Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Vorig jaar ging het 19 februari open! Niekos het lijkt me wel dat het kan maar weet t niet zeker!

Via Wereldwijzer app

Ik denk wel dat het kan, maar zou er wel mee oppassen! In ieder geval je mond houden als je binnen komt op je toeristen visum :wink:

Ben ook wel benieuwd of er al mensen zijn die een ticket hebben geboekt! En wanneer willen jullie weg en naar welk deel gaan jullie (of beginnen jullie)

Ik wacht met boeken tot ik zeker weet dat ik een visum heb. Hoop wel in april/begin mei weg te kunnen. Dan begin ik waarschijnlijk in het westen (Vancouver (Island), de rockies etc) en rond de herfst richting Toronto en omstreken. De winter weet ik nog niet zo goed maar wil dan kijken of ik wat langer op 1 plek kan blijven en werken.

Via Wereldwijzer app

Ik heb vorige maand al tickets geboekt Reykjavik- Toronto - Bus naar New York en Montreal- en daarna Vancouver. Denk dat ik tot begin februari wacht met WHP, mocht die niet online komen voor die tijd dan ga ik gewoon reizen voor paar maanden zonder te werken :(. Hoop te kunnen werken in Vancouver!

Thanx 105100!! En alvast veel plezier! Waar ga je naartoe in Canada?

Nog 1 andere vraag
 Had hem al eerder op het forum gesteld, maar tot nu toe heeft helaas niemand me nog hiermee kunnen helpen.
Ik heb in 2012 en 2013 ruim 6 maanden in de VS gewoond en gewerkt. Nu staat er dus op de Canadese site dat je een VOG nodig hebt van alle landen waar je vanaf je 18e 6 maanden of langer gewoond hebt. Nu is dit voor de VS erg moeilijk en het aanvragen van een VOG duurt daar gemiddeld 16 weken. Weet iemand hier, die vorig jaar een WHP heeft aangevraagd, of hier specifiek bij de aanvraag naar gevraagd wordt. En hoe en of ze dit controleren bij de douane?:confused:
Nogmaals bedankt!

Ik vlieg op 26 februari naar Vancouver!

Wanneer je de aanvraag voor het whp visum doet, wordt er ergens in de aanvraag gevraagd of je langer dan een half jaar in een ander land hebt gewoond. Indien je dit met ja moet beantwoorden willen ze graag dat je daarvan een vog overlegd,

Nogmaals bedankt 105100!
Wat leuk! Daar gaat mijn keus dus ook naar uit! Heb je daar al werk gevonden of ga je dat ter plaatste zoeken?

V.w.b. dat VOG ik heb er 6 mnd en 4dg gewoond, net een weekje te lang dus :(. Ik heb me echter nooit uitgeschreven in NL dus vraag me af hoe ze dat gaan controleren. Zoals ik al schreef is het ontzettend moeilijk om vanuit NL een Amerikaanse VOG aan te vragen. Er moeten nl. vingerafdrukken genomen worden in Amerika. De ambassade in NL doet dat niet. En om nu speciaal naar Amerika te reizen voor een VOG vind ik nogal ver gaan. Ga morgen nog wel contact zoeken met de FBI hierover, en vragen of er nog alternatieven zijn. Want anders wordt het lastig met het WHP. :frowning:

Je kunt dan toch gewoon aangeven dat je daar een (weliswaar gigantische) reis hebt gemaakt en vul je een ‘nee’ in? Ik heb zelf ook 10 maand in Peru gewoond en gewerkt, ik ga niet eens de moeite doen om zo’n VOG te krijgen vanuit Peru want die krijg ik toch nooit te zien;)! En eerlijk gezegd denk ik ĂŒberhaupt niet dat ze daar naar gaan kijken, laat staan je weigeren. Maar dat is mijn bescheiden mening

Ik ga ter plaatse werk zoeken! Ik hoop dat ik daar snel wat kan vinden! Wanneer ben jij van plan naar Vancouver te gaan? Zou leuk zijn een keer een wereldwijzer meeting te organiseren in Vancouver :slight_smile:

Ik ga ook naar Van trouwens, alleen wat later in het jaar!

Wanneer ga je precies niekos89?

