Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Inderdaad, niet liegen maar je hoeft ze ook niks te vertellen wat ze niet vragen. Ben meerdere keren op bezoek geweest bij mijn vriendin (inmiddels vrouw), en slechts 2 of 3x hebben ze doorgevraagd over mijn relatie. Bij met WHP hebben ze niet gevraagd, maar het zou geen probleem moeten zijn. Toch blijft het spannend, dat ken ik maar al te goed.

De enige keer dat ik gelogen heb, was toen ik zei dat ik slechts een week ging blijven, maar eigenlijk van plan was een half jaar te blijven terwijl ik wachtte op mijn WHP. Maar toen had ik ook een terugticket (die ik later verplaatst heb) voor de datum dat ik zei weer te vertrekken.

@Blacky94 - ja, best wel fucked up voor jou/jullie dat ze blijkbaar met twee maten meten. Maar goed, ik ben pas gerustgesteld wanneer ik een nieuwe WP in mijn paspoort heb.

Ja, dat moment wanneer je in de rij staat bij immigratie haha. De eerste keer was ik heel nerveus, kreeg het ontzettend heet en volgens mij zag ik eruit als een bolletjesslikker gone wrong. :stuck_out_tongue:

Bedankt allemaal voor de reactie! Ik ben inderdaad in juni en november in Canada geweest. Het blijft inderdaad altijd zo spannend! Blacky, heb jij al een oplossing voor je visum?

Via Wereldwijzer app

Vraagje voor iedereen die de immigratiedienst al eens heeft meegemaakt (zo te lezen toch wel een aantal hier), hadden jullie veel tijd nodig bij de immigratiedienst? Ik heb een overstap van 3 uur naar een binnenlandse vlucht en zal dus binnen die tijd de boel moeten regelen. Lijkt mij geen probleem toch?

Via Wereldwijzer app

Waar zit je in het vliegtuig? Douane/immigratie zelf duurt niet lang, het wachten in de rij wel. Vooral doorlopen dus zodat je niet helemaal achteraan staat haha. 3 uur moet wel lang genoeg zijn! Meestal sta ik met 40-60 minuten buiten.

Aah dat komt goed uit, ik zit op rij 10 :slight_smile: Maar goede tip, dankjewel! Dan ga ik zorgen dat ik een beetje doorloop, wie weet hoe druk het is! Heb mooi lange benen, dus grote passen snel daar haha!
Ben ook niet bang dat het niet goed komt, maar altijd fijn om een beetje zekerheid te hebben.

met zo’n reisgeschiedenis zou ik gewoon open zijn over je relatie, ze zijn daar ook niet achtelijk :wink: Als je maar eens per jaar naar canada zou komen had ik het mss nog wel als een goede vriend genoemd.

Kan ik me voorstellen Maarten! Ik hoop dat het verder bij jou wel allemaal lukt! :slight_smile:

Nicole, mijn werkgever gaat proberen een LMO te regelen. Tot dat geregeld is hoop ik iig als toerist terug Canada in te komen om aan genoeg tijd te kunnen komen voor sponsorship aangezien je maar ā€œkorte afwezigheidā€ toegestaan bent (serieus, wat is in hun ogen kort?!)

Vertrek over 2 daagjes, zal mijn ervaringen met duoane ook nog wel delen hiero. Toevallig mensen die met WK voetbal in Vancouver zijn en zin hebben om ergens te kijken?

Succes!

1 like

Graaaag!! Dankje en succes!

Via Wereldwijzer app

houd er maar rekening mee dat dat ongeveer anderhalf uur kan duren.

er schijnd een ā€œdutch houseā€ te zijn in de ā€œManchester pubā€ op west broadway, waarschijnlijk zullen ze daar een groot scherm hebben tijdens het wk.
zou idd een leuk idee zijn om samen te kijken met alle dutchies bij elkaar in Vancouver, I’m in!!!

goede reis man!!!

Als je gewoon met je WHP komt zal het wel meevallen, duurde vorig jaar letterlijk zo’n 2 minuten en toen ik in december terug kwam was ik ook met 2 minuten door de douane… het verschilt echt per persoon, wat je komt doen en wie je bij de douane treft…

Ging jij ook toen na je vriend of? En daar vroegen ze niet naar?

Via Wereldwijzer app

@Nicole8: ik ging ook naar mijn vriendin (waar ik al een half jaar was geweest en die ik net ten huwelijk had gevraagd, lol) en ze vroegen er niet naar. Zover ik me kan herinneren in elk geval.

Aaah jij geeft ons goede hoop Maarten. :stuck_out_tongue:

ik vond het ook altijd mee vallen bij de canadeese douane, piece of cake in vergelijking met de americaanse douane.

Yes, ik heb mijn POE ook binnen! Het duurde 4 werkdagen, wat me nog steeds reuze meevalt. Fijn om te weten dat ze niet (streng) kijken naar je ervaringen in andere landen :slight_smile:

Nee, ik kende mijn vriend toen nog niet. Maar als je met een WHP binnen komt zal 99% vd mensen gaan werken (en reizen) en hebben die verder geen partner hier. Ze zullen er dus niet zomaar naar gaan vragen.

Ik en mijn vriendin zijn gister naar een ANWB-winkel geweest om te informeren naar het internationaal rijbewijs. Wij werden ons verteld dat deze 1 jaar geldig was ipv 180 dagen wat wij meerdere keren op internet zijn tegen gekomen.

Dus bij deze wil ik jullie dat ook even laten weten. Het duurt ongeveer 10 minuten om deze te maken, en het enige wat je mee moet brengen naar de ANWB is je rijbewijs en een pasfoto.

Zijn er inmiddels al mensen in Canada aangekomen?