Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Leuk! Mijn familie en vrienden wonen in Chilliwack. (Fraser valley ) en in Alberta maar blijf in BC!

Oké! Ik heb de laatste keer met United gevlogen over Chicago en een keer over London en rechtstreeks maar dat was met KLM.

Via Wereldwijzer app

Wat balen zeg! Hoe zit het dan met jou Blacky?

Via Wereldwijzer app

Dat het afwachten is tot ik officieel bericht krijg en over minder dan 6 weken terug naar Nederland moet. Ik ga wrs proberen om voor een ander werkpermit of een studiepermit te applyen en hopelijk kan ik iig de zomer hier doorbrengen, met of zonder baan om hopelijk toch aan mn sponsorship tijd te komen…

in 2010 met de olympische spelen was ik ook met united gevlogen via Chicago, maar als het even kan probeer ik de states over te slaan, je word daar zowat als een crimineel behandeld, ze moeten meteen een foto van je gezicht hebben, je vingerprints en waar je allemaal heen gaat en hoelang. zelf voor een tussen landing van 5 uur. afgelope zomer had ik een directe vlucht van Amsterdam naar Vancouver met Airtransat, ik kreeg dubbele maaltijd, dubbele glasje wijn, comfortable stoelen en iedereen een eigen scherm voor de films, games, muziek etc. het is jammer dat die pas vanaf 10 mei vliegen.

Heb gisteren gelukkig ook de CAL gekregen en vraag me af waar je een MY CIC account aan kunt maken. Ik zie op de site iets staan dat dit moet via banking credentials of een GCKey.
Is dit de juiste manier? En zo ja, maakt het nog uit welke van de twee je gebruikt?

GCKey

heb je de “come to Canada” wizzerd gedaan? dan krijg je een persoonlijke checklist, die zal je een flink stuk in de goede richting helpen.

Gefeliciteerd iedereen die zijn whp allemaal hebben! Zijn er nog steeds mensen die moeten wachten? Het 2e deel gaat gelukkig wel een stuk sneller :slight_smile:
Wel vervelend Blacky, dat de YP waarschijnlijk niet door gaat! Hopelijk kun je iets anders regelen.

Mijn vlucht gaat 11 mei (naar Vancouver) Zo spannend allemaal!! Vlucht boeken was ook nog wel even uitzoeken, want je kunt je terugvlucht vaak niet verder dan 9 maanden vooruit boeken. Nu maar via KLM gedaan, want dan kun je je retourvlucht wijzigbaar maken. Vaak gaat dat helaas niet bij goedkopere maatschappijen.

Via Wereldwijzer app

Via Wereldwijzer app

Ik ben nu mijn aanvraag mij CIC aan het doen en ik loop vast bij het volgende gedeelte.
Ik heb nog geen werkgever in Canada dus wat moet ik invullen bij ‘Details of intended work in Canada’?

Ik heb niks ingevuld. Hoeft niet!

Via Wereldwijzer app

Ok dankje :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Ik heb ook geen plaats enzo ingevuld! Gewoon vanaf stap 3 en dan over werk heb ik leeg gelaten.

Via Wereldwijzer app

Hoe maak je een CIC account aan?

Ik heb de questionnaire gedaan en wordt steeds gevraagd voor een Sign in partner of GCkey?

Ik wordt er een beetje gek van… help?

Je moet de GCkey doen! Daar maak je dat account aan!

Www.cic.gc.ca en dan Apply online en als je daar op klikt kan je inloggen of registreren!

https://clegc-gckey.gc.ca/j/eng/l?ReqID=s2525633f6998ea050c6b503a01a9deb7d14cc88cb

De link hierboven!

Via Wereldwijzer app

Iemand anders al bericht gehad dat die niet eligible is voor de YP categorie omdat die al langer dan 12 maanden geen student meer is?? En weet iemand toevallig hoe je je geld terug kunt krijgen; gaat dat automatisch of moet je dat aanvragen op een bepaalde manier? IEC zegt dat ik op de website info kan zien mbt refund, maar daarstaat alleen dat het kan, niet HOE… Bedankt!

Is dat serieus het bericht dat je hebt gehad?? Dus dat is nu echt een regel geworden? Wat shit. Sorry kan je niet verder helpen met het terug vragen van je geld.

Via Wereldwijzer app

Hoi allemaal,

Weet iemand hier toevallig het antwoord op de volgende vraag?

‘Have you visited or lived any one of the designated countries for 6 consecutive months in the last year?’

Ik kan niet aanklikken om welke landen het gaat, maar volgens mij valt NL hier ook onder?
Hebben jullie hier ja ingevuld? Of gaat het alleen om landen die je hebt bezocht als NL inwoner?

Bedankt alvast!

Ik heb nee gezegd en heb m’n visum binnen dus het is goed gegaan! :wink:

Via Wereldwijzer app

Dank je wel Nicole!