Eindelijk! Begin al aardig zenuwachtig te worden want volgens mij zijn er mega veel geïnteresseerde!
Hopelijk kan iemand voor mij invallen op werk! Wil toch niet het risico lopen om mis te grijpen. Weet iemand van vorig jaar nog of het in de ochtend open ging of later in de middag. Als ze de site vanuit Canada beheren hebben we natuurlijk te maken met verschillende tijdzones.
Via Wereldwijzer app
Hoi Ambear, ik heb de mijne vorig jaar aangevraagd en de openingstijd is normale kantoortijden van canada (ik denk de hoofdstad) dus komt er op neer dat s middags 1500/1600 onze tijd het VISA applicatie program open gaat.
Ook hoef je niet bang te zijn naast het net te vissen, mits je geen maanden wacht natuurlijk
het duurde wel een 5/6 weken voordat alle plaatsen voorzien waren dus geen noodzaak op de precieze datum en tijdstip achter je pc te zitten. Oh en btw daarnet gezien dat het programma as woensdag 5 februari open gaat
Hoi allemaal!! Ik heb een brandende vraag waarvan ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, begin me toch lichtelijk zorgen te maken namelijk ![]()
Vorig jaar heb ik mijn WHO aangevraagd welke is goedgekeurd en heb mijn LOI ontvangen met als expiry datum 31 Maart aanstaande… Destijds heb ik het visum aangevraagd met een geldig paspoort welke nu nog steeds geldig is tot November 2014.
Nu las ik alleen op de site dat je een geldig paspoort moet hebben voor de volledige duur van je visum (1 jaar dus) en wanneer je dat niet hebt dan word je visum ingekort naar overeenstemming van de geldigheid van je paspoort.
Logischerwijs ga ik natuurlijk nog een nieuw paspoort aanvragen voordat ik vertrek, maar weet iemand of dit wel mogelijk is, omdat het visum op een ander paspoort is aangevraagd? En zo ja, wat zijn de verdere stappen die genomen moeten worden?
Oh en btw… Ik vlieg 28 oktober naar Toronto… Nog meer mensen rond die rijd daar die eventueel willen gaan rondtrekken met een huurauto of iets dergelijks? Hoe meer zielen hoe meer vreugd ![]()
Btw… Dit word voor nu me laatste post, maar wilde het toch even delen ![]()
Als er nog mensen zijn die hun vlucht moeten boeken met vertrek ergens de komende 2 maanden dan heb ik miss een tip voor je waarmee je 250 euro kan besparen!! KLM is normaal gesproken niet echt goedkoop te noemen, maar wel als je een ticket naar Toronto boekt met vertrek vanaf Antwerpen Centraal (Thalys) en dan een overstap op Schiphol. Ik was hierdoor maar 395 euro kwijt voor een retourtje ipv de 650/700 wanneer je rechtstreeks vanaf Amsterdam vliegt!
Wel is het handig dat je in de buurt van Antwerpen woont, want je MOET de trein nemen of anders vervalt je vlucht, maar goed dit ‘addertje’ onder het gras neem ik graag voor lief! ![]()
Hoi,
Bedankt voor je tip! Vraagje… Zijn alle documenten die je moet invullen PDF documenten die ergens op de website staat of zijn dat documenten die je zelf ergens vandaan moet halen? ( gemeente bijvoorbeeld)
Ik weet niet goed welke documenten je bedoeld, maar ga er vanuit dat je doelt op het formulier om je visum aan te vragen. Als dit zo is, deze komen pas beschikbaar zodra het visum programma weer geopend is en je een account bij IEC aangemaakt hebt, zodra je die laatste stap doet krijg je de benodigde PDF documenten die je moet invullen en een checklist met alle andere benodigde documenten. 5 Feb word het programma weer geopend btw!
Oke dus alle documenten worden gewoon aangeleverd. Ja ik zag het gisteren al! Eindelijk! Ben benieuwd hoe snel ze weg zijn!
Het lijkt me wel dat je met een nieuw paspoort naar Canada kunt. Het enige wat er anders is op je paspoort is de datum van geldigheid. Maar ik zou voor de zekerheid gewoon even contact opnemen met de ambassade.
Mijn plan is om ook rond de herfst richting Toronto en omstreken te gaan. Ik wil mijn reis beginnen in het westen (hopelijk in april/ begin mei)
Via Wereldwijzer app
Hoi iedereen!!
