Ik was vandaag steeds online op mijn telefoon dus had niet de kans (en zin) om te proberen uit te leggen hoe je je foto gedaan kan krijgen.
Nu werkt het bij iedere printer anders dus iedereen moet toch echt even voor zich proberen uit te vinden of er wat te regelen valt maar als ik naar (in mijn geval HP Deskjet F2480) printer menu ga op mijn laptop kan ik kiezen voor ‘‘scan picture’’ (of scan foto ofzo). Als je daar op drukt kan je kiezen voor verschillende opties mbt scannen en als het goed is zou je bij elke printer wel ergens een optie moeten hebben om voor geavanceerde opties te gaan. Soms voor je op scan blablabla drukt soms pas er na. Toen ik daar in zat moest ik zelfs nog een keer klikken op ga naar nog geavanceerdere opties (uiteraard met een andere naam lol) en daar kon ik mijn DPI wijzigen. Deze printer scant standaard maar op 200, tsja daar had ik niet zoveel aan.
Als mijn foto vervolgens gescand is kon ik hem daar zelf gelukkig al uitknippen en was mijn scan dus alleen de foto zonder bladzijde wit. Nu heb ik de mazzel als ik dan bij eigenschappen kijk dat ie zegt 600 DPI, 24 bits per pixel, 818x1080 en 209kb. Vorig jaar moest ik hem echter zelf nog uitknippen. Ik heb hiervoor PhotoFiltre gebruikt. Gratis programma wat vrij eenvoudig in gebruik is. Ik heb hem toen uitgeknipt en formaat gewijzigd naar 420x580 ofzo en was toen nog rond de 200kb.
Maar volgens mij was er toen ook iemand die hem gewoon op 300dpi geupload heeft omdat zijn printer niet hoger ging en zoals ik al zei is daar voor zover ik weet nog nooit iemand op afgekeurd.
Ik had vorig jaar op het forum ergens een formulier/informatie met formaten gevonden (oa formaat foto maar ook formaat van hoofd etc) voor de foto voor het proces en een NL formaat pasfoto is gewoon groot genoeg. Ik heb vorig jaar ook een NL formaat pasfoto ingescand en dat was verder prima.
Updated - - -
Niekos het kan zijn dat jouw foto te klein bevonden zal worden. Hij moet namelijk minimaal 420x540 zijn. Ik zou zelf vooral proberen te zorgen dat je foto groot en duidelijk genoeg is. Of dat met 300dpi of met 600dpi lukt zou ik me net iets minder zorgen over maken dan de grote.
Na het indienen van je aanvraag zet IEC een ontvangstbewijs in je Kompass-account. De brief verschijnt binnen 48 uur in “My Messages”. Met de brief wordt bevestigd dat IEC je aanvraag heeft ontvangen en dat je een plaats hebt bij IEC. In de brief staan ook verdere aanwijzingen over het betalen van de vergoeding en het indienen van de vereiste documenten.
Blijkbaar moeten we dus binnen 48 uur na betaling (en ik gok bewijs daarvan) informatie krijgen.
Ik wordt er moedeloos van! Ik heb m pasfoto op 600 dpi gescand en ik krijg hem heel moeilijk naar jpg plus als ik hem in paint wil veranderen kom ik maar tot 96 dpi! Iemand tips hoe ik het precies moet doen?!?
Ik heb het programma wel gedownload, het probleem is alleen dat de pasfoto domweg te klein is. Als je deze inscant op zijn echte afmetingen en je moet em vervolgens vergroten naar de opgegeven afmetingen dan wordt het gewoon een vrij vaag plaatje. Het aanpassen qua formaat en DPI lukt inderdaad prima met dat programma alleen helpt het niet al te veel!
Shit shit shit, ik ben helemaal vergeten dat mijn paspoort 05-01-2014 verloopt. Nou moet je dus ook een departure date aangeven en je paspoort moet 1 dag hierna geldig zijn. Weet iemand of je dit nog kan veranderen in een later stadium? Ik kan wel zsm mijn paspoort verlengen maar kan niet 1 week wachten anders zijn de plekken weg?
Die van mij is ook klein! Ik vind het echt bagger dat het zo moet! Als hij niet geaccepteerd wordt dan ga ik maar nieuwe foto’s maken op een groter formaat! Als ik die maten deed werd de foto ook vaag
Volgens mij niet, want de filmpjes gelden niet alleen voor Nederland. Hij zegt in het filmpje dat voor sommige landen er geen credit card optie is en dat die landen bericht krijgen over hoe de betaling moet verlopen.
Ik neem aan van wel! Ik ben benieuwd hoe het proces verloopt! Kan je zomaar iets verkeerd doen of wijst alles voorzichtig? En na je registratie kan je dan aangeven of je voor de WHP of yp gaat?
Ja tis vrij duidelijk. Vorig jaar is ook alles goed gegaan. Ik zit nu in Canada op WHP. Ik ga YP aanvragen. Nog even wachten en we kunnen het aanvragen