Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Fijn Nicole! Ik ga 5 mei… :slight_smile: Nu verzekering afsluiten bij Tasman.

Schrijft iedereen hier zich ook uit bij de gemeente of?

ik wel, ik verwacht niet binnen 8 maanden terug te komen. Ik ga het vammiddag allemaal proberen te regelen (verzekering opzeggen, tasman regelen en uitschijven bij de gemeente).

Ik heb dalijk al +/- 750 euro aan tandarts kosten gemaakt bij mijn verzekering… Denk dat ze niet zo blij zijn als ik het opzeg… Weet ook niet hoe/wat. Misschien bij Tasman navragen of zo… Ik vind het maar lastig. :')

Yes, via Frankfurt! 11:10 vliegen

ik ook, Gezellig! ik moet nog ff kijken of ik nog een extra koffer mee kan krijgen, 1 is een beetje krap voor een heel jaar denk ik. :wink:

Tegen betaling kan dat :wink: Ik ga het er maar in zien te proppen! Handbagage mag 8kg maar bij Condor (tweede vlucht) blijkbaar maar 6… Iemand ervaring of ze dat streng gaan controleren?

Via Wereldwijzer app

bij mij is handbaggage nooit gecheck op gewicht, zelf bij ryanair niet. maar heb geen ervaring met Condor. anders laat ik mijn 2e koffer 3 weken later komen met airtransat die zijn nooit moeilijk bij mij.

Ik heb met Condor en Air Transat gevlogen, Condor nooit meer… Airtransat is oke. Het liefste KLM. Handbagage zullen ze niet wegen of afmeten. Heb maar een keer gezien dat het niet mocht, was een vrouw met een vuilsnizak vol kleding als handbagage. Zij heeft alles vervolgens schreeuwend en boos aangetrokken :') Op ‘t eind had ze op z’n minst 6 broeken aan of zo. :’)

Bij Frankfurt staat er altijd een gigantische lange rij, ik heb toen een mannetje geboekt voor 75 euro of zo die mij overal meteen doorheen liep en mij afzette bij de gate. Handig :smiley:

Hoe hebben jullie dat gedaan met het boeken van een enkele vlucht? Want als ik bijvoorbeeld bij KLM kijk kost een enkele vlucht iets van 2000 euro! Ik heb nu een retourtje geboekt waarbij ik de datum van de terugvlucht kan wijzigen. Ik vlieg 11 mei met KLM naar Vancouver.

Via Wereldwijzer app

Ik heb een retourvlucht geboekt, de terug reis check ik niet in.

Wij hebben een enkeltje! 500,- op 23 juli! Nog even geduld dus!

Via Wereldwijzer app

ik heb een enkeltje van net geen €400, via budgetair geboekt, was de goedkoopste dus dan mag ik er ook niet te veel van wachten denk ik.

Ook al een goede deal! Wij gewoon via KLM rechtstreeks naar Vancouver!

Via Wereldwijzer app

Mijn retour was rond 600 euro met KLM. :slight_smile:

Wat raar, bij mij gaf hij alleen vluchten vanaf 2000 euro aan voor een enkeltje. Maar als ik op retour zoek krijg je wel weer normale prijzen.

Via Wereldwijzer app

Ja, KLM heeft absurde prijzen bij enkele reizen. Geen idee waarom, maar ik boek er dus altijd een retour. Soms iets prijziger dan wanneer je een enkele vlucht neemt bij een andere maatschappij, maar ik vlieg graag met KLM. 9 uur met condor zonder eigen scherm en 2x drinken… Nope nope nope.

Ik heb bij 20 verschillende sites gekeken, ik zag er ook verschillende voor 2000 euro + 1.5 dag reizen bij een enkeltje is het wel aangeraden om minimaal 2 maanden van te voren te boeken voor de beste deal, bij een retourtje 5 weken voldoende.
goede research word toch beloond :wink:

Ik ben nu aant kijken voor verblijf van de eerste weken, hoogstwaarschijnlijk een hostel downtown, mooi centraal om alle dingen te regelen (SIN, bank, werk, appartement/kamer). Waar verblijven jullie?

Mss een idee om ns een drankje te doen met iedereen die in vancouver is dan, om ervaringen uit te wisselen etc.?

Ach ja, maakt ook niet meer uit eigenlijk want ik heb mijn vliegticket al een tijdje. Een rechtstreekse vlucht vanaf Amsterdam met KLM voor 850, als ik mijn terugvlucht wil wijzigen (staat nu op 16 februari, verder vooruit kon niet) kost het me wel nog iets van 120 euro. Dat is wel te overzien. :blush:

Inderdaad wel een leuk idee om een kleine meet-up te doen in Vancouver!

Via Wereldwijzer app

Hoi…

Ik heb ook een POE letter gekregen, en even daarna kreeg ik mijn 'work’permit
maar nu staat in die brief dat deze ingaat als ik Canada binnenkom, maar er staat ook dat als je een visum hebt aangevraagd, deze ook ingaat als je Canada binnenkomt?!!
Maar ik kreeg dus van alle kanten te horen dat dit mijn visum dus was? maar ik twijfel nu enorm?!
Iemand tips?

Als Nederlander heb je geen Visum nodig, je paspoort is voldoende om het land binnen te komen. Je krijgt dan een stempel + je werkvergunning in je paspoort die je toestaan om een jaar in Canada te verblijven.

De POE/LOI brief is je bewijs dat je een werkvergunning mag krijgen, mits de immigratiedienst op de luchthaven je vertrouwt.

• Updated - - -

Trouwens, hoe lang heb jij op je POE/LOI moeten wachten? Ik zit inmiddels op 3 weken :frowning: