In september dit jaar ben ik met een groepsreis naar Cuba gegaan met Arkeyfly. Ik had op internet veel negatieve reacties gelezen, dus had er een hard hoofd in. Ik moet eerlijk zijn. Het is me allemaal erg meegevallen, al is KLM beter. Op Schiphol heb ik lang moeten wachten met de check-in. Dat kwam o.a. door computerstoring en lopende band kapot. Daar kunnen ze wellicht niets aan doen, maar het was wel onhandig geregeld. Ik ging met economyclass waar ik meer dan een uur heb moet staan wachten voordat ik kon inchecken. Uiteindelijk nog moeten haastten om de gate op tijd te zijn. Vliegtuig viel reuze mee. Inderdaad overal vragen ze geld voor (beeldscherm e.d.). We kregen drie drankjes of zo gratis. Flesje water voor 2,50 gekocht, bleek dat je gratis glazen kon halen. Half uur te vroeg geland in Varadero.
Terug moesten we overstappen in Mexico om daarna weer boven Cuba te vliegen, dat was jammer. Ik heb veel geslapen terug. Toen ook weer een drankje (sinsaasappelsap) gekocht dat later toch gratis te krijgen was. Dat was jammer, beetje oplichterij, maar verder geen klachten. Zelfs nu twee uur eerder geland. Zelf hoef ik niet meer perse met Arke te vliegen, maar als de groepsreis er mee vliegt, dan zal het wel zijn en heb ik er ook niet veel problemen mee.
Goede morgen>>> voor mij ook geen Sky meer jaren gevlogen met corendon erg goed,maar nu 1 november, vliegen wij met Arkefly, voor de eerste keer, had een leuke aanbieding voor een ticket, zien hoe dat gaat, Maar vreemd dat arkefly mij niet kan vertellen in welke aankomsthal zij aankomen, En nog steeds niet vreemd vooral omdat wij opgehaald worden is het toch plezierig als zij weten bij welke aankomst hal wij aankomen wij vliegen van Amsterdam - Antalya. Is er iemand die gevlogen heeft met Arkefly en weet iemand waar Arke fly aan komt in welke aankomst hal. Mevr, A.Westra
Op het vliegveld zijn er doorgaans borden/monitoren met binnenkomende vluchten. Geef ze de vluchtcode door en zij kunnen nalezen waar jullie aankomen op het vliegveld. Met die informatie weten ze dus ook bij welke aankomsthal ze moeten wachten.
ik heb met meerdere keren met ArkFly gevlogen. Geen enkele keren vertraging gehad, zitruimte is iets meer dan bij sommige andere maatschappijen. Service aan boord was goed. Dec. vliegen we weer met ArkeFly>>>
Suzanne
Kan iemand mij geruststellen over deze maatschappij. I hate flying en heb me over te halen te vliegen naar Kenia. Dat is een vliegreis van ongeveer 10u.
Heb nu al de zenuwen. Afzeggen???
Nee niet af zeggen het is prima ik ben net thuis met Arkefly
als je het niet leuk vindt om te vliegen heb je, juist bij Arke goede begeleiding
de Piloot komt zelf persoonlijk dan even met je spreken en uit leggen hoe alles in zijn werk gaat, Heel erg leuk, goed personeel alles goed verzorgd, veel plezier met je vlucht, en 10 uur is best te doen als je wat lees plezier of puzzels mee neemt. Gr. a. westra
Hoi Toos,
Welk deel van het vliegen vind je zo erg? Ongelukken gebeuren zelden (minder vaak dan op de weg), dus hopelijk zit je daar niet mee. Dat vliegtuigstoelen niet even lekker zitten als de luie bank thuis, daar hebben we allemaal last van, maar dat is het allemaal waard als er een fantastische vakantie tegenover staat. ![]()
Als je erover wilt praten, dan kun je dat altijd laten weten.
Groetjes!
Jurjen
Heb gewoon wat vliegangst. Zou de eerste keer zijn dat ik een langere vlucht maak maar dan al die akelige verhalen op internet! Bah! Vandaar!
Anyway bedankt voor je reactie!
Wij hebben vaker met Arke gevlogen.
Goede service aan boord.
