Ook nog spannend voor jouw dan! Hopen dat het lukt allemaal. Hoe zit het eigenlijk met de vakantiedagen want ik heb er tien per jaar, heb jij er al meer opgebouwd dat je voor 10 dagen naar nl kon?
Via Wereldwijzer app
Ook nog spannend voor jouw dan! Hopen dat het lukt allemaal. Hoe zit het eigenlijk met de vakantiedagen want ik heb er tien per jaar, heb jij er al meer opgebouwd dat je voor 10 dagen naar nl kon?
Via Wereldwijzer app
Ik had op dat moment geen baan. Had een ongelooflijke !@#$ als een baas daarvoor dus had ontslag genomen en op mn spaargeld geleeft tot ik een nieuwe baan had gevonden… ![]()
En hoe het verder precies zit met vakantie dagen weet ik eigenlijk niet… heb 3 verschillende banen gehad afgelopen jaar dus sowieso niks opgebouwd enzo. Sowieso gaat dat opbouwen meestal per jaar en zijn er ook bazen die het eerste jaar geen vakantie geven. Op mijn laatste baan had ik ook heel erg mazzel met de mensen. Als je een bepaalde dag vrij moest en dit kon regelen dmv ruilen was dit ook allemaal prima ![]()
Ooh i c! Nou ja dan zoek ik het daar wel even uit hoe ik dat ga oplossen haha. Wanneer denk je weer aan de slag te kunnen? Is zo’n sponsorship een intensief traject?
Via Wereldwijzer app
Waarschijnlijk niet tot volgend jaar. Scheelt wel dat ik goede vrienden met haar ben en ze genoeg paarden heeft dus momenteel ben ik er nog steeds wel veel te vinden om te gaan trail riden enzo. En veel vrienden hier hebben ook paarden ed dus wat dat betreft druk zat. Gelukkig wel redelijk wat spaargeld opgebouwd en heb net ook mn tax money binnen gehad… ![]()
Ik moet in oktober terug en moet dan wrs in NL iets gaan zoeken voor een paar maanden… evt in december terug voor kerst ed en evt maar eens zien om het daar uit te zitten tot YP open gaat ofzo…
Idk, heb nog niet echt plannen want kan nu eigenlijk niks… tis voornamelijk tijd uitzitten tot sponsorship de deur uit kan en dan zien we daarna wel weer verder…
Sponsorship duurt momenteel zo’n 13/14 maanden om te krijgen… volgens mij is het niet te ingewikkeld als je genoeg bewijs hebt ed maar heb me er nog niet te veel in verdiept…
[quote=“Lonnn88, post:2015, topic:61714”]
Hij werkt bij een fietsverhuur, vlak bij Stanley Park en ik begin woensdag in een ijssalon ook in die straat!
Weet iemand hoe het zit of waar ik iets kan vinden over het tussendoor verlaten van Canada en weer terugkomen met je visum (binnen het jaar dus). Is dit mogelijk en hoe lang?
Hee Lonnn88, heb je ondertussen al meer informatie verzameld over het verlaten en terugkeren naar Canada, of je plan al uitgevoerd? Toevallig zit ik plotseling in dezelfde situatie, waarbij ik misschien voor 3 dagen naar de VS wil. Wat ik tot nu toe heb gehoord is dat ze geen re-entry garanderen, gezien je geen ‘resident’ bent, maar je op je verder gewoon kan reizen. Ze kunnen je dan nog weigeren bij terugkeer op de gronden die altijd gelden. Bijvoorbeeld wanneer ze denken dat je een gevaar voor de samenleving bent (strafblad o.i.d)
naar mijn mening blijft je werkvergunning gewoon geldig als jij het land ff uitgaat en later weer terug ingaat, zolang het binnen de geldigheid van je werkvergunning is. je werkvergunning geen garantie dat je het land weer opnieuw in mag, dat word bepaalt door Customs, die per situatie/entry to Canada een nieuwe oordeel of je het land weer binnen zou mogen.
Ik ben tussendoor naar Seattle, Vegas en NY gegaan en telkens teruggekeerd naar Canada. Houd wel in de gaten dat je esta moet aanvragen als je met vliegtuig gaat.
Via Wereldwijzer app
Zolang je werkvergunning nog geldig is zit je doorgaans wel prima zolang je maar geen rare dingen hebt gedaan in de tijd dat je weg bent geweest (DUI, geweld ed).
Ik ben 10 dagen in NL geweest tijdens mijn werkvergunning periode en ben vlak nadat mn werkvergunning afgelopen was ook gewoon terug Canada in gekomen om aan tijd voor sponsorship te komen. Daar werden me veel meer vragen gesteld aangezien ik nu niet meer mag werken en heb ik dus ook mn tickets, bankrekeningen ed moeten laten zien om aan te tonen dat ik genoeg geld heb om van te kunnen leven. Het enige wat me de eerste keer gevraagd werd was of ik thuis familie had bezocht en voor hoe lang.
