Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Afgezien van genoeg geld/verzekering, de POE/LOI letter is toch 1 letter en dat is het belangrijkste wat je bij moet hebben? Maw, thats that?

Oké dankje!! Ik twijfelde dus omdat de organisatie met wie ik reis zei dat ik wel een visum nodig was
de Canadese ambassade in Wenen zei dus ook dat ik 'm niet nodig was! Maar omdat in deze brief stond ‘als je OOK een visum hebt
 dan
’
Maar dan zal het wel goed zijn!!
@ Maarten
 Ik had mijn POE binnen 2 á 3 weken!

Ik ben uiteindelijk gewoon zonder YP binnen gekomen! :smiley: Was nog even flink zweten bij immigratie, maar omdat ik minder dan 6 maanden blijf en niet betaald word kon het gelukkig toch.

Gefeliciteerd! En je gaat gewoon soort vrijwilligerswerk doen?

Via Wereldwijzer app

Gefeliciteerd Mazzerd! Voor mij duurt het nog anderhalve week. Krijg er nu wel veel zin in!

Via Wereldwijzer app

Ze hadden bij mij de verkeerde expire date erop gezet. Gisteren daarover gebeld en customs gaf aan vandaag langs te komen. Net terug met een nieuw work permit in m’n paspoort. Dit keer vroegen ze wel waar ik verbleef en wie op dat adres woont. Ik heb eerlijk gezegd dat het m’n vriend was. Ze vroegen wat hij deed en dat was het!

Via Wereldwijzer app

Ik ga onderzoek doen voor mijn masterscriptie. Het is nogal een grijs gebied of je hier nou wel of geen werkvergunning voor nodig hebt dus ik wilde om zeker te zijn een YP aanvragen, maar nu ben ik dus zonder ook binnen gekomen gelukkig :slight_smile:

Is er iemand die nog zit te wachten op zijn work and travel visum? Bij mij is ie al ruim een maand, 1.5 maand “in process”, en ik snap niet waarom het zo lang duurt

Work and travel? WHP? YP?

Serieus, plaats dat bericht net en krijg een bericht vcan CIC! Never mind!

Nu zijn we natuurlijk benieuwd wat het bericht is! Bij mij was hij binnen een paar dagen binnen.

Via Wereldwijzer app

Hier ook nog steeds geen bericht, na meer dan een maand

Balen! Een vriendin van mij heeft bijna ren maand geleden een update gehad dat haar Application has been approved in haar myCIC account maar ze heeft nog steeds geen letter ontvangen!

Via Wereldwijzer app

Hm als ik dit zo hoor, moet ik misschien maar blij zijn dat mijn aanvraag destijds is afgekeurd anders had ik nu nog steeds zitten wachten

Zo, net door immigratie. Piece of cake. 1 tip voor de young professionals, zorg dat je ook je offer of employment bij je hebt. Daar vragen ze ook naar. Ik wist dit niet, maar had het gelukkig wel. Iedereen die nog gaat, veel succes en plezier!

Via Wereldwijzer app

Gefeliciteerd Matto! Ik zag trouwens dat je ook in de regio Montreal/Quebec zit. Wat ga je ook alweer precies doen?

Dankje! Ik ga een stage doen in de buurt van Quebec. Bedoeling is om een maandje of 4 in Quebec te wonen en op het einde nog een paar weken richting het westen te gaan. Waar zit jij precies?

Een stage in Quebec klinkt goed! Zelf ben ik van plan om een stage te gaan doen in de buurt van Vancouver; ben nog steeds op zoek naar een stageplek. Mag ik van jou weten hoe jij je stageplek hebt gevonden? Ik ben zelf wat bedrijven aan het rondmailen, maar tot zover nog geen succes.

Ik ben ook veel aan het mailen geweest, vaak zelfs zonder ook maar een reactie terug te krijgen. Uiteindelijk is het mij gelukt door een bedrijf te benaderen dat zowel in nederlands als canada een vestiging had :wink: dat maakt het binnenkomen bij een bedrijf een stuk makkelijker

Via Wereldwijzer app

Ik zit voor 4 maanden stage in Montreal :slight_smile: