Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Link gevonden :slight_smile:

Dan zou dat inderdaad geen probleem wezen! Wij dachten dat ze erg streng zijn en de aanvraag afkeuren als zaken zoals datums niet kloppen. We gaan nu toch voor de work & travel, omdat ze daar ook meer van uitgeven. We hopen dat de ambassade ons sneller een visum geeft, doordat er minder papieren nodig zijn (en dus ook minder te controleren). Hierdoor kunnen we zo snel mogelijk naar Canada!

Hoeveel weken na aanvraag heb je toen je visum ontvangen?

Vorig jaar had ik alles binnen 2 weken binnen terwijl er ook mensen tussen zaten die een hele poos langer hebben moeten wachten. Mijn wijziging voor mijn whp was ook binnen 2 weken goedgekeurd. Het heeft alleen ruim 5 maanden geduurd voor ze er naar gingen kijken omdat die dokter nooit alles in het systeem had gezet -.-

Allereerst bedankt voor alle nuttige informatie hier. Ook ik wil graag voor een stage naar Canada. Ondanks alle goede informatie heb ik toch nog een vraagje:

Er wordt overal op dit forum genoemd dat je een VOG nodig hebt. Op de officiële site zie ik niet staan dat dit nodig is.(http://www.canadainternational.gc.ca/netherlands-pays_bas/experience_canada_experience/required-requis.aspx)
Waar is dan gebaseerd dat dit nodig is? Ik heb hem nog niet aangevraagd namelijk en hoop niet dat ik daarom niet direct het WHP kan aanvragen.

Zo de tijd begint op te schieten bijna januari!! Heeft iemand misschien een tip voor me? Als het goed is begint mijn reis in september als alles lukt met whp dan ga ik naar toronto bij toronto in de buurt heb ik werk gevonden bij een sledehonden kennel. Heb ik dus wel warme kleding nodig en denk een extra koffer de zomer wil ik dan naar Calgary en Vancouver reizen. Weet iemand een plek waar ik makkelijk en goedkoop bagage op kan slaan in Calgary?

Hallo eline,
Helaas heb geen Info over Wat je gevraagd hebt, Maar wens je in iedere geval heelveel succes toe. Mijn reis begint in November. Ik ga ook Naar Toronto (als alles lukt Met whp)

Ik wacht ook ongeduldig op openning van hun Site :slight_smile: :slight_smile:

Groetjes

Je kunt ook je winterkleding naar huis sturen als je richting Calgary gaat. Dat is misschien wel goedkoper dan het ergens op te slaan. Dit soort vacuĂŒm zakken zijn ook erg handig trouwens: http://www.bever.nl/balbo-smart-vacuuem-bags-m-l-2161a40002?id_colour=5806

Hey allemaal,

Bij mij beginnen de zenuwen wel een beetje te komen. Nou zag ik ergens anders staan dat je ook pasfoto’s moet hebben die goed worden gekeurd door de Canadese overheid? Waarom en wat zijn daarvan de eisen?

Verder heb ik een vraag over de immigratie. Zodra je daar aankomt gaan ze vast vragen waar je gaat wonen. Ik ga dus bij m’n vriend inwonen. Kan je dat zo zeggen bij de douane of zullen ze dan moeilijk gaan doen?

Je hebt wel degelijk een VOG nodig om een WHP of YP aan te vragen.

Verder staat er ergens wel een lijstje waar je pasfoto aan moet voldoen maar als je gewoon een NL reisdocument pasfoto hebt dan voldoet die aan de eisen. Je hoeft hem alleen maar in te scannen en op te sturen.
Immigratie vraagt niet per se waar je gaat wonen. Ik heb niet meegekregen of je op een YP of WHP gaat maar WHP is voornamelijk ‘‘bedoeld’’ om het land rond te trekken en te werken om bijv je reis te bekostigen. Zolang je maar genoeg geld op je rekening hebt om een hostel oid te kunnen betalen voor de eerste tijd (vandaar ook de 2500 dollar) zit je wel goed. En ze zullen waarschijnlijk niet heel moeilijk doen als je zegt dat je bij je vriend gaat wonen zolang je maar kan aantonen dat je niet illegaal gaat verblijven daarna en dus een retourticket of genoeg geld voor een retourticket hebt.
Toen ik in April Canada in ging vroegen ze me praktisch niks en toen ik halverwege december terug kwam was het enige wat ze vroeg was ''did you go home? For how long? To visit family?". ‘‘Yes, for a week, yes and a friend got married’’. ‘‘Okay, go on’’. Zelfs helemaal niks over mijn nieuwe visum dat onderweg was alhoewel ik wel alle papieren bij me had (nieuw WHP zonder restricties)

Ik stuitte toevallig hierop en dacht dat het wel zinvol zou zijn om te delen met jullie. Voor mensen die in Canada willen rijden met de auto. Ipv een internationaal rijbewijs aan te vragen kan je ook een goedkopere echtheidsverklaring bij de RDW aanvragen

http://www.columbusmagazine.nl/oceanie/australie/reisreporter/tip/18189/echtheidsverklaring_in_plaats_van_prijzig_internationaal_rijbewijs_.html

en hier aan te vragen:

http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Uw-registratie-in-het-Rijbewijsregister.aspx

hello :hihi:

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Weet iemand misschien wanneer het proces uiteindelijk echt gaat beginnen? Of is het gewoon begin dit jaar?
Welke website link kan ik precies het beste in de gate houden
? Ik volg nu deze: https://iec-eic.international.gc.ca/iecRegistrationClosed-eicInscriptionsFermees?regionCode=NL maar ik weet niet of ik hier goed aan doe.

ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groet, Jennifer

Hallo allemaal,

Net als jullie wacht ik op de opening van het visum.
Heeft iemand enig idee hoe het dan zit met het krijgen van je introduction letter? Ik heb al een CIC account, maar lees op deze site dat je je pas moet aanmelden wanneer het opent? Heb het account gister geopend.

Kan iemand mij helpen?

Groetjes! :smiley:

Die volg ik ook Jennifer!
He Carla, Hoe heb je gisteren je account geopend? Volgens mij kan ik dat nog niet? Welke stappen heb je gevolgd?

Groetjes

Hallo!

Het gaat hier om je GC Key toch? MYCIC account?
Nou gewoon via het registreren knopje. :slight_smile: Maar vraag me nu af of dit wel het juiste is, je brengt me aan het twijfelen!

Als ik het goed heb, moet je eerst een IEC Kompass account aanmaken. En na mijn weten, is dit nog niet mogelijk. Als dit wel zo is, hoor ik het graaag! Dit is volgens mij pas mogelijk zodra de visum aanvraag geopend is. Dan krijg je je eerste goedkeuring en dan kan je je My CIC aanvragen.
Volg je deze website een beetje? http://www.canadainternational.gc.ca/netherlands-pays_bas/experience_canada_experience/application_guide-guide_demande.aspx?lang=nld#cic

Hee Nicole,

Ik heb inderdaad nog geen IEC account. Maar waar kun je die aanvragen dan?
MYCIC kun je al wel aanmaken, ook zonder IEC. Je hebt alleen wel je IEC nummer nodig voor je eerste aanvraag.

:slight_smile:

Ik ben de weg ff kwijt! Iemand anders die hier meer over weet? :wink:

Hallo allemaal!

Zelf kijk ik hier of de visum aanvragen al open zijn: Canada and the Netherlands

Ik was zelf ook even in de war met de 2 verschillende sites waarop je een account aan kan/moet aanmaken. Na het forum en de bovenstaande site goed te hebben doorgelezen begrijp ik volgens mij hoe het zit. Het aanvragen van een visum bestaat uit 2 delen, het eerste deel is het registeren van je IEC account bij de bovenstaande site (wat nu dus nog niet kan). Als je de registratie hebt doorlopen krijg je een toelatingsbrief. Met deze brief kun je door naar het 2e deel van je visum aanvraag. Je moet dan een CIC-account (http://www.cic.gc.ca/english/index.asp) aanmaken waar je de toelatingsbrief en andere documenten upload. Je kunt nu wel al een CIC-account aanmaken, maar hier heb je pas echt wat aan als je de eerste registratie hebt doorlopen en je de toelatingsbrief van IEC hebt ontvangen.

Kort gezegd:
IEC (deel 1 van aanvraag) bepaald of je een plek hebt binnen de quota van 2014.
CIC (deel 2 van aanvraag) bepaald of je ook werkelijk een visum krijgt.

Beste mensen,

Wat fijn dat jullie allemaal zoveel informatie geven. Ik heb het idee dat ik al een stuk wijzer ben dan voorheen. Wat betreft mijn situatie heb ik een vraag waar jullie misschien ook antwoord op kunnen geven.
Alhoewel nog niets zeker is, bestaat de mogelijkheid dat mijn vriendin vanuit de Radboud Universiteit Nijmegen (geneeskunde) een maand of vier een onderzoeksstage gaat doen in een medisch centrum in Toronto. Dat zal zijn vanaf september 2014 tot sowieso december 2014. De kans dat ze daar iets aan gaat verdienen is niet groot aangezien het puur voor haar studie is. Wat voor soort visum moet zij dan aanvragen of beter gezegd, moet zij dan ĂŒberhaupt een visum aanvragen?
Als zij naar Canada vertrekt, ga ik waarschijnlijk mee. Mijn plan op dit moment is om te solliciteren op een baantje in een hotel of iets dergelijks. Daarvoor kan ik dus het makkelijkst, denk ik, een Working Holiday Visum aanvragen. Of zijn er nog andere mogelijkheden? Wij willen samen een appartementje zoeken voor een aantal maanden in Toronto. Kan dat ook zomaar of zit er nog een addertje onder het gras?

Alvast dank voor jullie reacties!

Hey,

Een visum moet zij sowieso aanvragen. Zonder visum mag je niet werken, stage lopen of vrijwilligerswerk doen. Zij kan het beste een young professional visum aanvragen aangezien zij een contract heeft voor haar onderzoek. Toch?! Jij kan het beste een working holiday visum aanvragen aangezien je nog geen werkaanbod hebt. Qua huisvesting in Toronto heb ik geen idee. Succes!