Ik heb hetzelfde!
Voor werk kan je ook kijken op kijiji.ca
Welcome back Leo! ^^
Ik zit sinds vorig jaar april in Ontario. Eerst een half jaar bij familie in Clinton gewoond en woon nu bij mijn vriend in Walkerton. Heb net op tijd werk kunnen vinden op een paardenstal dus nu YP aangevraagd en hopelijk over 6 maanden Permanent residence ![]()
Ik was nummer 27 ![]()
-
-
- Updated - - -
-
Voor werk kan je ook kijken op kijiji.ca
Welcome back Leo! ^^
Ik zit sinds vorig jaar april in Ontario. Eerst een half jaar bij familie in Clinton gewoond en woon nu bij mijn vriend in Walkerton. Heb net op tijd werk kunnen vinden op een paardenstal dus nu YP aangevraagd en hopelijk over 6 maanden Permanent residence ![]()
Ik was nummer 27 ![]()
Ik ga geen ski maar wel snowboard les geven, als ik werk vind tenminste haha
Weet iemand of je een mailtje krijgt zodra er een message is je IEC kompass account staat? Of moet je gewoon steeds je IEC inbox checken?
Vorig jaar was dat wel het geval dus ga ervan uit dat dat dit jaar ook zo is.
Voor de mensen die WHP => YP doen bij hun huidige werkgever met een permanent contract. Hebben jullie een nieuw contract gekregen, of sturen jullie gewoon je huidige contract op met een begeleidende brief. En wat hebben jullie gedaan met de start- en einddatum van je work-offer?
Wanneer weet je nou echt zeker of je ben geaccepteerd?
Dit staat op de site:
āWhen you have submitted your application, IEC will post a notification of submission letter in your Kompass account. The letter will appear in the āMy Messagesā section within 48 hours. This letter will confirm that IEC has received your application and you have a place under IEC. This letter will also give you more instructions on how to pay the fee and submit your required documents.ā
Maar je weet het natuurlijk pas echt zeker als je je āLetter of Introductionā krijgt aan het einde van het hele proces ![]()
Je weet het pas ECHT zeker wanneer je voorbij de immigratie balie bent met een Work Permit in je paspoort ![]()
True true! haha ![]()
Dat sws maar ik bedoel een online bevestiging dat je geaccepteerd bent ![]()
Dat moet dan idd van die notification komen
ok! waar ga je les geven?
De site is net weer geupdate, en voor de YP is al een wachtlijst. Voor de WHP zijn er nog maar 128. Het gaat dus echt super hard dit jaar!
Wow dat is echt super snel! Hopen dat ik mn YP binnen heb
Inderdaad, ik hoop dat ik met mijn nummer 86 nog safe zit. Vorig jaar zat ik me ook flink op te vreten ā¦
Voor de mensen die na een WHP een YP hebben aangevraagd dit jaar, weten jullie hoe het zit met dat je je studie niet meer dan 12 maanden geleden hebt mogen afronden voor een YP? Ik heb dit geloof ik over het hoofd gezien. was in 2011 klaar met mn studie⦠![]()
Het staat inderdaad wel in de voorwaarden. Vraag me dan alleen wel af of er dan nog (veel) mensen zijn die hiervoor in aanmerking komen (YP gelijk na WHP). Want stel jij bent echt 12 mnd op je WHP in Canada geweest, dan zou het dus vaak al niet meer kunnen (tenzij je er voor stage bent geweest). Vraag me af of dit nieuw is? Heb er eigenlijk ook nog niet veel over gelezenā¦
heb het ook niet gelezen van die 12 maanden mbt afronding studie. Voor mij is het behalen van mijn diploma al veel langer geleden. We zullen het zien!
Hmmm, die regel had ik niet gezien. Naja, we zien het wel. Raar dat ze dat dan niet in de eerste fase vragen.