Als het goed is klopt het dat je naar immigratie toe moet, daar wordt je Letter of Introduction pas omgezet in een visum. Je zult wel vanzelf worden doorgestuurd zodra je je reden van bezoek aangeeft of passeert immigratie sowieso.
Bedankt voor je link. Al was het niet exact wat ik bedoelde. Ik vind op de WHP/ICE-site dan wel op de CiC gewoon geen enkele duidelijke beschrijving van wat ik elders wel overal lees: dat je het eerst naar (tegenwoordig) Oostenrijk moet opsturen, dan naar de gemeente en dan terug naar Oostenrijk. Ik ga het maar gewoon doen (tijd dringt enigszins) maar het bevreemd me wel dat het nergens staat aangegeven (nergens kan vinden?) op de officiële websites. Frustrerend vooral ook want ik heb het ooit WEL ergens gevonden… Met de bijlage van Jurjenb durf ik het niet aan aangezien die gelinkt is aan de voormalige ambassade in Berlijn.
Nu vraag ik me alleen nog af waar dit voor staat: “Once obtained, the certificate should be included in the immigration/visa application package.” Moet je ALLE documenten nou naar Oostenrijk opsturen, of betekent dit dat je het VOG gewoon kunt oploaden bij de MyCiC applicatie?
Alvast dank!
NB, ik zie nu wel weer dat via de bovenstaande link gewoon de ambassade in Duitsland wordt aangehouden…hopelijk kan iemand die snel voor mij ophelderen. Nogmaals dank!
Ze zijn pas sinds dit jaar naar Wenen gegaan waardoor volgens mij de helft vd gang van zaken nog min of meer via berlijn ging. Of allebei… Niet dat ze het bij de gemeente na gaan vragen of het op je VOG komt te staan dus dat maakt ip niet zoveel uit. Heb het ook via die link gedaan en heb verder nooit problemen gehad.
Dat is nou de hele reden waarom ik het document heb gemaakt: zodat je niets meer tussendoor naar ambassades hoeft op te sturen. CIC heeft ook geen uitleg over hoe en wat met de VOG. Je bent Nederlander, dus je hoort zelf te weten waar je dat moet halen (vanuit Canadeees oogpunt, ze gaan het niet voor ieder land voorkauwen). Je gaat met mijn formulier en het VOG-aanvraagformulier naar het gemeentehuis. Zorg dat er is aangekruisd dat het voor een visumaanvraag/emigratie is bedoeld en dat je de internationale versie (Engelse vertaling erbij) wilt ontvangen (wees creatief met dat ergens te vermelden).
Voor de zekerheid heb ik het VOG-formulier van de ambassade aangepast met het adres in Wenen.
Ik heb destijds mijn Nederlandse basisverzekering+werelddekking aangehouden. Al die andere verzekeringen wilden geen chronische ziekten dekken. Er zijn geen Canadese zorgverzekering, het gaat per provincie en met de WHP kun je niet de Quebecois verzekering krijgen en al die private dingen wilden OOK geen chronische ziekten dekken. Ik ben dus bij de FBTO gebleven, ben ingeschreven gebleven en vooral niet gezegd dat ik werkte. Heb dit zo’n 2 jaar vol kunnen houden (nog zorgtoeslag gevangen ook).
Waarschijnlijk weet je het antwoord inmiddels wel, maar: klopt!
Phoe, ruim 3 maanden later en heb nog steeds niks over mijn medische keuring gehoord. Van de week voor de zoveelste keer nog maar eens proberen te bellen maar ben bang dat er niet veel meer van terecht gaat komen… Daar gaat mijn 500/600 dollar :')
Ik heb een whp-visum aangevraagd voor 2013. Op mijn Letter Of Introduction staat dat de ‘permit validity’ 2014/03/31 is. Ik ga er hier van uit dat ik tot 31 maart 2014 de tijd heb om Canada in te komen en mijn whp te activeren. Nou kan ik nergens meer op de site van het IEC vinden waarop staat dat ik ook nog in 2014 in Canada mag aankomen. Ook heb ik op sommige sites gelezen dat je LOI na aangifte precies 1 jaar geldig is. Mijn LOI is op 5 maart 2013 afgegeven, dus dat zou dan betekenen dat ik tot 5 maart 2014 de tijd heb. Of moet ik toch nog in 2013 Canada binnen komen omdat het valt onder het IEC 2013 programma en niet die van 2014? Ik wil namelijk niet het risico lopen om mijn whp-visum hierdoor mis te lopen.
