Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Oh echt niet, dan heb je zeker geluk gehad!
Nee gewoon je Nederlandse, want de meeste weten natuurlijk nog niet waar ze gaan verblijven! Op de site staat precies hoe je je cv moet invullen bij de documenten die je nodig hebt staat een link en daar staat het bij

Via Wereldwijzer app

1 like

Oh ik ben stom, helemaal niet gezien! Thanks a lot!! :smiley:

En haha nee, ik ben nu 3 x naar Canada geweest als ‘toerist’ zijnde. Mijn volgende vlucht is al geboekt, en dacht toen net ineens aan het WHP. Even gegoogled en toen zag ik dat je je kon inschrijven, hehe.

Maar super, dank je wel! :smiley:

You’re welcome!! Haha ik ben er ook drie keer geweest, een keer ook voor een stage maar toen had ik geen visum nodig! Wat ga je nu doen dan? Werken en reizen?

Via Wereldwijzer app

1 like

Gewoon werken :), mijn vriend is Canadees dus ik heb al een adresje en blijf altijd gewoon daar.

Ik heb trouwens single ingevuld, maar ik ga in juni in Canada trouwen
 Kunnen ze daar moeilijk over doen? Ik neem aan van niet?

Lijkt me niet want je bent nog niet getrouwd toch! :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Heeft iemand zo enig idee wat ze als geldigheidsduur voor de vog hanteren heb die van mij half oktober al aangevraagd!? En begon ineens te twijfelen.

Dat is geen probleem. Ik heb het gecheckt bij een emigratie bureau, blijkt dat het een jaar geldig is. Ik begon ook te twijfelen omdat het voor elk land verschillend is (en ik heb de mijne begin November aangevraagd)

1 like

Zijn er nog meer mensen die bij hun creditcard ook alleen gereserveerd zien staan? Dus dat de betaling nog niet verwerkt is?

Via Wereldwijzer app

Dat had ik ook! Werd er een beetje zenuwachtig van haha. Maar vanochtend zag ik dat de betaling is verwerkt (had donderdag ochtend vroeg betaald) dus hopelijk kan ik snel door naar het volgende onderdeel :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Oh echt, bij mij stond er gisteren nog gereserveerd, misschien ook niet meer ondertussen! Ik had donderdagochtend rond 10:45 betaald. Ik hoop ook dat we snel door kunnen. Kan alleen m’n pasfoto niet op maat krijgen! Jij wel?

Via Wereldwijzer app

Ik zie dat mijn betaling ook gedaan is maar ik snap iets niet ik zit de aanvraag procedure terug te lezen en daar staat in dat ze een notice of reciept of payment& required documents sturen hebben jullie die al gehad of niet?

Nee daar wacht ik ook op. Maar mijn betaling is pas het weekend verwerkt. Ik neem aan dat ze alleen tijdens kantoortijden met de WHP’s bezig zijn. Dus het kan nog even duren.

Via Wereldwijzer app

Bij mij is de betaling nog niet verwerkt en heb rond half 8 in de ochtend op donderdag betaald. Alleen gegevens van creditcard invullen toch? Je hoefde nergens handtekening te zetten?

Via Wereldwijzer app

Is het nog niet verwerkt door je bank? Anders moet je even contact opnemen met je bank.

Via Wereldwijzer app

Gebeld! Rabobank zegt dat het nu bij hun ligt. Dus afwachten dan maar?

Via Wereldwijzer app

Nog meer mensen die de betaling niet rond hebben?

Via Wereldwijzer app

Zijn er mensen die een gewoon formaat paspoort gescand hebben en waar de maten ook niet kloppen zoals de eisen?

Mijn betaling is ook rond.

Via Wereldwijzer app

Ik heb gewoon m’n paspoort ingescand. Heb geen eisen gezien. Of bedoel je pasfoto?

Via Wereldwijzer app

Dom
 Ik bedoelde inderdaad m’n pasfoto natuurlijk!

Via Wereldwijzer app

Ik heb mijn pasfoto redelijk kloppend maar dat heeft m’n vriend gedaan. Geen idee hoe aangezien hij in Canada woont. Vorig jaar heb ik dit visum voor m’n broertje aangevraagd en gewoon z’n pasfoto ingescand en opgestuurd. Niets geen problemen gehad en het voldeed niet aan de eisen. Welk nummer van de whp heb jij? Maak me beetje zorgen over de betaling.

Via Wereldwijzer app