Aah oke, nice! Mocht ik nog een keer in de buurt komen van Montreal, of jij in Quebec is het misschien wel leuk om een drankje te doen? Zo gauw dat gebeurt stuur maar een prive bericht!
Zal ik zeker doen!
Update: nog steeds geen nieuws van de CIC m.b.t. mijn YP. maaarrrr … via mijn huidige werkgever een normale WP kunnen krijgen! Zojuist de bevestiging gekregen dat ik 3 jaar in Canada mag blijven werken
Werkvergunning komt zelfs met de post, dus ik hoef het land niet uit om 'm te activeren.
Perfect op tijd, want mijn huidige loopt over 10 dagen af. En met een baby’tje van 2 weken oud begon ik het wel een beetje te knijpen.
Wat goed Maarten! Gefeliciteerd! Hoe lang heeft het geduurd om dat visum te krijgen? Ik zit te bedenken wat ik volgend jaar moet doen omdat ik waarschijnlijk niet in aanmerking kom voor YP volgend jaar ivm de 12 maanden van school regeling.
Via Wereldwijzer app
Het eerste deel, de LMO procedure, duurde exact 2 maanden. We hadden geluk dat mijn werkgever nog een plekje op een reeds aangevraagde multi-LMO vrij had, waardoor we het hele jobadvertentie-deel konden overslaan. Anders had het waarschijnlijk een maand extra geduurd. Daarna WP aangevraagd en dat duurde 2 weken om te verwerken.
Vroeg beginnen dus!
ik ben aangekomen in Vancouver, het heeft mij een ruime 2 uur gekost om de werkvergunning te activeren. het was voornamelijk wachten er waren zo’n 50 man voor mij in de rij (pure toeval kwam ik hier Lonnn88 en haar vriend hier tegen), en maar enkele gasten van immigrations om iedereen te helpen. eenmaal aan de beurt een paar standaard vragen van, of je al werk heb, of wat voor werk je gaat zoeken, of je eerder in Canada bent geweest. vervolgens krijg je je werkvergunning en een stempel in je paspoort. niet eens gevraagd naar bewijs van verzekering of beschikken over voldoende fondsen, dus het stelt allemaal niet zo veel voor.
En hoe bevalt het in Canada voor degene die al in Canada zijn? Al werk gevonden, huis, auto? Zijn er ook mensen die er voor langere tijd blijven zo ja, want hebben jullie uiteindelijk gedaan met jullie Nederlandse verzekering, opgezegd of aangehouden?
Ik zie wel een berichtje verschijnen!
Via Wereldwijzer app
[quote=“Danielah1994, post:2007, topic:61714”]
En hoe bevalt het in Canada voor degene die al in Canada zijn? Al werk gevonden, huis, auto? Zijn er ook mensen die er voor langere tijd blijven zo ja, want hebben jullie uiteindelijk gedaan met jullie Nederlandse verzekering, opgezegd of aangehouden?
En hoe gaat het precies met je salaris wordt dat gestort ergens of krijg je dan doormiddel van een cheque of iets?
Ik zie wel een berichtje verschijnen!
*Via [Via [url=http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=135456]Wereldwijzer app](http://www.wereldwijzer.
[size=1)
Wij zitten ondertussen 2,5 week in Vancouver, eerste twee dagen bij een vriend gebleven en via hem hebben we een leuk huisje in Burnaby! De bedoeling is wel dat we over een maandje op zoek willen naar iets dichter bij de stad. Mijn vriend heeft al werk en ik mag morgen op gesprek, hopelijk kan ik dan ook aan de slag
Verder alles prima, tot nu toe hebben wij alleen Vancouver en omgeving gezien maar het is echt prachtig en super leuke stad!
Via Wereldwijzer app
Ik begin morgen met baantje in Lake Louise , erg veel zin in ! Met zorgverzekeraar heb ik nog wel wat problemen. Heb CZ en volgens hun mag ik me niet uitschrijven omdat ik minder dan 3 jaar weg ben , moet ze dus even gaan uitleggen dat ik ga werken dan word het als het goed is wel opgezegd. Heel dat systeem is zo vaag en sluit niet bepaald op elkaar aan in NL.
Via Wereldwijzer app
Wat leuk zeg! Mooie omgeving ook, ben daar twee jaar geleden ook geweest!
wat ga je voor werk doen? Wat vervelend die zorgverzekering zeg! Ik ga maar even de svb bank bellen die weten ook wel veel! Heb je al wel een reisverzekering van Tasman of iets?
