Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Klopt, ik heb hem ook al opgehaald! Waar die geldigheid vandaan komt vraag ik me wel af. Het is eigenlijk gewoon een vertaling van je rijbewijs

Via Wereldwijzer app

naar mijn mening heeft zo’n internationaal rijbewijs niet veel toegevoegde waarde, het is eigeliijk niet meer dan een vertaling naar het engels.

Ik heb vorige jaar gewoon onder mijn normale nederlandse rijbewijs een auto gehuurd en gereden dat was geen probleem, en mijn ouders hebben daar ook nooit problemen gehad met huren van auto’s en campers.

Je moet er wel rekening mee houden dat afhankelijk van provincie je heen gaat, je maar voor een beperkte periode onder buitenlands rijbewijs mag rond rijden. bijv. BC max 3 maanden. Ikzelf heb bij het RDW een echtheidsverklaring aangevraagt deze kost maar €4.50, hiermee zou het mogelijk moeten zijn om mijn nederlands rijbewijs om te laten zetten naar een BC drivers license.

Oh goede tip van 't RBW, dat ga ik ook doen :smiley:

Ik moet wel een BC licence want ik ga een auto kopen en moet dus verzekerd worden maar dan kan en mag alleen met een BC license en volgens die instantie waar ik het heb nagevraagd moet ik ook een aantal lessen volgen.

Via Wereldwijzer app

als jij kan aantonen dat jij meer dan 2 jaar rijervaring hebt, zou je als het goed is zo’n BC license moeten kunnen krijgen zonder extra lessen te volgen.
mijn roze boekwerk verloopt tijdens mijn verblijf in Canada, dus ik ga ook voor een BC license.

Ik heb nog maar een jaar m’n rijbewijs haha. Dus dat gaat hem niet worden! Heb al een goede rijschool en alles geregeld in Chilliwack want gelukkig is het niet zo ingewikkeld als in Holland

Via Wereldwijzer app

Gisteren door duoane en customs, duurde nog geen 10 minuten, vroegen ook nauwelijks wat… Was zelfs zo snel dat bagage nog niet op ee band lag ;)! In Reykjavik daarentegen werd heel me koffer binnenste buiten gekeerd met een was lijst aan vragen haha

Via Wereldwijzer app

In Reykjavik niets gehad aan vragen en Canada ook bijna niet! Ik ben er dus! Wel hebben ze de verkeerde expire date erop gezet. Een jaar nadat ik visum binnen heb gekregen maar is toch jaar nadat je Canada binnen komt? Morgen maar ff achteraan bellen!

Via Wereldwijzer app

Fijn om te weten dat ze niet zo goed controleren! Hadden jullie wel al een terug ticket geboekt of niet?

Nee had ik niet! Vroegen ze ook niet naar.

Via Wereldwijzer app

Oké dank je fijn om te weten is toch heel wat makkelijker boeken een enkeltje!!

ik heb mijn ticket ook al geboekt, 3 mei ga ik weer voet op Canadese bodem zetten. k heb er zin in!!

Ik wacht nu al 2 weken op de CIC … ugh

Eindelijk! Mijn zusje heeft ook haar visum of terwijl goedkeuring! Wij vertrekken pas 23 juli! Wij hebben gewoon een single ticket geboekt!

Via Wereldwijzer app

ik ook, ik zou nu echt nog niet weten wanneer ik terug kom. of ik uberhaupt wel trug kom :-p

gefeli voor jullie! hoe heb je die visum nu rond gekregen, gewone werkvergunning dmv LMO?

Hallo,

Even vlug vraagje, ik loop een beetje achter met dit regelen vanwege werk!

Ik heb mijn VOG binnen (is de Engelse tekst onderaan voldoende)

Ik ga zojuist pasfoto’s laten maken maar lees van allerlei verschillende dingen over eisen? Heeft iemand hier wat meer duidelijkheid over?

Wil graag vanavond mijn MyCiC afronden. En weet iemand hoe lang het duurt voordat je bericht krijgt?

Sorry voor terugkomende vragen, maar door 82 pagina’s lezen is heel wat!

Alvast bedankt!

ja dat beetje engels tekst op je VOG is voldoende.
Pasfoto: http://www.cic.gc.ca/english/pdf/photospecs-e.pdf
de meeste hebben met zo’n 48 uur na indienen hun POE binnen. (ze werken sweekends ook)

Oh leuk om te lezen dat sommige van jullie al op Canadese bodem zijn :slight_smile: Wij vertrekken 3 mei, op naar Vancouver! Veel plezier, succes en genieten allemaal!

Via Wereldwijzer app

jullie ook 3 mei, ook toevallig via Frankfurt?