Wil even zeggen dat ik mijn letter of introduction binnen heb. Ik heb dus een work permit. Helemaal gelukkig. Het heeft bij mij 4 weken geduurd, dat viel dus alles mee.
Gefeliciteerd, nu op naar Canada! >>>
Gefeliciteerd!! Ik wacht nog op mijn WH visum. Hoop deze snel te krijgen!
Zijn er nog nederlanders die geemigreerd zijn en bijvoorbeeld een B&B hebben of iets dergelijks. Voornamelijk in BC of Alberta?? Ben wel benieuwd!!!
Laat iets horen we gaan 26 juli t/m 22 aug. 2010 naar BC en ALberta en als je een leuke plek bent om te logeren komen we misschien wel aan.
Groejtes,
Miriam
Beste mensen,
Ik ga, zoals velen hier, naar Canada.
Mijn situatie: van september 2010 - half februari 2011 onbetaald stage lopen in Calgary.
Nu heb ik dit forum even doorgelezen en zelf oneindig op het internet gezocht, maar ik heb nog steeds geen flauw idee waar ik moet beginnen en welk visum ik moet aanvragen.
Kan iemand de precieze handelingen misschien opnoemen?
Hartelijk bedankt!
Hoi Sebastiaan,
Aangezien in jouw vraag de stage centraal staat, heb ik deze verplaatst naar een vergelijkbaar topic: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=79481
Daar kun je ook wat info vinden over jouw situatie.
Ik had mijn WHP visum aangevraagd, maar kreeg deze niet omdat mijn paspoort verloopt in december van dit jaar en je moet het visum aanvragen met het paspoort waarmee je wilt reizen. Nu wist ik dit wel, maar het was vanuit Nieuw-Zeeland niet anders mogelijk.
Nu kreeg ik gelukkig van de ambassade een mail waarin ze me de mogelijkheid geven om een nieuw paspoort aan te vragen zodra ik in Nederland ben en dan een kopie op te sturen. Ze keuren me dus niet direct af ![]()
Mocht iemand nog ooit nog in contact willen komen met de ambassade direct, dan kun je het proberen via Shauna.Selvarajah[at]international.gc.ca of re-youthmobility.brlin[at]international.gc.ca
Ik ga morgen een nieuw paspoort aanvragen en een verklaring omtrent gedrag. En dan kan ik ondertussen dat ze dat aan het verwerken zijn nadenken of ik een WHP ga aanvragen voor 2010 nog. Als het goed is moeten er nog wel te krijgen zijnā¦
Spannend dit!! :wereld:
Het valt inderdaad mee dit jaar. Slechts 2/3 is pas vergeven. Zijn er extra visa dit jaar?
Ze hebben de statistieken al sinds 19 maart niet meer bijgewerkt. Het kan in eens snel gaan, maar het lijkt er inderdaad op dat je nog tot eind april/begin mei een visum aan kunt vragen en er nog eentje gaat krijgen.
Zijn er trouwens al mensen canada binnengegaan dit jaar met het WHP voor 2010? Ben eigenlijk wel benieuwd wat er te verwachten is.
Ik reis a.s. woensdag door naar Canada. Ben benieuwd. Ik heb een keer ergens gelezen dat je (nadat je bij de immigratie officer op het vliegveld bent geweest) nog in downtown vancouver je ergens moet melden voor het ophalen van een soort van sofinummer. Klopt dat? Ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb, kon het niet meer vinden op internet.
Ik nog niet, ben ook wel benieuwd.
Zie zojuist wel dat het aanvragen van een visum nu 110 euro kost. De 2e verhoging binnen 2 maanden, beetje jammer.
Hoi Linda,
Yep, Ikke ![]()
Ben nu een maand op mn WHP in Vancouver. Opzich ging het best goed, ik ben hier voor een stage van een half jaar aan UBC. Probleem was dat de mensen van de douane dachten dat stage misschien wel āstudieā kon zijn, en voor āstudieā heb je iets anders nodig. Maar ik ga daar practisch werk doen, geen cursussen volgen, en ik krijg er geen studiepunten voor. Maargoed. Dit gedoetje duurde ongeveer anderhalf uur. (niet handig na een vlucht van 10 uur zonder slaap.) Ik had beter kunnen zeggen dat ik nog niet wist waar ik wilde gaan werken, dat was sneller gegaan
Maar uiteindelijk is het dus goedgekomen.
Ja, daarna (hoeft niet meteen, kan je doen wanneer je zelf wil) kan je bij de CIC op bv Pender street (sinclair gebouw) je Social Insurance Number aanvragen, wat je nodig hebt als je ergens wil werken, of om een bankrekening te openen. Het duurt ongeveer 10 dagen tot dat SIN nummer klaar is.
Succes en veel plezier!
Dat SIN-nummer (soort van SOFI-nummer of tegenwoordig BSN-nummer in Nederland) haal je bij Services Canada (niet bij CIC). Op verzoek kan de immigration officer op het vliegveld je een folder meegeven over hoe je ze kan bereiken. Je moet een formulier invullen en je visum laten zien. Na afloop van het tiepmiepen krijg je een uitdraai met je SIN-nummer, binnen twee weken krijg je de bijbehorende pas thuisgestuurd (op je opgegeven verblijfadres).
haha, o, ik dacht dat het CIC heette ![]()
T is in ieder geval heel gemakkelijk aan te vragen
Bedankt! Klinkt simpel, hopelijk kom ik iets sneller door de douane dan 1,5 uur
.
Is er een leeftijdgrens voor een WHP- visum ?
Op het moment dat de ambassade je aanvraag ontvangt mag je niet ouder dan 30 jaar zijn (je dus ervoor zorgen dat de ambassade je aanvraag ontvangt en stempelt de dag voor je 31ste verjaardag).
Ik heb vandaag mijn VOG binnen gekregen en ga morgenvroeg mijn nieuwe paspoort ophalen. De papieren heb ik net ingevuld en gaan dit weekend op de post. Op de webstek van de ambasade zijn het aantal uitgegeven visa bijgewerkt en nog 150 te gaan⦠moet lukken toch? Wish me luck!!![]()