Vorige week moesten wij door familie omstandigheden direkt naar huis.
Die avond ging er gelukkig een vlucht. Het noodnummer van Arke gebeld en alles werd voor ons geregeld. Super.
Gewoon gaan en probeer te genieten.
Dank je, dank je voor je reactie. Klinkt niet goed als je direct terug moet vliegen. Sterkte!!!
Mijn ervaringen heb ik hier omschreven: http://www.wouterglaser.nl/wordpress/2010/12/15/arkefly-de-nederlandse-ryanair-maar-dan-met-service/
Ik ging met Arkefly naar Egypte, op de heenweg hadden we een half uur vertraging en we kregen niet te horen waarom die vertraging was, dat hoorden we pas toen het probleem was opgelost en we het vliegtuig inkonden. Maar op zich vind ik persoonlijk een half uur vertraging niet heel storend.
Aan boord vond ik het heel prettig. Ik vond de stewardessen erg behulpzaam, toen ik een vraag had over iets wat op de vleugel zag namen ze gewoon de tijd om het me uit te leggen en ze raffelden het niet af. En toen ik tijdens hevige turbulentie heele rg nodig naar de wc moest hebben ze me geholpen door het gangpad te komen zodat ik niet zou vallen en hebben ze de wc-deur, die op slot zat vanwege de turbulentie, voor me open gemaakt. De stewardessen waren eigenlijk altijd wel in de buurt. Met andere maatschappijen heb ik meegemaakt dat ze tijdens de vlucht gingen zitten en alleen af en toe opstonden om met eten en drinken langs te gaan, als je iets wilde vragen moest je zelf naar ze toe gaan. Tijdens mijn vluchten met Arkefly liepen de stewardessen door het vliegtuig, waardoor er altijd wel een in de buurt was als je een vraag had of iets nodig had. Ik vond het ook heel fijn dat de piloot tijdens de vlucht, zowel op de heenweg als op de terugweg, veel vertelde aan de passagiers. Hij vertelde steeds waar we vlogen, hoe hoog, en hoe lang het nog zou duren, de temperatuur en tijd op de plaats van aankomst, en op de terugweg vertelde hij ook van te voren op welke landingsbaan we zouden landen en later nog een keer omdat het veranderd was. Ik persoonlijk vind het altijd erg fijn om steeds wat van de piloot te horen, dat geeft me een gerustgesteld gevoel.
Op de terugweg hadden we een tussenstop in Hurghada en daar waren we uiteindelijk ruim 3 kwartier te vroeg vertrokken omdat iedereen in het vliegtuig zat, het vliegtuig helemaal klaar was om te vertrekken en er ook ruimte was om te vertrekken. Dat vond ik zeker fijn.
Dus ondanks die korte vertraging op de heenvlucht heb ik Arkefly als een hele fijne luchtvaartmaatschappij ervaren. Ik heb niet heel veel vergelijkingsmateriaal, naast Arkefly heb ik alleen nog met British Midlands en Austrian Air gevlogen, maar met deze vergelekn stak Arkefly er voor mij ver bovenuit.
Hi,
I hope you donāt mind that I hijack your Dutch forum with my English question!
Me and my girlfriend will visit Curacao this February for the second time but I canāt get the online check in for the flight from AMS->CUR working.
Maybe some of you frequently fly with ArkeFly and therefore can help me:
Of course I first tried to contact ArkeFly, but their e-mail service was none and I canāt connect their hot line from Germany.
Unfortunately every time I try to check in online, I get the following message: āControleer de boekingsgegevens, pas aan indien van toepassing en klik nogmaals op inloggen. Kunt u na het aanpassen en/of controleren van uw gegevens wederom niet inloggen, raadpleeg onze FAQ voor hulp.ā I am pretty sure that my data is correct but maybe I misunderstood something.
This is my input(some charakters changed ofcourse):
Achternaam = Lastname
Reserveringsnummer = 79EGAL
Vertrekdatum (DD-MM-YY) = 24-02-11
Did I understood something terribly wrong or what could be the reason?
The other question I have is about the food served in the economy class: As far as I understood the homepage one warm meal and one drink are included. Should we buy additional food in the duty free or on the plane?
met vriendelijke groet uit Duitsland en hartelijk dank!
