Ja volgens mij moet je het gewoon opnieuw proberen en hopen dat iemand anders wat makkelijker doet. Voor de zekerheid misschien wat info meenemen over WHP en uitleggen hoe het werkt? Ik was er ook bang voor, maar ze vroegen niks en heb mn aanvraag is gewoon ingediend.
Verder heb ik alleen aangekruist dat ik de VOG aanvraag voor een visum/emigratie, maar niks met het soort werkzaamheden gedaan.
Hoop dat het lukt, anders even contact opzoeken met de ambassade in Berlijn en vragen of ze je iets toe kunnen sturen ter bewijs??
Gaat lukken, zijn nog mooi op tijd
Ben vandaag weer terug geweest naar het gemeente huis. En nu wist ineens niemand meer hoe het moest dus hebben ze van hot naar her navraag gedaan en ben ik later terug gebeld dat de papieren in orde waren en dat ik de vog dus morgen aan kan vragen!!!
Hallo allemaal!
Ik heb me sinds kort ook aangemeld op deze website. Ik wil in Januari/Februari (uiterlijk Maart) voor mijn stage naar Canada, ik heb al toezegging van het bedrijf, maar nu moet ik de working permit nog regelen. Nu maar afwachten wanneer de inschrijvingen open gaanā¦ik hoop zo snel mogelijk, want als de inschrijvingen pas in februari open gaan - net als vorig jaar - dan heb ik een probleem en kan ik Canada wel uit mijn hoofd zetten.
Voor de zekerheid wil ik alles wat ik alvast kan regelen op orde hebben, waarvan de VOG er 1 is. Ben gister naar het gemeentehuis geweest, maar daar deden ze moeilijk en hadden ze een formulier/bestand nodig waaruit moest blijken dat ik daadwerkelijk een VOG nodig heb. Ik denk dat ik nu maar gewoon het formulier ga gebruiken wat eerder al eens op het WHP-forum is geplaatst, ik zou anders ook niet weten wat ik ze op het gemeentehuis moet overhandigen. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik ga btw morgen of vandaag met een studiegenoot van mij bellen die net terug is uit Vancourver, hij weet alles mbt het aanvragen van een working permit, dus als ik nog nuttige informatie heb zal ik het hier met jullie delen.
hoi, hoi,
bij mij deden ze niet moeilijk (gemeente enschede) maar bij eline deden ze ook moeilijk
maar als ik jou was, zal ik nog een keer terug gaan,weer mijn verhaal doen, want normaal gesproken moeten ze het afgeven, maar helaas sommige medewerkers doen zooo moeilijk en ik weet echt niet waarom, :nadenken: :nadenken:
maar goed het zal je wel lukken hoor, dont worry
en alvast bedankt voor eventueel informatie
groetjes
Ja inderdaad bij mij deden ze vrij moeilijk. Maar toen ben ik terug gegaan met het extra formulier wat je op dit forum kunt vinden en toen werd het wel goed gekeurd. Dus zou zeggen probeer het gewoon nogmaals en laat je niet te snel afschepen. Want dat probeerde ze bij mij ook!!!
Even voor alle YPers van afgelopen jaar, wat heb je allemaal precies nodig?
Probeer een weg te vinden als mijn WHP is afgelopen om hier te blijven en dan voor PR te gaan samen met mijn vriend
Ook ik ben van plan om in 2014 (eind van zomer) richting Canada te gaan, New Brunswick (nog meer mensen?). Samen gaan wonen met mijn canadese vriend en werken daar. Ik heb op IEC Kompass alles al ingevuld, nu wachten tot ze vrijkomen.
Weet iemand hoe het zit met verzekeringen? en uitschrijven bij de gemeente inderdaad?
Maandag VOG aanvragen en paspoort verlengen en dan hopen dat ze snel vrijgegeven worden.
Wie heeft er ervaring met het omzetten van een WHP in een uiteindelijke permanent residence?
heb er zin in!! en wens jullie ook allemaal veel succes!
