Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

@Mazzerd wat vervelend! Kan je ze geen bericht sturen en vragen of je het opnieuw kunt indienen?

Zelf probeer ik nu mijn paspoort te scannen. Het lukt dus wel om elke pagina afzonderlijk te scannen, maar ik vraag me af hoe je alle pagina’s met stempels in 1 bestand krijgt? :nadenken:
Hoe hebben jullie dit gedaan?

Door er een PDF van te maken kun je ze in 1 bestand zetten. Met sommige scanners kun je dit zelfs automatisch doen. Dan moet je bij de instellingen van je scanner kiezen voor PDF ipv jpg. Bij mijn scanner vraagt hij dan na elke scan of je er nog een pagina aan toe wilt voegen of dat je klaar bent. Maar dit zal voor elke scanner weer anders zijn.

Via Wereldwijzer app

Als je wel allemaal losse pdfjes kan maken heb je misschien wel wat aan www.pdfmerge.com . Werkt ideaal :wink:

En heb je allemaal jpeg bestanden dan zou je ook alles in een word bestand oid kunnen invoegen

Via Wereldwijzer app

Ik kan dus alleen vanuit windows scannen. De scanfunctie vanuit onze printer geeft aan dat deze niet meer werkt (geen idee waarom). Alle gescande documenten zijn dus in jpg bestand en zullen dus omgezet moeten worden naar pdf?

Stuur gewoon een bericht naar IEC met de vraag of je een nieuwe in kan sturen?
Ik ben ook geweigerd btw, maar had ook niet anders verwacht

• Updated - - -

Ooh en mbt de refund, ik heb de mijne voor mijn wijziging van mijn WHP ongeveer een maand of 1,5 later teruggestort gekregen op mijn rekening

• Updated - - -

Ooh en mbt de refund, ik heb de mijne voor mijn wijziging van mijn WHP ongeveer een maand of 1,5 later teruggestort gekregen op mijn rekening

• Updated - - -

@Matto, het is gelukt! Heb de jpeg bestanden gekopieerd naar word en vanuit daar opgeslagen als PDF, ik kan de aanvraag gaan versturen! Thanx!

Nog even een vraagje voor de zekerheid: is dit wat je allemaal nodig hebt om Canada binnen te komen (WHP)?

• Port of Entry introduction letter;
  • Geldig paspoort;
  • Bewijs dat je verzekerd bent;
  • Bewijs dat je genoeg geld hebt (C$ 2500).

Mis ik nog iets?

Goede vraag! Ik ben ook benieuwd.

Via Wereldwijzer app

volgens mij moet je ook nog 2 pasfoto’s kunnen overhandigen, ik neem gewoon alle documenten die ik heb moeten inscannen ook op papier mee voor het geval dat ze er om gaan vragen.

Volgens mij staat er op de international experience canada site een come to canada guide. Een pdf bestand van een kantje of 30 met allemaal handige info. Als ik het me goed herinner wordt deze vraag daar ook in behandelt

Via Wereldwijzer app

Via Wereldwijzer app

Top, dankjewel!

Via Wereldwijzer app

Waar gaat dat laatste puntje precies over? Hebben jullie dat allemaal?

Via Wereldwijzer app

Volgens mij je bewijs/uitslag van je medische test als je in de zorg gaat werken tenminste!

Via Wereldwijzer app

Ja dat ga ik dus niet en heb dus ook geen medische test gedaan! Dan niets mee doen?

Via Wereldwijzer app

Ik ook niet dus ik heb dat ook niet, maar dat vragen ze ook niet want bij je aanvraag in mycic werd het ook gevraagd en toen heb ik nee gezegd en kwam het ook niet in m’n checklist, een medische verklaring

Via Wereldwijzer app

YEAH heb zojuist mijn POE gekregen!!! Ben super blij, en het ging ook echt heel snel, al 2 dagen na het uploaden van de formulieren :slight_smile:

Vraag me alleen af of het klopt dat als je bijv. pas 10 januari gaat, of je visum dan ook geldig is tot 10-1-2016? Of is het dan slechts geldig tot aan 05-03-2016?
Weet iemand hoe dit zit? Of waar je deze info terug kunt vinden?

Gefeliciteerd! Ik had hem ook binnen 2 dagen! Je visum gaat pas in als je in Canada aankomt, dat staat volgens mij ook in de POE brief. Dus een jaar vanaf aankomst :blush:

Mijn vlucht gaat 26 maart naar Vancouver. Zijn er hier nog mensen die daar ook zijn rond die tijd? Ik ga alleen dus misschien leuk om ff te meeten.

Via Wereldwijzer app

Jij ook gefeliciteerd! Er staat dat je Canada niet later in mag dan de datum op de brief. En dacht ook wel dat het daarna nog een jaar geldig is, omdat het een visa is van een jaar. Maar het staat er niet duidelijk helaas, vandaar dat ik toch ging twijfelen. :confused: Thanx!

gefeli!! ik ben aant kijken om eind april naar vancouver te gaan, waar heb je geboekt?