Via Wereldwijzer app
Leuk om te horen allemaal! Wat voor werk heeft je vriend en wat wil jij gaan doen! Succes met je gesprek!! Vancouver is inderdaad leuk! Heb daar ook twee keer gezeten en ga 23 juli weer die kant op ![]()
Via Wereldwijzer app
Ik zit inmiddels 1,5 jaar in Canada. Eerst in Montreal, en tegenwoordig in Ottawa waar we een leuk huisje hebben. Ik werk nu bijna een jaar als softwareontwikkelaar bij mijn werkgever. Salaris wordt rechtstreeks gestort via Direct Deposit, in mijn geval 2x per maand.
Ik heb destijds mijn zorgverzekering opgezegd en een OOM Tijdelijk in het Buitenland afgesloten. Het was geen probleem voor Delta Lloyd om mijn verzekering op te zeggen, aangezien ik aangaf minimaal 1 jaar weg te gaan + er zou gaan werken. Tegenwoordig heb ik lokale verzekering (OHIP) + extra verzekering via mijn werkgever en die van mijn vrouw.
Jep vind het beetje raar , heb ook al een tasman verzekering. Ga die denk ik ook maar eens bellen, had misschien eerst ook beter CZ moeten bellen. maar na veel research dacht ik het hele verhaal wel te snappen, maar blijkt dus dat elke zorgverzekeraar zijn eigen regelgeving erop na leeft. Ik ga in een resort/ Lodge werken als guide en receptie
Via Wereldwijzer app
Hij werkt bij een fietsverhuur, vlak bij Stanley Park en ik begin woensdag in een ijssalon ook in die straat!
Weet iemand hoe het zit of waar ik iets kan vinden over het tussendoor verlaten van Canada en weer terugkomen met je visum (binnen het jaar dus). Is dit mogelijk en hoe lang?
Via Wereldwijzer app
Dat is een heel tricky gebied. Als ik jou was zou ik gewoon contact opnemen met immigratie voor de zekerheid. Stel dat je tijdelijk het land verlaat en je komt er niet meer in dan zit je mooi in een klote situatie. Ik denk persoonlijk dat het mogelijk is, maar heb geen enkel bewijs om dat te onderbouwen
Via Wereldwijzer app
Na mijn weten kan dat gewoon, een vriend van mij heeft ook twee jaar een work holiday permit gehad en tussen door het land een aantal keer verlaten om naar Nederland te gaan.
Vanaf Vancouver
Via Wereldwijzer app
Hallo vraagje…
Hoe lang duurde het bij iedereen voor dat je bericht had van CiC?
Ik heb 2 weken geleden de application afgerond maar nog geen bericht… van veel mensen hoorde ik echter dat het bij hun maar 48 uur duurde…
Thanks! x
Hebben mensen hier voordat ze naar Canada zijn gegaan contact opgenomen met de SVB?
Via Wereldwijzer app
Gefeliciteerd Maarten met je WP en baby!
Tussendoor het land verlaten op een WHP is geen probleem, je krijgt een werkvergunning voor een jaar en wat je daarin doet moet je zelf maar uitzoeken. Ik ben in december 10 dagen in NL geweest en ben in april, terwijl mijn whp al afgelopen was, gelukkig ook weer terug het land in gekomen. Dat was nog even spannend maar ik zit hier nu alweer 1,5e maand. Vakantie vieren, mijn vriend is bezig met een huis kopen en verder afwachten tot sponsorship de deur uit kan ![]()
Ik heb geprobeerd ook voor LMO te gaan maar hier geen succes. Kans is gering voor paardenbranche dus kans maar niet gewaagd. Kunnen genoeg andere dingen doen voor dat geld, zeker nu we straks waarschijnlijk een huis te verbouwen/in te richten hebben ![]()
Ik zit er overigens aan te denken volgend jaar opnieuw voor YP te gaan als mn oude werkgeefster daar aan mee wil/kan werken. Moet in oktober terug en aangezien sponsorship ruim een jaar gaat duren zou het toch wel fijn zijn in de tussentijd evt voor langere tijd terug te kunnen. Mijn oude school bied cursussen aan dus miss dat ik kijk of cic me daarmee wil accepteren aangezien ik technisch gezien dan wel weer terug naar school ben gegaan…