Wij hebben in de afgelopen jaren met veel maatschappijen gevlogen maar niet met arke fly
Het verschil is met welk soort toestel je vliegt
Het eten en drinken aan boord is zeer karig en als je iets extra wil moet je er stevig voor betalen.
Op de heenweg naar Sri Lanka kregen we als ontbijd na 11 uur vliegen een beker water en een gevulde koek.
Dus als het even kan niet meer met ARKE FLY
Arkefly prima luchtvaartmaatschappij , 3 maal lange vlucht gemaakt naar de dominicaanse republiek,prima personeel ,goede service ,doen erg hun best om het naar je zin te maken
Hallo Allemaal,
Wij vliegen 28-08 jammer genoeg met ArkeFly naar Puerto Plata. Dit omdat de reis geboekt is bij Holland International. Zelf las ik dat je 1 drankje krijgt en we vliegen nog wel Comfortclasse.
Zelf meerdere keren verre vluchten gemaakt met Martinair Air France Delta NordWest en KLM. Deze zijn me allemaal goed bevallen maar maak me nu al zorgen om deze vlucht. Misschien andere ervaringen met vliegen op de Dominicaanse Republiek.
Groetjes Eddy>>>
Hoi,
Vorig jaar naar Cuba gevlogen met Arke. Ik moet zeggen het viel me heel erg mee, na o.a. dit forum te hebben gelezen. Wel moet je even kijkenā¦ik had een flesje water gekocht terwijl ze water gewoon gratis weggeven en op de terugweg kon ik zelfs gratis sinaasappelsap krijgen. Je moet gewoon even het vliegtuig door lopen naar de plaats van de stewardessen en wie weet wat je krijgt!
Groeten Annegien
Wij zijn in februari met arkefly naar Curacao gevlogen en ik moet zeggen : dit is de slechtste vliegervaring die we ooit gehad hebben : eten slecht en karig, koffie is poederkoffie die ter plekke gemaakt wordt en waarvoor je veel betaalt.
Bij arkefly moet je nl. voor alles betalen, ook voor online inchecken, wat hun toch een hoop werk bespaart, kortom : voor ons nooit nog arkefly !
Ik werk op schiphol en kom wel eens aan boord van verschillende maatschappijen.
Arkefly is zijn lange afstands vloot aan het vervangen met NIEUWERE vliegtuigen afkomstig van het engelse Thomsonfly (ook onderdeel van TUI). Ze hebben er nu 2 stuks vervangen en binnenkort komt de derde.
Niet lang geleden had ik de eer om aan boord te komen van zo,n NIEUWERE Arkefly Toestel. Voor de hobbyisten onder ons, de PH-OYJ.
Van elke class heb ik de stoelen uitgeprobeerd en ik ben tot conclusie gekomen dat ik niet meer wenst om met Arkefly te vliegen op een lange vlucht.
JA het ziet er van binnen netjes uit. Elke stoel heeft een beeldscherm met touch screen en bij Comfort class heb je natuurlijk meer beenruimte.
Maar dames en heren, Over de breedte van de stoelen vindt je bijna nergens info over. Bij de oudere toestellen is de stoel indeling in de breedte:2-3-2, en bij de nieuwere toestellen is dat 2-4-2. ja inderdaad, een extra stoel in het midden. ook in Comfort class. Ze hebben trouwens een nieuwe class geintroduceerd: Primium Comfort Class. daarvan zijn de stoelen net zo breed als de economy class stoelen van de oudere toestellen maar dan met zeeen van beenruimte.
Ik zelf wil eind dit jaar naar cancun (mexico) vliegen en natuurlijk wil ik niet overstappen. Ik hoop dat KLM die martinair vluchten gaat overnemen want martinair gaat in november stoppen met passagiers vluchten.
anders is Arkefly de enige die vannaf schiphol gaat.
Oh enneh Ik had gekeken om eventueel in Premium comfort class te vliegen.
dat kost me E 130,- extra heen en E 130,- extra terug⦠Arkefly.nl, Dacht het w, NIET!
Hopelijk helpt dit bij jullie beslissing.
Hebben jullie ervaring met de stoelreservering van Arkefly?