Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Informatie op de site is aangepast! Er staat nu dit:

“IEC will announce the opening date for the 2014 quota on this page 24 to 72 hours in advance.”

http://www.canadainternational.gc.ca/netherlands-pays_bas/experience_canada_experience/index.aspx

Zal het nog lang duren? Spannend!

Via Wereldwijzer app

Ze werden waarschijnlijk gek van de e-mails die ze waarschijnlijk veel krijgen.

Ik dacht maken ze nou eindelijk iets bekend maar nee ze laten ons nog even wachten!!!

Nu begrijp ik er niks meer van…

Zou dit betekenen dat het programma binnenkort open gaat of zijn we nu nog verder van huis?

Waarschijnlijk wat Maarten zegt; ze krijgen vast veel emails van mensen die vragen wanneer ze een WHP kunnen aanvragen.

Via Wereldwijzer app

Dat begrijp ik, maar ik zou juist denken dat ze nu nog meer e-mails gaan krijgen, omdat er nu helemaal geen tijdsindicatie meer gegeven wordt wanneer mensen een WHP kunnen aanvragen

Weet iemand toevallig tot wanneer je WHP geldig is? Stel je krijgt de LOI op 31/3/2014 betekent dit dan dat je tot 31/3/2015 Canada in mag op een WHP en vanaf dan nog een jaar mag werken?? Of moet je echt voor 31/12 van dit jaar in Canada zijn?
Bedankt alvast!

Hoi Nats85! Ik heb nog een WHP van 2013. Deze is geldig tot 31/3/2014. Ik vertrek 26 februari as. naar Canada. Ik verwacht dat dezelfde voorwaarden gelden bij het WHP voor 2014.

Goed om te weten! Daarom denk ik eigenlijk dat ze de boel dit jaar niet eerder open zullen gooien dan vorig jaar. Anders krijg je misschien te veel overlap met WHPs van 2013.

Via Wereldwijzer app

Ik ben er ook bang voor.
Ik wilde eigenlijk half maart vertrekken, maar dat zal hem wel niet meer worden helaas.

Is dat serieus waar (dat een LOI een jaar geldig is vanaf de dag dat je hem ontvangt)? Ik had de hele tijd het idee dat je dan inderdaad voor 31/12/2014 Canada binnen moest zijn?

Op mijn loi staat valid until 31/03/2014. De loi is een jaar geldig vanaf afgifte.

1 like

Ok, bedankt 105100, was ik nog niet van op de hoogte!

Hmm dat is raar 105100. Mijn broertje heeft vorig een working holiday gehad. Hij vertrok 17-4-2013 en in z’n paspoort staat dat hij voor 16-4-2014 Canada weer moet verlaten.

je WHP gaat in op het moment dat je landt. Voorbeeld: Ik vertrek op 26 februari 2014 naar Canada en mag blijven tot 25 februari 2015. Je activeert je loi dus op het moment dat je in Canada aankomt. De LOI had ik tot 31 maart 2014 kunnen activeren, doe ik dit op 31 maart 2014, dan mag ik tot 30 maart 2015 in Canada blijven.

Ah! Oeps! Dan had ik je verkeerd begrepen! Sorry.

Via Wereldwijzer app

Enig idee of je tussendoor Canada mag verlaten? En dan weer terug mag komen?

Via Wereldwijzer app

Ja volgens mij mag dat. Staat geloof ik bij de FAQ van International Experience Canada op de officiële site :slight_smile:

En kan het volgende ook?..Eerst naar werk zoeken op een toeristen visum, vervolgens het land uit en pas bij hernieuwde binnenkomst je working permit activeren…zodat je beter gebruik kunt maken van het volle jaar zeg maar?

Houden het wel lekker spannend zo! Je zou in ieder geval met dat nieuwe bericht haast zeggen dat het eerdaags wel online moet komen. Zijn er al mensen die tickets hebben geboekt ? En wanneer kwam het vorig jaar eigenlijk online?