Ervaringen met Arkefly

Wij reserveren altijd de stoelen. Wat wil je weten.

Hoi Suzanne,

Wat zijn jouw ervaringen hiermee? en stel dat je een leentoestel krijgt?
is je reservering dan nog altijd geldig?

Alvast bedankt voor je antwoord!

groetjes Kim

Ik heb alleen maar goeie ervaringen met het reserveren. We altijd de stoelen gekregen die we hebben gereserveerd. Ik denk dat hetzelfde geld voor een leen toestel. Dat kun je via mail aan Arke vragen. Wij hebben alleen maar positieve ervaringen met Arke Fly.

Tweemaal met Arkefly gevlogen naar Hurghada in 2010 , beide keren super gewoon. Geen vertragingen, redelijk eten ( je moet nu eenmaal geen culinaire hoogstandjes verwachten ) Helaas lange rijen bij de visum in Hurghada, maar daar kan Arkefly niets aan doen en is buiten hun controle. Het is de moeite waard om comfort te boeken voor de paar euries meer. 8 centimeter beenruimte is echt de moeite waard. De eerste keer ( april ) naar Hurghada rechtstreeks in 5 1/2 uur. De tweede keer in november moesten we via Luxor, dat betekende 7 1/2 uur bij elkaar. Helaas een vertraging van 1 uur in Luxor wegens drukke in de lucht boven Hurghada. In november wederom naar Hurghada en dan met Comfort Premium, ben benieuwd hoe dat is.:vak02:

Hoi allemaal,

Ik wil ook wel mijn ervaringen met Arke fly met jullie delen.
En ik ben zeer tervreden over Arke Fly.
Met Arke heb ik op verrre bestemmingen gevlogen en nooit meer dan 1uur vertraging gehad.
Ook hoor ik veel geklaag over dat het oude gammele toestellen zijn.
Geloof een vliegtuig gaat niet de lucht in als er iets mankeert aan een toestel.
Maar wat dacht je van de KLM vloten,kan je verklappen dat sommige KLM toestellen ouder zijn dan Arke fly.
Dat zuurstofmaskers,bagage kleppen enz naar beneden komen,ook dit kan gebeuren. door bijv turbelantie, de richting waarin het vliegtuig opstijgt,de druk in de cabine enz.
Ook hoor ik veelal klachten over de service aan boord.
Toen ik met Arke heb gevlogen ben ik niks tekort gekomen.

Veelal duren de vluchtijden met Arke wel langer als bij andere maatschapijen doordat er meestal een tussenlanding gemaakt wordt.
Dat er maar 2 balie’s open zijn,je kan ook online inchecken hoef je alleen je koffers nog maar af te geven.
Problemen dat er geen vegetarisch eten aanwezig was: dit moet je bij je boeking doorgeven.

Sinds een tijdje zijn de maaltijden veranderd bij Arke Fly
Je kan nu vooraf online al aangeven wat je in het vliegtuig wilt eten.
Je krijgt nu nog maar 1 drankje en 1 warme maaltijd,de rest moet je kopen.
Ze hebben nu een menukaart met drankjes en warme maaltijden en snacks.
Als je met Arke vliegt weet je dit van tevoren als je goed de informatie enz leest.Dus een slechte service is het niet.

Nu zijn de vliegtickets ook een stuk goedkoper bij Arke en ja dan weet je dat je een iets mindere service kan verwachten. Wil je dit niet dan moet je bij een andere maatschapij boeken,alleen betaal je de hoofdprijs.

Dus het is maar net waar je voor kiest.

Ik vertrek iig 6-10-2011 weer met Arke naar Kenia

Wij zijn begin dit jaar naar Aruba gevlogen met Arke fly. Dit beviel zeer goed. Vriendelijke services aan boord, goede warme maaltijd en drinken (thee, koffie, appelsap, water) werd geregeld gratis langs gebracht en anders kon je er zelf om vragen. Voor de overige frisdranken moest je natuurlijk wel betalen.
Wij zouden zeker weer met Arke fly vliegen! >>>

Mijn vrouw en ik hebben al diverse reizen gemaakt met Arke Fly. We hebben over deze maatschappij alleen maar lof. De bediening door de crew is uitstekend en de piloten hebben een ruime ervaring en goede opleiding. Natuurlijk is er wel eens een vertraging, maar dat komt bij alle maatschappijen wel eens voor. De vertraging is meestal voor uw eigen veiligheid, het toestel moet gewoonweg in orde zijn voor de vlucht. We hebben tot nu toe 12x met Arke gevlogen en zullen onze volgende reizen zeker weer met Arke maken. We hebben vluchten gemaakt naar bv. Curacao, Cuba, Toronto, Miami, Sri Lanka enz. Altijd voldoende beenruimte en zorgzame bemanning.
We hebben ook met K.L.M., Martinair en Amerikaanse maatschappijen gevlogen, maar die konden niet tippen aan het comfort van Arke.

