Hartelijk dank! Is het bij jullie ook zo dat je organisatie of bedrijf waar je gaat werken het VOG formulier ook moet invullen waarop je gescreend moet worden?
@Niekos bedankt voor je reactie!
Ik denk dat ik dit inderdaad maar ga doen. En dan maar hopen dat ze het niet controleren. Voelt niet echt goed moet ik zeggen, maar heb niet echt een andere keus. Zowel de ambassade/consulaat/politie/gemeente/justitie zeggen dat het niet mogelijk is om in NL voor een VOG uit de VS hier vingerafdrukken af te laten nemen. De enige optie is om ze zelf te nemen, maar dat schijnt ook niet heel makkelijk te zijn.
En ze moeten dus ook precies kloppen met wat de VS in hun systeem heeft staan, anders wordt je aanvraag afgewezen.
Heb dus in 2012 er 6 maanden en 4 dg gewoond en in 2013 net geen 6 maanden. In 2013 ben ik wel verschillende keren Canada in en uit gegaan op een Amerikaans werkvisum (als reisleidster) dus vraag me af in hoeverre dat geregistreerd staat. Over 2013 is het wel zo dat ik dus de 6 maanden niet haal dus dat is niet erg, maar als ze verder gaan kijken naar 2012ā¦Vraag me af of het dus reĆ«el is dat ze dit gaan controleren, of dat ik toch maar gewoon een WHP aan moet vragen en dan maar nee in moet vullenā¦Ben benieuwd naar jullie mening hierover.
Ik zou denk gewoon eerlijk blijven want eerlijk duurt het langst! Want als ze erachter komen dan hang je denk goed! Tegenwoordig kunnen ze alles controleren. Ik zou het risico nemen om het zelf te doen en te laten vergelijken met die in de VS. Misschien is dat nog een optie
verder zou ik het zo ook niet weten ![]()
Hoi Danielah,
Bij de aanvraag voor een VOG heb ik het als volgt ingevuld:
2.1 Gegevens organisatie :
Canadian Embassy
Laurenzerberg 2 (3rd floor)
A1010 Vienna
Tel: +431531383000
2.2 Doel van de aanvraag:
Visumaanvraag Working Holiday Canada
2.3 Specifiek screeningsprofiel
Ja en dan optie 06 Visum en emigratie.
2.4 Algemeen screeningsprofiel
Hier vul je niks in. In de toelichting staat hierover het volgende:
āAlleen als u bij vraag 2.3 geen screeningsprofiel heeft aangekruist, kruist u bij vraag 2.4 de aspecten aan bij de functie/taak of ander doel.ā
Je gebruikt voor het aanvragen van de VOG het formulier in deze link toch?
Daarnaast kan je ook het formulier invullen wat je op het forum kunt vinden en meenemen naar de gemeente,
ze willen nog weleens moeilijk doen zonder een formulier van de ambassade. Kan hem zelf even niet zo snel vinden, maar hij staat als het goed is in dit topic!
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is ![]()
Ja blijf ook liever eerlijk, kan het wel proberen op te sturen. Maar hoop wel dat het dan echt lukt. De aanvraagtijd varieert van 6-18 weken voor een Amerikaans VOG, en als het dan fout gaat kan ik weer opnieuw beginnen. Lastig dus, en vooral omdat het om 5 dagen teveel gaat. Was ik een week eerder weggegaan uit de VS, dan was dit dus allemaal niet nodig geweestā¦
Je zou er bijna slapeloze nachten van krijgen, haha
Hartelijk dank! Maar heb je dan geen handtekening nodig? Want bij de gemeente zeide ze dat ze een handtekening of Eem stempel willen hebben.
Nee die heb je niet nodig.
Op de site van justitie staat het volgende:
'Hoe kan ik een VOG voor emigratie, een visum of een werkvergunning in het buitenland aanvragen?
Voor het aanvragen van een VOG voor emigratie, een visum of een werkvergunning gelden speciale regels. Aanvragers lukt het niet altijd om een aanvraagformulier aan te leveren dat door een buitenlandse vertegenwoordiging is ingevuld en ondertekend. De aanvrager kan het aanvraagformulier dan zelf invullen. In aanvulling op het aanvraagformulier moet de aanvrager dan een document inleveren waaruit het doel van de aanvraag blijkt.ā
En de link hiernaar is:
http://www.justis.nl/producten/vog/faq-over-vog-np/#paragraph15
Zie ook deze link:VOG aanvragen | Justis
Met daarin:
'Het is niet altijd mogelijk om een volledig door de werkgever ingevuld en ondertekend aanvraagformulier in te dienen. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer u de VOG aanvraagt ten behoeve van:
een emigratie;
de beƫdiging als advocaat;
het verkrijgen van een visum of werkvergunning.
U kunt het aanvraagformulier dan indienen zonder de handtekening van een vertegenwoordiger van de belanghebbende (doorgaans de toekomstige werkgever).ā
Er is dus ook een formulier te vinden op dit forum wat je nog in kunt vullen en mee kunt nemen.