Ik ga naar Halifax dus zit in de buurt
Maar vroeg me even af hoe je al gegevens bij dat IEC Kompass hebt kunnen invullen? Ik krijg alleen maar bericht dat het nog niet open is en je moet wachten op verder bericht. Kan je hier misschien een link van opsturen?
Verder heb je volgens mij alleen maar Verklaring omtrent gedrag nodig, juiste zorgverzekering en bewijs dat je voldoende geld op je rekening hebt. En voor een WHP hoef je je volgens mij niet uit te schrijven bij de gemeente. Lijkt me pas als je daar permanent gaat wonen
Ben benieuwd hoe je dat IEC Kompass hebt gedaan!!
Hallo allemaal
Ik ga pas in oktober/November 2014 Naar Toronto
Ik heb zelfde vraagje als Barbara, ik krijg ook een Bericht dat het Niet Open is en dus Niet mogelijk.
Ik weet niet of ik toevallig heb kunnen inloggen omdat ik het al een paar maanden geleden heb aangemaakt en dat dat nu niet meer kan?
Wat gaan jullie precies allemaal doen in Canada? voor werk, familie, vriendje, rondreizen?
Aah ok, ik denk dat je je inderdaad hebt kunnen inloggen omdat je er al bij was voor de 2013 ronde gesloten werd! Dus dan moeten wij gewoon nog even wachten! Weet ik in ieder geval dat ik nog niks heb gemist
Ben ook erg benieuwd hoe het is, ben al wel eens in Halifax geweest en vind het inderdaad een leuke stad. Ik was al langer van plan naar Canada te gaan, maar heb een Canadees vriendje (die overigens uit New Brunschwick komt) dus extra reden om nu toch echt te gaan! Waar ga je heen in New Brunschwick?
Mijn doel is overigens wel om daar te gaan werken, maar hoop dat dat wat makkelijker te vinden is zodra ik een visum heb.
Bedankt voor de berichtjes en we houden elkaar op de hoogte!
Ik ga naar fredericton, mijn vriend is oorspronkelijk uit sussex. Ik ga ook werken en dan hopen dat ik manier vind om te blijven na whp, moet lukken. ben ook van plan pas daar inderdaad werk te zoeken, vanuit hier werkt dat niet zo denk ik.
hallo,
dan even afwachten :slapen: ben erg benieuwd. ik ga naar toronto voor familie bezoek maar ook om te werken en kijken of ik leven en werken daar leuk genoeg vind om toch voor langere tijd daar blijven of nietā¦
ik ben alleen in toronto geweest, maar lijk me ook leuk om naar andere delen van het land af te reizen,
Ik heb vandaag een VOG formulier gehad van de gemeente hier, er staat echter dat een deel ingevuld moet worden door de instantie die een vog verlangt, hoe hebben jullie dit gedaan?
hallo romykyra1,
ja??? dat had ik niet, ik had bij het aanvraag alleen vermeld dat ik het nodig had voor verkrijgen van een werk visum, en dat was voldoende. na 10 a 15 werkdagen had ik het brief (verklaring) in mijn post liggen. daarom weet ik niet hoe je dit probleem moet oplossen
misschien moet je alleen de naam en adres van ambassade in berlijn invullen!!
waarom doen ze zooo moeilijk, dat kan ik echt niet begrijpen!!! :nadenken:
ik hoop dat iemand anders jou kunnen helpen
groetjes
Ja supervaag, ik heb een vog aanvraag formulier meegekregen en zij wisten bi jde gemeente ook neit precies hoe je dat moest doen, dan moest ik maar navragen bij de ambassade, maar hier staat ok vrij weinig op. Ik denk inderdaad dat ik ook gewoon ga vermelden nodig voor visum whp, de gegevens invullen en dat ik hem dan maar inlever. ik weet het niet. Lijkt me niet dat de ambassade zich gaat bezighouden met het invullen van formulieren die je zelf ook kan invullen?
wazig haha