Hey, in maart 2012 vertrek ik met een vriendin naar Cuba, we hebben voor de 1ste x geboekt in Premium comfort, dit kostte 330€ pp, nu hopen we dat er wat tegenover staat natuurlijk.Heeft er al iemand naar Cuba in deze klasse gevlogen, en wat kan ik verwachten ivm maaltijden, beenriumte en entertainment? :vak02:Er zijn dus 2 soorten vliegtuigen, de OR winglets, of de OR, de ene is wat ouder, maar heeft in premium, als indeling, 2-2-2, en zijn de entertaiment tv’s in de stoel? En heb je een soort voetensteuntje? De nieuwe zijn 2-3-2, en kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Dank jullie.

Mijn vrouw en ik zijn ook naar Cuba gevlogen met dezelfde premium klasse.
Maaltijden waren goed, blijft natuurlijk altijd vliegtuigeten. Het type vliegtuig kun je niet kiezen, dat ligt er maar net aan welke ze inzetten. Het zijn allemaal 767-toestellen, maar er is pas een nieuwe toestel aanschaft maar de indeling daarvan weet ik niet.
Cuba op zich is trouwens geweldig leuk. Vooral Havanna is een prachtige stad.
Veel plezier met Arke op deze vlucht en geniet in Cuba.
Tussen haakjes: mijn zoon is captain bij Arke Fly, dus mijn vrouw en ik worden altijd extra verwend!

Bedankt voor de reactie. We verblijven voor 1 nacht in hotel Ambos Mundos in Havana, heeft er iemand al gelogeerd? En kan ik nog wat tips krijgen ivm restaurants en bars waar de salsa of son bandjes optreden? En is het veilig om je busticket van viazul bus te boeken langs internet met je visa? :cheer:
Nog een prettig weekend:zon02:

Wij hebben net een reis naar Kenia achter de rug met Arke Fly.
Normaal zijn wij niet van die mensen die negatief op iets reageren maar we voelen ons nu toch echt verplicht om iets te schrijven.
Onze ervaring met ArkeFly is zo slecht geweest dat we hebben besloten
om nooit, maar dan ook echt nooit, meer met deze maatschappij in zee te gaan! Alle afspraken omtrent de boeking ( o.a. comfortclass en extra stoel)
werden een paar dagen voor vertrek geanuleerd. De terugreis zouden we waarschijnlijk 1 tussenlanding hebben dit werden er 2 !
Op schiphol zijn we pas 6 uur na geplande vertrektijd vertrokken omdat het toestel niet goed was. Wel 2 uur zonder voorzieningen in het toestel (zeer oud vliegtuig) zitten wachten!! In het andere toestel was de tv bij ons stuk die op een vlucht van 11 uur wel fijn is.
Onze heenreis heeft totaal 23 uur geduurd voor we in het hotel waren!!!
Wij reizen heel veel, maar nooit meer met deze ArkeFly !

Iemand ervaring met arke naar Puerto Plata (Dominicaanse Republiek)?
Bijbetalen voor comfort classe ga ik niet doen dus ben wel benieuwd hoe erg de beenruimte dan is in economy.
Wat krijg je nou wel aan eten/drinken gratis?
Moet je voor een eigen entertainment scherm ook bijbetalen?

Weet iemand of er tussenlandingen zijn?

