Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Ik heb gisteren en de rest vd week nog vanalles doorgelezen oa omdat ik mijn job offer pas sinds twee dagen heb en ik weet zeker dat dit voorheen niet de regel was. Ik ken meer mensen die t ene jaar op een whp en t volgende op een yp hebben gezeten en dit toen nog niet de regel was.

De betaling is wel alleen via creditcard zie ik! In die brief staat ook over een scan van je paspoort en dat er een blanke pagina moet zijn je je paspoort… Moet je die blanke pagina dan ook scannen?

@ Danielah heb je al bericht ontvangen in je account? Kan het zelf namelijk nergens terugvinden.

Ik heb ook mijn notification of Submission gehad. Wel fijn dat het gewoon met je creditcard kan, geen gedoe met printscreen van je online bankafschrift maken.

Via Wereldwijzer app

@natas@85 ja via m’n mail kreeg bericht.

Ja wel handig alleen heb ik geen creditcard meer dus m’n ouders moeten het doen en die zijn nu met heel de dag weg! Ik wil m’n paspoort uploaden en dat geeft hij aan dat hij goed is en dat staat er vieuw en dan kan ik hem ineens niet meer openen terwijl dat met m’n cv wel kan. Iemand tips?!?

Kan kloppen hoor, ze behandelen het op volgorde van aanmelding. Je krijgt binnen 48 uur het bericht vanzelf in je inbox.

Via Wereldwijzer app

Ik wacht ook gewoon nog even rustig af. :slight_smile:

Wat raar, ik heb het al ge-submit en als ik op view klik download hij mijn paspoort en mijn cv.

Via Wereldwijzer app

Ja echt vaag! Bij mij alleen m’n cv dis daarom heb ik het alleen maar even opgeslagen anders kan ik niet meer terug! Hij geeft aan dat het bestand is beschadigt en niet meer gereageerd kan worden en ik heb al drie verschillende bestanden geprobeerd. Hij is wel geüpload dat geeft hij wel aan maar zodra je hem wil opnemen gaat het fout :frowning:

Bij de betaling staat wel weer dat je met creditcard of debit kan betalen?!?

Weet iemand hier hoe lang je hebt voordat de betaling binnen moet zijn?

Volgens mij 10 dagen na dat je die mail hebt ontvangen.

Spannend! Ik heb helaas nog geen bericht ontvangen :frowning:

Succes iedereen!

Is er toevallig nog iemand die ook YP aanvraagt en weet wanneer het nodig is om een kopie van je diploma in te sturen?

Ik vond het ook al zo raar van die 12 maanden regeling en dacht ook eigenlijk dat ik het niet eerder gezien had. Nouja, we zullen het merken idd!

Er staat nu ‘Photocopy(ies) of degree diploma and/or certificates, if applicable’ bij mijn required documents, maar ik weet niet zeker of dit nu nodig is of niet

ik weet het nog niet precies, whistler en big White zijn wel goed heb ik gehoord, Maar ik denk dat ik gewoon bij zoveel mogelijk gebieden ga soliiciteren, zoek een gebied met een goed park en jij?

Heeft iemand enig idee wanneer je met de volgende stap (na de betaling) kan beginnen er staat twee weken voor maar kan het ook eerder zijn?

Dat weet je uiteindelijk toch nooit. Voor het verder gaan met de betaling stond ook 48 uur terwijl je dat inmiddels al gedaan hebt. Ik schat ergens tussen de 2 en 14 dagen;)!

Kunnen jullie wel allemaal jullie paspoort downloaden? Ik niet! Hij geeft wel aan succesvol gedownload maar zodra ik op vieuw klik opent hij alleen adobe reader en geeft aan dat het bestand is beschadigt en niet gerepareerd kan worden. Ik heb hem al een paar keer opnieuw ingescand maar ik blijf het zelfde bericht krijgen, ook als ik hem op een andere pc upload. Iemand tips?!?!

ik heb mijn paspoort in jpeg bestand staan en mijn cv in een pdf ge-upload. is goed gegaan.

1 like