Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Hoi!!

Ik heb bij dat gedeelte alleen maar het adres van de ambassade in Berlijn ingevuld en dat het voor een visumaanvraag Working Holiday Canada 2014 is. Verder heb ik alles opengelaten en geen vragen of opmerkingen gehad.
Hoop dat het lukt!

ok en dan heb je dat teruggestuurd naar de gemeente? of weer afgegeven aand e balie daar?

Yes klopt, gewoon afgegeven bij de balie. Het werd al eerder gezegd volgens mij maar het kan ook heel erg aan de persoon liggen die je helpt. Bij mij vroegen ze helemaal niks over wat ik had ingevuld en had m een week later al in de bus liggen.
Gewoon blijven proberen, het moet gewoon kunnen!

ja had al wat gelezen idnerdaad, maar las al dat ze moeilijk deden dan. Nja die vrouw vandaag was aardig haha.

Dus het is gelukt met de aanvraag??
Ik zag trouwens op de site van de canadese ambassade het volgende staan over de WHP 2014:
‘The 2014 International Experience Canada initiative will not open before mid/end November 2013’
Waarschijnlijk al wel bekend, maar toch :slight_smile:

groetjes!!

Hey,

Dan moeten we dus nog een tijdje geduld hebben!!

Groetjes

yes vog binnen! snel, al na 1,5 week.
Nu wachten dan maar!

Hallo,
ik moet mijn VOG nog aanvragen en naar Wenen stuuren. Kennt iemand het adress in Wenen en of allenmaar het aanvraagformulier opgestuurd moet worden of nog andere documenten, kopie van het passport?

Moest je het van je gemeente opsturen naar Wenen? Bij mij deden ze eerst ook moeilijk, maar heb daarna het formulier bijgevoegd wat je op dit forum kunt vinden (http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=102329), hier staat het adres van de ambassade ook in. Toen ik dit formulier had ingeleverd was het snel geregeld (binnen 2 weken)

Hallo allemaal,
Nog even he??? Spanned :slight_smile: :wink:

Ik kan niet meer wachten :wink: :slight_smile:

ja spannend!!! wordt er wel een beetje nerveus van hoor, laat ze maar eens opschieten :slight_smile:

Ik vind het ook wel een beetje spannend worden!!

hoi, hoi,
ben ook echt nerveus geworden hoor…:frown:
hoop dat het voor 25 november bekend zal worden, anders ga ik voor 3 dagen weg, heb ook geen net, ben bang dat ik het mis, :paranoid: :crybaby::crybaby:
duimen …

Wat betreft het VOG formulier:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=102329&p=669466#post669466

Ik hoop eigenlijk dat de opening net als afgelopen jaar nog even op zich laat wachten. Ik ben nog druk op zoek naar iemand die me met mijn YP wil helpen aangezien ik hier al zit op een WHP en ik toch wel graag bij mijn vriend wil blijven…

Aaah 22 november al, het begin nadert! spannend! heel veel succes allemaal. En blacky94 ook met het aanvragen van een YP dit is ook mijn plan als ik straks op een whp daar zit. hopelijk lukt alles!

• Updated - - -

Oh! en aangezien we voor 1 januari een zorgverzekering af moeten sluiten omdat cz schijnbaar anders moeilijk gaat doen, iemand goede tips welke verzekering met een whp? cz dekt namelijk niet als ik daar betaald ga werken, en dat is toch wel de bedoeling.

Hoi!!! Ja het kan nu toch wel elk moment gebeuren!!!

En over je opmerking van de zorgverzekering…voor zover ik het begrijp moet je je nederlandse verzekering opzeggen zodra je werk hebt in Canada. Geen enkele nederlandse zorgverzekering is dan namelijk nog dekkend (denk omdat je dan daar belasting gaat betalen enzo…).
Wat je moet doen is bij vertrek zorgen dat je een goede reisverzekering hebt die alles dekt. Daarvoor is die special ISIS heel goed omdat je deze, zodra je standaard nl verzekering stop is gezet, wel gewoon onafhankelijk doorloopt en eventuele kosten kan vergoeden. Deze moet je echter al afsluiten zodra je reis begint en je dus nog geen werk hebt. Hierdoor zal je in eerste instantie hogere kosten hebben, maar zodra je werk hebt blijift
alleen je reisverzekering over en is dat aanzienlijk minder dan je gewend bent.
Ik ga het zo doen dat ik voor een gedeelte van mijn verblijf in Canada met deze reisverzekering gedekt ben en dan ga beslissen of ik een canadese verzekering neem of niet. Mocht ik het toch niet doen dan kan je die ISIS verzekering gewoon verlengen tot een maximum van 4 jaar!
Dusss…ik hoop wat duidelijker? Het is nogal vaag, maar anders moet je gewoon even informeren bij de verzekering zelf.
Succes en hopelijk kunnen we snel met onze aanvraag beginnen :slight_smile:

groetjes!!

Het is weer uitgesteld: “begin 2014” …kan dus van alles zijn… Kan niet begrijpen dat ze het niet in kunnen zien dat heel veel mensen nu weer een paar weken in onzekerheid zitten te wachten!

The 2014 International Experience Canada initiative will not open before early 2014.
inderdaad, dit word weer minstens een maand niet slapen, haha.
Nee vrij vervelend dit.
wel relaxed voor blacky 94 in elk geval :wink:

Nou, voor mij hoefde het niet te vroeg, maar zo laat komt me ook niet goed uit. Ik denk dat ik maar voor een normale werkvergunning ga, ik heb toch een werkgever die me daar bij wil helpen.

Mijn permanente aanvraag is nog niet de deur uit en duurt makkelijk een jaar, dus ik moet een nieuwe werkvergunning hebben vóór mei 2014.

Pff jammer zeg!! Dat wordt dus nog even geduld hebben!