Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Ik heb m’n LOI vandaag ook ontvangen! YES!

De meeste reiszorgverzekeringen vereisen dat je terug moet keren (dus niet bedoeld voor emigratie). Ik heb nooit gezien dat ze zelfs aandacht schenken aan je vliegticket. Sommige mensen maken immers een wereldreis, dus die hebben niet zomaar een retourticket.

1 like

Duidelijk. Thanks!

Eindelijk! EINDELIJK! EINDELIJK!!! morgenvroeg vliegen naar canada voor een halfjaar!

Mooizo! Gefeliciteerd!
Ook naar Calgary? :stuck_out_tongue:

nee vancouver!

Ik ga ook richting Vancouver! Wanneer ga jij Nielsjuh?

haha ik vlieg morgenvroeg! tot 31 augustus

en jij?

Ooh okay, ik vertrek morgen namelijk ook, die van mij gaat om half 1 xD Succes mensen! Zo te zien heeft iedereen die hier actief waren zijn visum nu?

haha dankje! succes daar!

Gefeliciteerd! Succes allebei morgen :slight_smile:

Ik ga pas eind 2013 of begin 2014.

Nog niet Crystine, nog steeds wachtende…

Vraagje voor de mensen met een LOI: staat er bij jullie in je IEC Kompass account in de groene balk bij de laatste twee items ook nog steeds “Pending”?

Het gaat dus om de kopjes Immigration Assessment en Final Decision.

Het zal waarschijnlijk weinig uitmaken, maar dat vroeg ik me even af.

Ja bij mij staat dat ook nog, schijnt niks uit te maken omdat je je LOI al afgegeven is door CIC. Ik heb eigenlijk ook nog van niemand gelezen waar deze kopjes wel op approved staan.

1 like

Waarschijnlijk zodra je de werkvergunning zelf afhaalt met je LOI?

Weet een van jullie hier toevallig of het evt mogelijk is nog een medische keuring in Canada te doen om dan alsnog in vakgebieden te werken waarvoor je eerst een keuring gedaan moet hebben? Heb de fout gemaakt veehouderij en landbouw apart te zien en daarnaast kan ik me niet herinneren het tijdens het IEC programma nog ergens voorbij te hebben zien komen. Nu gaat mijn voorkeur welliswaar uit naar een dierenarts of paardenstal maar ook koeien of schapen zou niet ondenkbaar zijn en die laatste 2 mag ik nu dus officieel niet doen… En that sucks want zo ongeveer de hele familie bezit boerderijen en ik zat er thuis ook altijd regelmatig op eentje en vind het hartstikke leuk om te helpen, ookal is het niet betaald… :')

Je kan de keuring inderdaad in Canada doen, maar je zal dan (hoogstwaarschijnlijk) een nieuwe werkvergunning moeten aanvragen. :frowning:

CIC bellen om het zeker te weten!

hee blacky en jurjenb. Ik heb hetzelfde probleem! Ik was voor de hele aanvraag van het visum al van plan om in de landbouw te werken, en ik kan me dus ook niet meer herinneren gezien te hebben dat dat niet kon. Aangezien ik het al van te voren wist heb ik geloof ik overal aangevinkt dat ik in de landbouw wilde werken. Maar ik ben net langs de grens gegaan, (heb mijn werkvisum binnen, jeej!) maar nu staat er idd op dat ik niet in agricultural occupations mag werken?!

ik wil trouwens in de (kleinschalige biologische) groenteteelt werken, misschien dat dat nog verschil uitmaakt?