Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Oke thanks! En hoe verander je die pixels dan?

Via Wereldwijzer app

Komt vast goed dan!

Hadden ze vorig jaar ook van te voren aangegeven wanneer de boel open zou gaan? Er staat nu zelfs een tijd bij op de site! (16:00 uur Nederlandse tijd) als ik het forum terug lees lijkt het alsof ze het vorig jaar niet hadden aangegeven. Dan is de kans wel groot dat het dit jaar sneller vol zal zijn…

Via Wereldwijzer app

Volgens mij ging het vorig jaar zomaar open! Ja dat denk ik ook! Ruim voor vieren zit ik al achter m’n laptop haha. Ik hoop dat iedereen hier een plaatsje krijgt en ook voor het YP wens ik iedereen veel succes!!

Zie net dat het pas om 16 uur smiddags open gaat dat is echt balen ik moet namelijk half 5 vertrekken naar mijn werk. Na goed probeer gewoon in een half uur zoveel mogelijk te doen. En iedere minuut op mijn werk gebruiken om proberen verder te komen

In ieder geval iedereen succes met aanvragen!!!

[quote="ā€œNicole8, post:1241, topic:61714"ā€]

Oke thanks! En hoe verander je die pixels dan?

Volgens mij is dat gewoon als je bv. meer inzoomt en de afbeelding dus groter is, de pixels automatisch meer worden? Heb jij hetzelfde Nicole8?!

• Updated - - -

En was die foto (en die foto die je nu van jezelf hebt) vergelijkbaar met die van mij (mbt bestandsgrootte, pixels, dpi etc)?

Ik heb 238 x 327 pixels. Misschien hele stomme vraag maar weet echt niets van dit soort dingen. Hoe komen ze dan aan 600? Bij elkaar optellen? Of anders? Heb echt geeen idee.

Via Wereldwijzer app

Ik heb trouwens zelfde foto als jou ongeveer qua formaat en kwaliteit.

Via Wereldwijzer app

Ja, Ik keek net bij jouw foto als ik erop druk en dan staat er pixels 203/263 en dat heb ik ook klopt dat? die dpi weet ik niet, dat snap ik nou juist niet wat dat is. ik heb mijn foto ingescand en er een foto van gemaakt. als ik die gemaakte foto gebruik ziet hij er beter uit dan een scan. Maakt dat uit of moet hij echt ingescand zijn.

kb is 68,1 en dpi 300

die dpi (dots per inch) is gewoon de scherpte volgens mij (alleen wijkt die ook nogal af). Ik weet inderdaad ook niet hoe ze daarbij komen…ik ben daar ook niet echt in thuis;) hebben jullie een soortgelijke foto als de mijne als je kijkt naar grote en scherpte? En welke bestandsgrootte (in KB)?

Ik vind het eigenlijk nogal onzin allemaal (want ik vind t voor een pasfoto prima), maar toen ik die eisen tegen kwam dacht ik wel van…ja ze kunnen het natuurlijk afkeuren.

Kan iemand nog even die link sturen voor de fotoformaten? ben hem kwijt.

Digital Photo

Dimensions:
The final frame size of the photo must be at least 35 mm x 45 mm (1 3/8" x 1 ¾").
The photographs must show the full front view of the head, with the face in the middle of the photograph, and include the top of the shoulders.
The size of the head, from chin to crown, must be between 31 mm (1 ¼") and 36 mm (1 7/16").
Digital dimensions are often expressed in pixels or DPI (dots per inch). The physical dimensions in pixels must be at least 420 x 540.

Quality/Resolution:
If an existing photo is being scanned, the minimum resolution must be 600 pixels per inch.

File Format:
The file may be submitted in JPEG or JPEG2000 format.

File Size:
The final size of the image should be ideally 240 kB (kilobytes), but not less than 60 kB.

Colour:
The image must be in color (24 bits per pixel) in sRGB colour space which is the common output for most digital cameras.

staat op pag. 31

Thanks! Ik ga er nog even mee rommelen want het is nog niet gelukt. Hebben jullie je paspoort gewoon ingescand dus gewoon de voorkant? Daar zijn verder geen eisen aan verboden hƩ, anders kan ik hem straks weer opnieuw scannen

Kan iemand mij hier misschien vertellen hoe lang je na stap 1 hebt om je VOG te uploaden? Zit daar een maximum aan? Bijv. 1 maand/2 maanden etc.?
Het gaat hier om een buitenlands VOG dus dit kan namelijk een paar maanden duren.

@Danielah, probeer het anders eens via deze site:

Thanks! Ik ga het hier even proberen! Heb je morgen ook al gelijk een scan van je paspoort nodig en je resumƩ?

Als ik het zo lees op de site wel. Heb het zelf in ieder geval al wel geüpload op mijn computer.

Van je paspoort moet je ook alle pagina’s met stempels inscannen.
pasfoto op NL formaat is prima.
VOG heb je paa in stage 2 nodig en dat kan pas als je betaling geaccepteerd is en je je CAL hebt. Vorig jaar duurde dat bij mij 8 dagen en als je met mycic begint heb je volgens mij 60 dagen de tijd om het te voltooien.

Ja ik heb dat ook al gelukkig! Dus nu nog de tijd uitzitten tot morgen 1600 haha. @blacky94 zijn ze daar echt zo makkelijk in? Anders hadden ze toch niet die eisen gesteld?

Heb echt veel dingen geprobeerd, het beste resultaat (qua helderheid etc) is dit…hoop gewoon dat ze dat goed genoeg vinden…voldoet nog lang niet aan de voorwaarden zoals hierboven genoemd maar goed:/
Digital photo.jpg

Vorig jaar heb ik niet gehoord dat er iemand geweigerd is vanwege zn pasfoto. Denk dat de vog, paspoort, formulieren en evt resume het belangrijkste is
zolang het maar goede kwaliteit is en anders zullen ze je wel een berichtje sturen of je hem opnieuw kan uploaden