Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Als jij dat zo stelt, dan geloof ik dat zeker. Maar loopt dat ook erg snel vol (Young Professional)? Mijn vriendin moet nog op goedkeuring wachten voordat we überhaupt weten of we gaan. Dat kan nog een maand/twee maanden duren voordat ze uitsluitsel heeft. Wij willen voor de zekerheid mijn visumaanvraag al doen zodra het kan na berichten dat de Working Holiday visums zo de deur uit zijn. Dat risico van de 150 dollar nemen we graag. Als later blijkt dat ze naar Toronto kan en al die visums zijn al weg, hebben we veel pech want dan kan ik daar niet werken. Vandaar dat we het zo aanpakken.
Maar even terug naar bovenstaande vraag. Hoe snel zijn die Young Professional visums uitverkocht meestal?

Bedankt voor je reactie weet je toevallig ook met wat voor organisatie ik die bagage goedkoop naar huis kan sturen had al wel wat rondgekeken maar kon alleen hele dure opties terug vinden.

Niet gewoon met de post als pakketje? Als je alles zo compact mogelijk verpakt in een doos? Ik heb er zelf ook nog geen ervaring mee hoor. Maar kreeg de tip van een vriendin die 9 maanden in Australië zat, zij heeft toen een deel van haar bagage naar huis gestuurd.

Via Wereldwijzer app

Heeft iemand enig idee wanneer er ongeveer wordt overgegaan op het vrijgeven van de visa? Maand, week oid? En zo niet, is hier achter te komen? Groetjess

Volgens mij is het echt afwachten en de site in de gaten houden. Ik hoop snel, maar vorig jaar ging het pas 19 februari open…

Via Wereldwijzer app

Hallo allemaal,

Zal me even voorstellen. Mijn naam is Natascha en wil ook graag dit jaar naar Canada via het WHP.
Ik zie dat je hier een VOG voor nodig hebt en wil deze nu ook aanvragen.
Mijn vraag is klopt het dat je deze pas voor stap 2 nodig hebt?
Bij mijn gemeente kan je alleen nog maar op afspraak een VOG aanvragen en de afsprakensite loopt continu vast, dus zit behoorlijk in de stress
of ik dit wel ga halen voordat de visums worden vrijgegeven. Zie wel dat ik pas over een week hiervoor terecht kan, dus eer dat ik het VOG heb zijn we al wel 3 of 4 weken verder…Is er hier iemand die weet hoe lang je hebt om na stap 1 een VOG te uploaden?
Alvast bedankt!
Bedankt alvast!

Hallo allemaal,
Ik zat nog eens de site te bekijken en vroeg me af of je het cv verplicht in het engels en het frans dient te uploaden. Als ik het op de site van de whp nakijk lijkt dat wel het geval. Is er hier iemand die hier meer over weet? Anders moet ik heel snel iemand zoeken die het voor mij vanuit het engels naar het frans wilt vertalen.
Alvast bedankt!

Op de site staat: “All documents must be provided in either English or French. If you have a document in another language, please provide a copy of the document in the original language with an English or French translation.”

Dus je moet het in het Engels OF in het Frans inleveren :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Alleen als je je VOG in het Nederlands hebt ontvangen lijkt me dit niet, daar staat immers een korte verklaring in het Engels onderaan de pagina!

hey mensen,
Ik heb een vraagje, ik wil dus ook naar canada met een working holiday visum en nu zie ik iedereen zeggen dat je een VOG nodig hebt.
Nu wil ik er eentje aanvragen, alleen zit ik in oostenrijk tot en met eind april, en dan zijn de visums al op geloof ik.
Iemand een idee hoe ik zo’n VOG kan aanvragen als ik niet in Nederland ben?
Ik wou het online proberen maar blijkbaar kan alleen een werkgeven dat doen.
alsvast bedankt voor de hulp!

Volgens mij kun je iemand machtigen om het aan te vragen. Misschien even bellen met de gemeente waar je woont? Ik geloof dat iemand hier op het forum vorig jaar een VOG heeft aangevraagd vanuit Canada, dus het moet kunnen!

Via Wereldwijzer app

Ik heb mijn zus het laten doen en laten opsturen. Eitje.

oke bedankt, heb je dan je zus laten machtigen ofzoiets, want op internet staat dat dat helemaal moet gebeuren, of kan ik gewoon iemand naar het gemeentehuis sturen met een kopie van mijn paspoort?

Volgens mij een machtigings formulier toegestuurd (scan/foto per e-mail welke zij uitprintte)

oke heel erg bedankt!

Hallo mensen,

Vanmorgen ben ik bij de gemeente geweest met mijn vog-aanvraagformulier. Zoals verwacht gingen ze niet akkoord met de manier waarop ik het ingevuld had. Mijn eigen gegevens zijn uiteraard compleet, maar bij de belanghebbende partij kon ik natuurlijk niets invullen buiten aan te geven dat het voor een Working Holiday visum is.
De gemeente-ambtenaar ging vervolgens iemand bij justitie bellen, en die persoon vertelde me dat ik een bewijsje moet hebben dat de Canadese Ambassade dit document nodig heeft. Waarschijnlijk is deze vraag in dit forum al een aantal keren naar voren gekomen, maar waar kan ik een pagina vinden of een lijstje waarop de vereiste documenten op staan voor dit visum? Het moet wel soort van officieel van de website van de belanghebbende partij afkomen, maar ik kan het gewoon niet meer terugvinden terwijl ik het wel een keer gezien heb volgens mij. Als ik dit niet kan overleggen kan ik die vog op mijn buik schrijven en dus ook een mogelijk WHP visum.

Dat is raar, want als je op de site van de justitie kijkt staat daar letterlijk dat je in bepaalde gevallen (waaronder een visum aanvraag) geen handtekening kunt krijgen voor je VOG aanvraag. Bij mij (in den haag) vroegen ze dan ook niet om een bewijs en ik kreeg gewoon mijn VOG opgestuurd. Je kunt op de website van CIC een vragenlijst doorlopen waarna je een lijstje krijgt met de gevraagde formulieren (waaronder VOG) als je dat uitprint en mee neemt zou dat ook genoeg moeten zijn.

Via Wereldwijzer app

Ik woon ook in Den Haag, maar bij mij was het dus nu wel een probleem. Ondertussen heb ik een documentje gevonden op de website van de Canadese Ambassade waarin staat dat je een vog nodig hebt als je daar permanent wilt verblijven. Dus dat heb ik uitgeprint en hopelijk gaan ze morgen wel akkoord. Degene die ik aan de telefoon had zei dat het wel moest lukken met een dergelijk papiertje. Duimen dus.

Ik hoop het ook voor je! Volgens mij moet je gewoon net geluk hebben met de persoon achter de balie. Succes!

Via Wereldwijzer app

Misschien wat telaat voor je nu; maar dit is het officiele papiertje van de canadese ambassade die je kan inleveren bij je aanvraag van de VOG (Request for Police Certificate) succes!