Dat weet ik nog niet precies, ben van plan eerst dit hopelijk succesvol af te handelen en vervolgens nog door Zuid-Amerika reizen. Waarschijnlijk niet eerder dan november!

IEC will announce the opening date for the 2014 quota on this page 24 to 72 hours in advance.
http://www.canadainternational.gc.ca/netherlands-pays_bas/experience_canada_experience/index.aspx
jippie gaat het nu eindelijk dan toch gebeuren??

Ik ben blij dat er nu iets op de website is geplaatst/veranderd, maar concreet over een datum is het helaas niet. Begin januari hebben wij nogmaals verschillende ambassades gemaild. Van de Canadese ambassade uit Den Haag kregen wij een reactie terug zoals zo vele antwoorden, maar ook het volgende: ‘‘We wish to point out that according to the website, the 2014 IEC programme has not yet opened and will be opening in mid-January 2014.’’. Helaas is dit nog niet te merken.
Waar ik wel een beetje bang voor ben nu ik alle laatste berichten hier lees, is het vog. Hoe zit het hiermee? Ik heb nergens op de website gelezen dat je een vog moet bijsluiten, dus aanvragen bij je gemeente. Heeft iemand hier een url van? Bedankt!

Laten we verder gaan duimen! Ik hoop echt dat wij hem eerder dan 19 februari kunnen aanvragen. Het plan was om op 17 februari te gaan starten met de stage, maar we verwachten nu al dat het maart zal worden. Hopelijk gaat hij zsm open zodat wij vroeg weg kunnen en daar nog enkele weken kunnen rondreizen voordat de studie weer begint.

Is dit ook gewoon geldig in Canada? Iemand ervaring mee?

Hallo mensen,

Ik hoop ook naar Canada te gaan zodra ik mijn WHP binnen heb. Ik heb gelukkig al een baan daar al is dat niet nodig met een WHP. Mijn vraag is echter wel wat de geldigheidsduur mag zijn van een VOG, want die is onbeperkt geldig maar wat zijn de eisen van Canada?
En weten jullie misschien welke benodigde documenten ik nog meer nodig heb voor de aanvraag. Want ik heb alleen een kopie van mijn paspoort en een cv in het model wat een voorgeschreven eis is.

Graag hoor ik van jullie!

Hey,

Volgens mij maakt het niet uit wat de eisen van Canada zijn voor een vog. Verder heb je de eerste keer nog geen extra formulieren of benodigdheden nodig. Ik denk trouwens dat t handiger is dat je een Young Professional gaat aanvragen in plaats van een Working Holiday visum aangezien je al een baan hebt. Dan hebben mensen die geen baan hebben meer kans op een working holiday.

Via Wereldwijzer app

Bedankt! Dus die kan ik gewoon aanvragen nu. Maar ik heb wel een WHP nodig omdat ik bij verschillende bedrijven aan de slag kan en wil dus dan heb ik echt een WHP nodig

My ass is saved lol.
Heb een baan gevonden die me wil en kan helpen met een YP. Nu hopen dat ze t allemaal nog even gesloten houden tot ik met haar alles geregeld heb en dan hopen dat alles geaccepteerd wordt want dan kan ik mooi hier bij mijn BF blijven en tegen die tijd voor PR ofzo gaan :slight_smile:
WHP zijn er 4x zoveel van als YP. Laat iedereen die t niet nodig heeft maar voor een WHP gaan :wink: zou wat zijn als ik mn droombaan heb gevonden en dan alsnog niet kan blijven
 Daarnaast zijn die eisen strenger en moet het met je opleiding/werkervaring te maken te hebben. Iedereen die dus al wel een baan heeft komt nog niet per se in aanmerking voor een YP.

Ik ben bezig met een VOG aanvraag. Daarvoor gebruik ik het formulier wat op de website te vinden is van de Canadese ambassade. Het eerste deel kan ik wel invullen maar het tweede deel niet. Daar wordt namelijk je verblijfplaats gevraagd en de datum wanneer je gaat en weer vertrekt uit Canada. Dat is bij mij nog niet helemaal bekend. Wat voeren jullie daarin?

Hoi Danielah1994, een VOG mag maximaal 12 maanden oud zijn. Dat zijn de eisen die de Canadese overheid stelt.

1 like