het geval is.
Ik wilde in oktober met Arke Fly op pad. Ook al omdat ik comfort class wilde uitproberen. gezien het merendeel van de opmerkingen zie ik er maar vanaf. Prettig dat Wereldwijzer hier ook aandacht aan schenkt.
Hooi,
Ik ben Zelf met Arke Fly naar Brazilië gevlogen, dus ook ongeveer een vlucht van 10 uur.
Op de heenreis hadden we 10 uur vertraging en op de terugweg 4 uur.
Het eten was niet lekker, maarja dat is het overal niet.
Ik heb net op Editie NL een bericht over Arke Fly gezien.
Maar 30 procent van alle vluchten vliegt op tijd. Gemiddeld zo’n 7,5 uur vertraging.
Dat kwam vooral door oude vliegtuigen die elke week wel kapot waren.
Ik raad het jullie allemaal niet aan om te vliegen met Arke Fly.
Groetjes.
Ik heb twee keer met ArkeFly gevlogen en ben zeer tevreden. De vluchten gingen op tijd, de service was erg goed en de bemanning zeer vriendelijk. De comfort class is een aanrader. Lekker veel beenruimte en comfortabele stoelen.
Arke Fly een groot fiasco. Een aantal keren mee gevlogen, 8 uur vertraging is niks. Dochter komt na b.v een keer na, 9 uur vertraging de heenweg en 8 uren op de terugweg. Wij waren 3 weken op Isla Margarita. Iedere week was er vertraging. Vliegen 4 keer per jaar. NOOIT NOOIT meer met Arke Fly. Personeel was moe en lastig op de terugweg.
Laat je niet afschepen met een vergoeding op basis van je annuleringsverzekering. De vliegmaatschappij is aansprakelijk voor de schade in de vorm van verloren vakantietijd en gederfd reisgenot. Kijk anders op reisrecht.nl.
Kijk eens op Wikipedia bij Arkefly, of check de site www. flightstats.com waar per carrier de ratings worden bijgehouden van vluchten die op tijd, met vertraging, of helemaal niet (gecancelled) worden bijgehouden. Arkefly; voorheen Air Holland / Holland Excel is na faillissement overgenomen door TUI en heeft zelf nu vier operationele vliegtuigen. Als er dus iets misgaat met een vlucht, met name de intercontinentale, zie je gelijk dat dat effecten heeft op de retourvlucht en opvolgende vluchten.
Recent heeft op NU.nl ook een bericht gestaan dat in 2007 60% van de vluchten van Arkefly met (ruime) vertraging werden uitgevoerd.
Over eigen ervaringen: op 20 december zouden wij vertrekken naar Punta Cana (dom.rep.) vanaf schiphol om 12.55 uur. Bij de incheck (die wordt uitgevoerd door Menzies) ging het al mis; wij waren er als een van de eerste en stonden dus vooraan in de rij voor economy class. Toen de rijen voor Comfort Class en Star Class al zeker drie kwartier werden afgehandeld, was er nog geen hostess die “onze rij” bediende. Toen wij dit gingen navragen bij de hostess die Comfort Class passagiers incheckte, kregen wij pas te horen dat zij de enige twee waren (dus stonden we voor nop te wachten in de rij voor economy:angry:). Gelukkig waren de mensen die in de rij voor Comf. Class stonden wel zo aardig om ons er tussen te laten.
Tijdens het inchecken bleek de vertrektijd te veranderen in 16.00 uur, vervolgens 18.30 uur, naar 21.00 uur (en toen konden wij een dinervoucher krijgen). Je bent dan dus al vanaf 9 uur s’morgens op schiphol. De vertrektijd werd daarna zelfs 23.30, maar het werkelijke vertrek was zelfs na 02.00 s’nachts (de 21e dus).
Met een paar uur vertraging moet je altijd rekening houden, ben ik van mening, maar bijna 24 uur vertraging (en het is geen uitzondering) is natuurlijk van een andere orde. Zeker nu dit bij Arkefly heel frequent voorkomt. Vandaag zijn kennissen van mij vertrokken naar Jamaica met meer dan 24 uur vertraging (vertrokken om 14.00 uur, terwijl zij gisterenmorgen al hadden moeten afreizen). Het is natuurlijk een drama als je een reis voor 9 dagen boekt en je moet op deze manier bijna twee dagen van je vacantie missen. Dus wat mij betreft een
voor Arkefly.
HerrieB