Ben hem voor je aan het zoeken, maar moet er het forum even helemaal voor doorspitten ![]()
Zodra ik hem gevonden heb, plaats ik de link nog even ![]()
Ik heb alles ingevuld maar bij 2.6 kan ik natuurlijk niks invullen qua handtekeningen enzo. Hoe heb jij dat gedaan? En wat een tijd joh die aanvragen
nou inderdaad. Ik krijg al slapeloze nachten van deze aanvraag want volgens mij is er veel animo voor! Ik zou het opsturen en dan duidelijk aangeven dat het met spoed is!
-
-
- Updated - - -
-
Thanks! Dat formulier heb ik al denk dat is van de Canadese ambassade toch? Die had ik al ingevuld. Super bedankt dat je me wegwijs hebt geholpen!
Was even zoeken, maar heb hem voor je gevonden.
Zie post #9 in dit topic:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=102329
Vul dat formulier in en neem hem mee, te samen met je aanvraagformulier van de site van justitie.
Mochten ze dan nog moeilijk doen over een handtekening (maar dat lijkt me niet), dan kan je ze altijd nog de print van de site van justitie laten zien waarop staat dat een handtekening niet nodig is!
2.6 hoef je dus niet in te vullen.
Succes!
Geen zorgen over je VOG hier! Is echt niet nodig. Doorgaans heb je hem binnen 1 a 2 weken in huis.
Ik had hem zelf al met 3 dagen! ![]()
Ik kan het niet openen maar heet het formulier request for police certificate and authorization for release of information? Het is van de Canadese ambassade een formulier wat ik ook via het forum had gevonden.
Dat is inderdaad dezelfde ![]()
OkƩ! Ze vragen ook het adres waar je verblijft maar als dat nou nog niet bekend is dan? En de datum?
Ik zie het al. Op het ene papier staat dat je de Canadese adres gegevens moet invoeren en ook je huidige. En op het nieuwe formulier staat alleen je huidige
Het aanvragen van een vog verliep bij mij pas in tweede instantie goed. De eerste keer had ik alleen ingevuld dat het om een Working Holiday ging (visum en emigratie), maar dat accepteerden ze niet op het gemeentehuis. Tweede keer heb ik een formuliertje bijgevoegd van de website van de Canadese ambassade. Ik had toen ook een man die wat makkelijker was. Hij vulde bij adres van de belanghebbende de Canadese Ambassade in Nederland in, dat leek hem prima. Het is nog even afwachten of ik daadwerkelijk die vog binnenkrijg, het is nu anderhalve week geleden.
Nog een vraagje. De IEC Conditional Acceptance Letter, krijg je die zodra je een IEC account heb aangemaakt? En een dergelijk account kun je pas aanmaken als die aanvraag geopend wordt, toch? Het is me wel een bureaucratische rompslomp dit hele gebeuren. Wat een formulieren allemaal die je moet invullen. En vervolgens is het nog maar duimen dat aller en in een keer doorkomt.
Ik heb de Canadese ambassade in Wenen als adres opgegeven. In Nederland zelf doen ze niks meer met WHP is mij toen verteld want daar heb ik contact mee opgenomen. Staat ook op de website maar misschien kan het ook wel hoor, dat is even afwachten.
Je kan je account pas aanmaken als het is geopend.
Ja, ik zei ook tegen die man dat de Canadese ambassade in Nederland daar niets mee te maken had. Hij wilde toch dat adres invullen⦠Prima dan, zijn naam staat erbij ter verantwoording. Als ik binnen tweeënhalve week niets binnen heb zal ik zeker even bellen met het nummer dat ik gekregen heb. Daarna kan ik het altijd nog proberen op de manier waarop jij het hebt gedaan.
Maar die Acceptance Letter ontvang je zodra je een IEC account aanmaakt?
Volgens mij niet meteen, eerst moet je betaling goedgekeurd worden en dat kan soms even duren geloof ik.
Via Wereldwijzer app
Kijk aan! Mooie poster inderdaad. MyCic account heb ik al aangemaakt. Je kunt al een aantal documenten uploaden, maar loopt vervolgens uiteraard vast omdat er essentiƫle dingen ontbreken. Die kun je pas leveren zodra de visumaanvraag geopend wordt, zoals die Acceptance Letter. Moet je bij een opening van een IEC-account ook al betalen? Ik dacht dat dit pas kwam bij de volgende stap, bij het Cic. Om hoeveel geld gaat dat? Huisgenoot van me die in Canada is geweest had het over een euro of 150 (incl vog-aanvraag) in totaal. Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?
Vorig jaar was het ā¬110 nu staat er op de site $150
Via Wereldwijzer app
Het is 150 dollar, doorgaans zoān 110 euro alhoewel de koers nu tov de dollar voor NL vrij gunstig isā¦