Spannend dat het nu inderdaad echt bijna gaat gebeuren, gaat vast helemaal lukken.
Even een vraag wat betreft een ticket, volgens mij is het eerder gevraagd, maar alsnog, mag je ook met een enkeltje Canada in met een WHP?
Ik weet namelijk niet wanneer ik evt terug zou willen dus dacht gewoon een enkeltje te kopen…geen idee of ze daar bij de douane moeilijk over gaan doen.
Verder Gerald bedankt voor je reactie, fijn om te weten dat het pas in de middag open gaat
vroeg me overigens wel af hoe het zit met jouw WHP die in 31 Maart vervalt…hoezo ga je dan pas in Oktober?? Misschien snap ik het niet helemaal, maar maakt niet uit haha!!
Succes iedereen met het aanvragen!!!
groetjes!!
Ik hoop het! Reden dat ik er ineens zo om stress is dat ik het volgende op de site las: “my passport will be soon renewed, can I apply with my old passport details?” “No. You must submit your application with the passport details you will be using to travel to Canada”.
Wat ik dan ook weer raar vind, want dat zou betekenen dat als je je paspoort kwijt raakt je ook je visum kwijt raakt, als ik het ff begrijpend lees… Ik ga ze idd even bellen maandag ![]()
En klinkt als een mooi plan ook, we doen de route net andersom!
je moet je visum nog aanvragen toch en vlucht boeken etc? Let wel dat bij mij de uiteindelijke goedkeuring voor me visum pas half mei binnen was en ik was 1 van de eerste!!
Via Wereldwijzer app
Uiteraard graag gedaan!! Enne dat is stom hahaha dat moest natuurlijk 28 maart zijn! Hoe ik daar weer bij kom?!
dus ik kom 3 dagen voor de expiry date Canada binnen
Via Wereldwijzer app
Volgens mij mag je op een enkeltje wel naar Canada als je aan kunt tonen dat je over voldoende financieele middelen bezit om een terugreis te kunnen betalen
Ik zelf zit met het probleem dat ik 31 Maart vertrek naar Toronto dat is dus 7 weken en 5 dagen vanaf dat WHP open gaat. Heb al gelezen dat meeste mensen hem binnen paar weken binnen hebben, maar volgens IEC kan het tot 8 weken duren en kan het dus zo zijn dat ik op vliegveld sta zonder LOI. Risico nemen ?
Ik denk dat je dat er wel op kan wagen… Ik vertrek zelf 14 maart dus dat gaat ook nog spannend worden.
Hmm, ik hoor hele verschillende dingen over de tijd die het in neemt tot je daadwerkelijk je WHP hebt. Op de site staat 8 weken maar hier op het forum heb ik ook gelezen dat sommige hem al binnen 3 à 4 weken hadden. We zullen zien! Gelukkig gooien ze de boel 2 weken eerder open dan vorig jaar, scheelt toch weer ![]()
Via Wereldwijzer app
Dat gaat idd nog spannend worden!! Net nog even nagekeken en ik heb vorig jaar meteen de eerste dag me aanvraag verstuurd maar de uiteindelijke goedkeuring (letter of intent) kreeg ik pas op 1 mei
Btw lijkt het me trouwens totaal geen probleem om als toerist binnen te komen, het is niet zo dat zo’n visum jou ineens restricties op moet leggen om ergens de toerist uit te hangen. Wel zou ik ff de ambassade nabellen en bij aankomst er zeker niet over gaan liegen als er nadrukkelijk naar gevraagd word want dan ben je waarschijnlijk wel de klos
Volgens mij kan je zelfs je WHP aanvragen vanuit Canada dus dat lijkt me ook niet zo’n probleem!
Toch raar dat je pas 1 mei je LOI kreeg vorig jaar, want dan duurde het bij jou dus 11 weken! Moest je ergens invullen wanneer je van plan bent weg te gaan? Ik kan me voorstellen dat ze de whp aanvragen van mensen die zo snel mogelijk willen vertrekken ook het eerst behandelen.
Via Wereldwijzer app
Heeft iemand een idee hoe snel het quotum voor 2014 zal worden gehaald ? Nederland lijkt niet heel veel plaatsen te hebben voor WHP’ers…