Ik heb geboekt via Travel Active
Via Wereldwijzer app
Ik heb geboekt via Travel Active
Via Wereldwijzer app
Wij vertrekken 3 mei naar Vancouver! Aftellen is begonnen ![]()
Ik heb even een vraag, wellicht weet iemand dat hier⦠Ik heb twee jaar geleden een paar boetes gehad uit Nieuw-Zeeland (te hard gereden)
Ging om best veel geld dus heb ze nooit betaald, maar zou ik hier nog problemen of opmerkingen door kunnen krijgen bij de douane in Canada straks?
Via Wereldwijzer app
Haha, ik heb daar ook nog een kleine boete open staan. Maar het lijkt me sterk dat je die in Canada moet betalenā¦
Via Wereldwijzer app
Haha, ben niet de enige dus! Hoop het ook niet, lijkt me sterk⦠Maar mss iemand ervaring mee
Via Wereldwijzer app
tenzij er een internationale opsporingsbericht is uitgebracht, maar lijkt me heel sterk(anders hadden ze je in NL ook wel gevonden). Dat zou eventueel weer kunnen opspelen als jij weer in aanraking kom met de politie in NZ.
Joehoo⦠Ik heb ook mijn Poe binnen en vertrek waarschijnlijk rond september naar toronto. Een paar paginaās terug was er geloof ik ook een vraag gesteld maar kon het zo niet terug vinden. Heeft iemand een suggestie voor een goede verzekering die natuurlijk ook zonder problemen geaccepteerd wordt door de Canadese douane? Ik heb al zitten kijken bij tasman dat lijkt een goede optie!
Hoop dat iemand me kan helpen
Iedereen die ook een visum heeft weten te bemachtigen heel veel plezier en succes tijdens het komende jaar!!!
Enjoy!!
Congrats! Welk nummer was jij? Tasman is inderdaad een betrouwbare verzekering en veel mensen die ik ken die er al zitten maken ook gebruik van Tasman en uiteraard zonder problemen!
Via Wereldwijzer app
OkƩ bedankt voor je reactie ik was geloof ik 177 maar ik had de cal al kleine twee weken binnen maar was op vakantie dus kon niet verder gaan. Toen ik het aangevraagd had bij cic had ik de Poe binnen twee dagen.
Tasman leek mij ook wel een goede optie
Thanks!!
Tasman wordt nog druk, ik ga er nu ook een verzekering afsluiten ![]()
Via Wereldwijzer app
Voor mij duurt het nog even In ieder geval voor ik ga kan eigenlijk niet meer wachten nu. Maar blijven jullie in Nederland verzekerd bij je zorgverzekeraar of niet?
Voor mij ooknog een poosje
ja want anders heb je geen recht meer op zorgtoeslag werd mij verteld, en met uitschrijf gedoe bij de gemeente enzo dus im hou hem gewoon.
Via Wereldwijzer app
Ja maar let er wel op dat dat niet altijd kan. Zodra je gaat werken (tenminste dat heb ik, bij menzis) moet je in Canada zorgverzekering afsluiten.
Via Wereldwijzer app
Dat heb ik bij mijn zorgverzekering ook gehoord (FBTO) . Als je in het buitenland gaat werken moet je je Nederlandse zorgverzekering opzeggen⦠Binnenkort alles eens regelen!
Via Wereldwijzer app
Ook apart, de mijne zegt dat ik hem gewoon kan aanhouden. Omdat het geen gewoon work permit is en voor langere tijd is. Het is een jaar en dan kan je gewoon je eigen verzekering aanhouden ook omdat ik heen en weer vlieg en de Canadese zorgverzekering heel duur zijn. Daarom is Tasman een goede uitkomst.
Via Wereldwijzer app
Canadese zorgverzekering valt wel mee. 750 dollar per jaar. Nederland is dus duurder.
Via Wereldwijzer app
Oh echt, ik had geĆÆnformeerd van de zomer en ze zeide tegen mij 2000 per jaar, waar ze dat vandaan halen Joos may know! Maar dat is dus een meevaller. Nouja ik kijk wel! Is niet handig als ik hem afsluit als ik vaak heen en weer vlieg want dan ben ik hier niet meer gedekt tenzij er in de Canadese ook een werelddekking zit. In de guide coming to Canada staat ook veel informatie over verzekeringen
Via Wereldwijzer app
Ik ben verzekerd bij Unive en hoef als het goed is niks te veranderen. Heb een doorlopende reisverzekering met werelddekking. Ik ga korter dan 180 dagen, wat anders wel een kritiek puntje had kunnen zijn geloof ik.
Mijn ziektekosten verzekering ga ik nog even goed uitzoeken, maar ook hier verwacht ik geen problemen mee.
Zijn er trouwens nog meer mensen die in de periode mei t/m augustus in Quebec-City verblijven?
OkƩ maar stel dat je de verzekering hier opzegt. En met een tasman werk verzekering inclusief ziektekosten op Pad gaat is dat dan voldoende?
Ik heb nog voor ruim 400 dollar openstaan in Australie. Hoop dat de reageerders hier gelijk hebben!
Landen kunnen natuurlijk verdragen met elkaar hebben en zodra je dan in de administratie komt van zoān landā¦?
Maargoed! Laten we hopen dat ik net zoals jullie gratis naar binnen mag ![]()
Via Wereldwijzer app
Let er op dat zodra je gaat werken je reisverzekering normaal gesproken komt te vervallen. Daarnaast dekken niet alle reisverzekeringen van je NLe verzekering ook je reis in bijv Canada of USA. Mijn moeder heeft namelijk voor twee weken bij Tasman aanvullend een reisverzekering afgesloten omdat onze NLe verzekering volgens mij alleen Europa dekte. Een (aanvullende) verzekering van bijv Tasman is dus wel aan te raden aangezien deze wĆØl dekken als je werkt.
Daarnaast is een Canadese verzekering krijgen als buitenlander (op een tijdelijk werkvergunning) vrij lastig en lang niet zo āsimpelā als in NL. Er zijn nogal wat dingen die in NL als basis wordt gezien terwijl dat hier āaanvullendā is en je ook niet altijd voor alles verzekerd kan worden als van te voren al blijkt dat je bijvoorbeeld bepaalde operaties oid hebt gehad en dat āgebiedā dus ārisicovollerā is. Daarnaast moet je al een verzekering hebben vanaf het moment dat je het land binnen stapt. Daarna nog kijken voor een Canadese verzekering is dus vrij risicovol als het op de douane aan komt en daarnaast is bijv Tasman veel makkelijker te regelen terwijl het voor een jaar WHP/YP prima dekt. Ze hebben mij toen nog geholpen en ziekenhuis bezoeken vergoed die FBTO eerst op mijn eigen risico gooide.