Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Volgens mij valt NL hier niet onder. Ik heb ook nee ingevuld.

Via Wereldwijzer app

ik dacht dat ze daar iets derdewereld landen achtige mee bedoelde, bijv. vrijwilligerswerk in afrika. ik heb ook nee ingevuld, en de mijne is ook gewoon goedgekeurd

Bedankt voor de reacties!
Ben nu bezig met het family information form en vraag me af wat je in moet vullen als je met 1 van je ouders al 20 jaar geen contact meer hebt?
Zou je dan gewoon ‘unknown’ mogen schrijven bij beroep en adres, want die weet ik dus niet. Hoop dat dit geen probleem geeft.

dat is idd een lastige, ik denk dat ‘unknown’ het beste is, anders zou ik het ook niet weten.

Klinkt misschien hard maar er staat op dat formulier wel iets over als je ouder is overleden. Zou je het misschien op die manier in kunnen vullen?

Via Wereldwijzer app

@Nicole, denk dat ik hier beter eerlijk over kan blijven. Dus ga het denk ik maar gewoon zo laten. Er staat helaas niks over wat je moet doen als je geen contact meer hebt met 1 van je ouders.
Heb nog 1 andere vraag (sorry voor de vele vragen) maar weet iemand wat UCI betekent, hetgeen je in moet vullen op het schedule 1 formulier?

Snap ik ook wel! Zal zo ook wel goed gaan. Als dit de eerste keer is dat je een visum aanvraagt, heb je geen uci en laat je dat dus leeg.

Via Wereldwijzer app

Ik krijg net een mail dat ik een nieuw bericht heb in mijn kompass account. Ik verwacht dat dit uitslag is van mijn eligability assesment, alleen nu wil de webpagina niet openen! Dit is niet goed voor mn zenuwen! Kunnen jullie ook niet in je kompass account komen op het moment?

Bij mij hetzelfde, echt vervelend dat de site nu tegenwerkt

Ja niet grappig dit. Toevallig dat jij ook net bericht hebt. Ook iets na 19.00 gekregen?

Ja, neem aan dat dat inderdaad CAL is, want jij was YP 17 ofzo toch? Ik ben nr 22

Site zal wel overbelast zijn, ik kan er ook niet in.

Wb geen contact met ouders, gewoon unknown is goed. Heb ik vorig jaar ook ingevuld, het is echt niet zo dat jij de enige op de wereld bent die geen contact heeft met een vd (of beide) ouders, zullen ze echt niet moeilijk over doen.

• Updated - - -

Site zal wel overbelast zijn, ik kan er ook niet in.

Wb geen contact met ouders, gewoon unknown is goed. Heb ik vorig jaar ook ingevuld, het is echt niet zo dat jij de enige op de wereld bent die geen contact heeft met een vd (of beide) ouders, zullen ze echt niet moeilijk over doen.

• Updated - - -

Of je denial letter afhankelijk van hoe lang je al uit school bent :')

• Updated - - -

Of je denial letter afhankelijk van hoe lang je al uit school bent :')

Klopt, ben nummer 17. Hoop niet dat het de hele avond ongeduldig refreshen wordt

Heb jij echt een denial letter om die reden ontvangen dan Blacky? Ik studeer zelf nog dus ik reken er wel gewoon op dat ik hem krijg of er moet een andere reden van afwijzing zijn natuurlijk.

Ik kan niet in kompass dus dat weet ik nog niet. Een vriendin van mij (en bijv leengrut) hebben idd al een afwijzing gehad. Vriendin stuurde mij een printscreen waarop idd stond dat die 12 maanden regel de reden was dat ze niet verder mocht. En dat zal bij mij niet veel anders zijn.

YESS! CAL is binnen! :smiley:

Nee he!!! Mijne is geweigerd omdat mijn letter of offer blijkbaar niet alle informatie bevat (naar mijn mening wel maar oke). Maar ik krijg nergens een optie om een nieuwe letter in te dienen ofzo, mijn applicatie is meteen in zijn geheel geweigerd? Is het nu gewoon over en uit?

Congrats! Ik hoop dat m’n zusje hem ook snel krijgt voor d’r WHP!

Via Wereldwijzer app

Dat meen je niet! Wat balen voor je! Maar ik ben bang van wel
 In de Notice of receipt staat dat als je niet voor de uiterlijke upload datum alle benodigde en juiste info hebt geupload er weigering volgt
 Maar ik hoop voor je dat je nog wat kan regelen!

Ik moet toch wel ergens bezwaar kunnen aantekenen tegen de beslissing?