Arke fly was door en door slecht, maar we zijn een jaar later met Iberia gevlogen en zowaar : deze is nog beroerder ! Veel vertraging, slechte service aan boord, medewerkers aan de bali die stiekeum verdwijnen van hun desk zonder ook maar iets te zeggen, enz…

Wij hebben 2 keer met arke gevlogen de meeste mensen klagen en klagen maar arkefly is opgezet uit Holland exel die hadden allemaal oude toestellen ze kregen die toestellen om mee te beginnen dus in 2006 had je nog geen goed vliegtuig ze bouwde langzaam op logische want een kleine toestel Kost al 75 mil per stuk. Ook zijn er 3 787 besteelt de nieuwste vliegtuigen ter wereld daar kan je nie over klagen maar die hadden vertraging met de oplevering van 3 of 4 jaar dus moesteze verder met die 767 ze kregen 2 wat nieuwere van een andere maatschappij. Dus het is niet gek dat je vertraging heb en mensen die klagen die moeten dan eve kijke hoe duur een vliegtuig kost

Vriendelijke groet Roy

ArkeFly is een Nederlandse luchtvaartmaatschappij die via via afstamt van Air Holland, in 1984 opgericht door John Block. Zeven jaar geleden werd een vliegvergunning aangevraagd en afgegeven onder de naam ArkeFly.
ArkeFly is nu een onderdeel van de grootste vakantievloot van Europa: tezamen met zes andere luchtvaartmaatschappijen behoort ze tot de TUI Airlines-groep, een vloot van meer dan honderdvijftig toestellen.

Wij vliegen zeer regelmatig met Arke-Fly. Soms vliegen wij Comfort, en als het even kan altijd Star-class (heet nu Premium Comfort Class). De ene keer cabine-personeel die ik à la minute en masse zou ontslaan, een andere keer een hechte groep cabinepersoneel die ik zo in dienst zou nemen.
Aardig zijn kost niets.

december 2011 naar Zanzibar gevlogen. Technische tussenstop op Hurghada. Eerste berichten, we mogen er uit daarna dus niet. Verder naar Mombassa. Een stop van 1 1/2 uuren vervolgens naar Zanzibar. Dit allemaal met een 737-800. Niet geschikt voor een lange vlucht:extra tussenstop, geen entertainment aan boord. Verder slechte verzorging met niet te pruimen maaltijd. Lange afstandsvlucht, voor mij nooit meer Arkefly

Hoi Hoi,

Een vraagje… Ik ga over 3 weken naar mexico (tussenlanding op holguin,cuba)
Ik lees allemaal slechte ervaringen over arkelfy… Moet ik me zorgen maken??

Hoe zit het eigenlijk met het huren van een dvdspeler? ik heb namelijk gezien dat in het vliegtuig schermpjes zitten aan de achterzijde van de stoel.
Wordt hier iets afgespeeld, of moet je hier voor ook betalen.? of hoort dit bij die dvdspeler?

ik hoop dat het meevalt met de vlucht, als ik de reacties zo lees, moet ik me wel voorbereiden haha

groetjes

Hoi

In december 2011 met Arkefly naar Zanzibar gevlogen. B737-800 is niet geschikt voor een lange afstandvlucht. Extra stop in Hurghada noodzakelijk. Geen eigen schermpje voor entertainment. Film op het grote scherm, twee keer hetzelfde programma. Eten slecht, je moet voor alles betalen.

Belangrijk is dat je veilig van A naar B vliegt en dat is bij Arke Fly wel in goede handen. Goede ervaringen met inchecken en vriendelijkheid personeel.

Je vraag. Als je vliegt met de nieuwere 767 met winglets, dan heb je een eigen schermpje. Je moet dat wel huren voor films etc. Ik weet niet wat het programma is. Vlieg je met de oudere 767, dan kun je losse schermjes huren.
Persoonlijk zou ik voor een lange vlucht niet Arke fly nemen. Het plezier van vliegen is er wel af gegaan door het vliegen met Arke. Ik heb heimwee naar Martinair.

Dit is voor ons de eerste lange afstand met het vliegtuig, en eigenlijk stom, maar hebben pas achteraf informatie ingewonnen over arkefly. We hadden ook met KLM kunnen vliegen.
Het nadeel hier van was, dat we nog geen tijden wisten, en dit 300 euro duurder was, en dat we 2 tussenlandingen hadden.
Dat heeft ons doen besluiten voor arkefly te vliegen.
Maar ik weet dat we met de 767-300 gaan, maar of dit met winglets is, dat zou ik niet weten.

Ik vind idd dat de veiligheid voor alles staat, en als dit goed is, dan ben ik al blij!
Wij hebben ook altijd met martinair gevlogen, en dat vonden we altijd zo fijn, jammer dat deze niet meer vliegen.