Hi y’all
Wat moet ik allemaal bij de hand hebben als ik aankom in Canada. M’n POE dat is toch dit formulier en ook nog je CAL? De rest weet ik wel maar ik weet niet meer precies wat ik moet hebben vanaf myCiC en kompasaccount.
Via Wereldwijzer app
bij mij vroegen ze alleen voor de POE en Paspoort. maar ik had wel alle overige documenten bij me voor het geval ze er om zouden vragen
Okè, en met overige documenten bedoel je daar je CAL bijvoorbeeld mee of verzekering en ect.
Via Wereldwijzer app
alle documenten die ik moest in dienen voor het CIC proces (POE. Paspoort, family form, IMM1295, bewijs van verzekering, bankstaat, VOG, etc
niet dat ze ernaar gevraagt hadden, maar voor het geval van.
Danielah, ik zie dat je naar Canada gaat. (of misschien intussen al bent?) Wat leuk, wat voor werk ga je doen en hoe heb je het voor elkaar om een werkvakantie te kunnen doen?
groetjes
Hoi,
Klopt ik ga 23 juli richting Canada. Ik ga secretarieel werk doen bij een greenhouse en in een tuincentrum. Ik hou van afwisseling vandaar die twee banen. Ik ben een al aantal keer in Canada geweest ook voor stages en dergelijke. Nu wil ik voor een nog langere tijd vandaar dat ik me had aangemeld bij international experience canada en dan voor een work holiday permit. Ik ga niet rondreizen, waarschijnlijk blijf ik op een plek.
Via Wereldwijzer app
Heeft iemand een toetsingsformulier in gevuld van de svb om te kijken of je je Nederlandse zorgverzekering kan aanhouden of hem moet afsluiten? Er wordt hier om me heen gegild dat dat perse moet maar heeft een van jullie dat gedaan?
Via Wereldwijzer app
Nope, niet gedaan. Heb me uitgeschreven bij de gemeente, en mijn zorgverzekering gelijk opgezegd.
Ook wij zijn het land in! Visum aanvraag was voor beide in 10 min gedaan, geen vragen over financiële middelen of een verzekering.
Via Wereldwijzer app
Hallo iedereen,
Ik en mijn vriendin zijn inmiddels ook het land in, helaas wel even moeten wachten bij het immigratie bureau vanwege een erg lange wachtrij en hele families die eigenlijk niet eens op het vliegtuig hadden mogen zitten. Kortom heel veel wachten maar eenmaal aan de beurt was alles zo geregeld. Binnen de kortste keren een bank account, telefoon abonnement en een super leuk en goedkoop appartementje bij het strand van West End.
Van 10 tot 14 Augustus waren wij op de Jobfair van SIGGRAPH, wij werken beide in de animatie/visual effects industrie. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen hier zijn die in de film-richting een baan zoeken. Tijdens SIGGRAPH veel positieve reacties ontvangen op ons werk en dus een grote hoeveelheid sollicitaties opgestuurd. We hadden eigenlijk gehoopt vorige week wel gebeld te worden maar dat is helaas nog niet gebeurd. Hopelijk deze week.
Tot onze schrik liepen wij net tegen een artikel aan van een in juni 2014 vernieuwd Temporary Foreign Worker Program (TFWP) hieruit blijkt dat het voor werkgevers nog moeilijker wordt om mensen van niet Canadese afkomst aan te nemen, voor alleen het aanvragen van een beoordeling moet inmiddels al betaald worden en wij zijn nu bang dat wij hierdoor niet meer aangenomen zullen worden. Hebben andere mensen hier ervaring mee? We hebben al gemerkt dat niet alles hier zo snel gaat als in Nederland hoe lang duurde voor jullie een sollicitatie procedure?
Groetjes,
Lydia & Edwin
Hoi,
Ik vertrek 8 oktober voor 3 maanden naar de VS. Vanuit de VS wil ik vervolgens een WHV aanvragen voor Canada.
Weet iemand wanneer de aanvragen voor 2015 (als Belg) starten? En welke documenten ik moet meenemen voor mijn aanvraag?
Ik neem aan dat het niet mogelijk is om nu al een WHV voor 2015 aan te vragen?
Dit jaar kwamen de aanvragen pas rond februari online, ik weet niet of je dat nog redt. Je had als je rond januari/februari had aan willen komen in Canada met je werkvisum al mee moeten doen met dit jaar. Oorspronkelijk was het plan om de visa’s in November al klaar te hebben maar omdat de quota’s ter discussie lagen duurde de visa’s voor Nederland erg lang. Ik weet niet hoe dat zit voor de visa’s voor België. Ik zou het nog wel even allemaal goed uitzoeken, als je tijdelijk in Amerika blijft willen ze daar voor je ESTA ook zien of je al een vliegticket/reden hebt om het land uit te gaan. Ik zelf was er voor ongeveer 3 weken, ze stonden erop mijn WorkingHoliday visum en tickets naar Canada te bekijken voor ik verder Amerika in mocht. Succes!