Ik ben hier net nieuw maar vond hier zoveel nuttige informatie dus alvast bedankt daarvoor. Ik ben van plan een whp visum aan te vragen voor 2014 maar heb nog een paar vragen daarover. Misschien kan iemand van jullie mij helpen. De account aanmaken bij de cic kan ik daar pas mee beginnen op het moment dat de inschrijving van het nieuwe jaar opengaat voor het visum? En heb ergens gelezen dat de aanvraag voor het visum meestal rond november opengaat maar is dat altijd zo of zit daar nog veel verschil in?
danke voor zo’n informatieve forum, bijna al mijn vragen zijn beantwoord
ik wil ook een WHP aanvraag doen voor 2014, maar ben bang dat ik het verkeerd in zal vullen, vandaar dat ik hier lotgenoten zoek, om samen elkaar te kunnen helpen,
ik ben hier ook nieuw, ik kijk ook elke keer naar de officiele site van de canadese ambassade, geef nogsteeds aan eind 2013, dus ongeveer in november/december 2013
ik ben hier ook nieuw, ik kijk ook elke keer naar de officiele site van de canadese ambassade, geef nogsteeds aan eind 2013, dus ongeveer in november/december 2013
Leuk dat je reageerd!
Wat ben jij van plan te gaan doen in Canada en wanneer zou je willen vertrekken?
Ik hou ook zeker de site van de ambassade in de gate om te voorkomen dat ik te laat zou zijn.
Denk dat ik nu al wel vast mijn paspoort verleng en de vog aanvraag.
Hallo Eline72,
Ik Ben een paar keer op vakantie geweest en Ben verliefd geworden op het stad toronto en ook op de manier van leven daar
Alles is anders en mooier vind ik en vooral goekoper ( ik bedoel uiteten gaan en shoppen )
Ik ga daar kijken wat ik kan vinden Als werk, en heb ook een Aantal vrienden daar wonen… Wil graag eind okto begin November 2014 vertrekken
Ja moet je doen, ik heb het al gedaan, Vog is gisteren binnen gekomen,
Ooh ja, leuk dat je er ook bent, Ben niet alleen
Ik wil ook heel graag een WHP aanvragen voor 2014 en wil het liefst alles al zo snel mogelijk klaar hebben liggen.
Nu las ik dat er voor verklaring-VOG een formulier nodig is waarop staat dat je deze nodig hebt. Weet iemand waar ik dit kan vinden?
En weet iemand of deze gewoon in het nederlands kan of moet deze in het engels?
Hoop dat jullie iets meer weten, las al wel dat het per gemeente (en per ambtenaar) verschilt hoe makkelijk het gaat dus ik ga het gewoon een paar keer proberen
Hallo Barbara,
Leuk dat je er ook bent
Ik Ben gewoon Naar gemeente gegaan en gezegd dat ik het nodig heb voor work Visa canada, ze deden Niet moeilijk en binnen 10 dagen had ik hem in post liggen ik heb het van gemeente Enschede moeten aanvragen …
Zoals ik van dit Forum heb begrepen, Nederlandse versie is voldoende, aangezien dat de belangrijke punten ook in Engels is weergegeven
Bedankt voor je reactie, goed om te horen!! Ik ga het zo proberen dus hopelijk doet Amsterdam net zo makkelijk als Enschede
Ben ook erg benieuwd wanneer we de WHP kunnen aanvragen, kan niet wachten!!
Leuk leuk!! Nu zijn we met drie hoop dat we elkaar kunnen helpen. Ik ga komende week ook mijn vog aanvragen en paspoort verlengen.
Kun je verder al iets vooraf doen?
Ooh ja geven jullie een seintje als de inschrijving open is dan zal ik dat ook doen!!!
Volgens mij kunnen we nog vrij weinig doen behalve inderdaad je paspoort in orde hebben, VOG aanvragen, goede pasfoto’s hebben en zorgen dat je genoeg geld op je rekening hebt staan
We houden elkaar op de hoogte!
Vraagje… Hoe hebben jullie de vog aangevraagd? Ik ben vandaag bij de gemeente geweest en paspoort is verlengd maar ik kon de aanvraag voor de vog niet doen omdat ze ook het deel moesten hebben van de ambassade. Was dat bij jullie ook zo? En weet iemand misschien waar ik dat deel kan vinden?
Welk screeningsprofiel hebben jullie ingevuld?
Heb een formulier gevonden dat eerder op dit forum gepost is en ga daarmee nog een keer proberen de vog aan te vragen!
Hoi Eline,
Ohh wat erg, waarom doen ze zo moeilijk??? Ik had geen formulier bijme, gewoon adres van ambassade ingevuld (in Berlijn) dus ik weet niet hoor
Ik zal nog keer lang gaan, weet je, ze zeggen dat het ook door de baliemederwerkers komt, eentje doet moeilijk, eentje doet normaal
Ik hoop dat je dit keer geluk zal hebben…
Ben oom blij dat we met zo’n 3 zijn
Ik kijk elke dag, mocht het iets veranderd zijn, laat ik het weten
Groetjes
Updated - - -
Hoi hoi
Ja inderdaad, verder kan je ook niet doen, behalve afwachten