Moest je de aanvraag van je VOG via de ambassade in Wenen doen?? Dat doet de gemeente toch automatisch? Ik heb hem aangevraagd bij de gemeente en dat gewoon bij CIC up geload? Naja anders hoor ik 't wel!
Officieel moet het inderdaad naar Wenen. Ik ben echter gewoon naar het gemeentehuis gegaan en gezegd dat het om een visumaanvraag ging. Was geen probleem. Wel even zorgen dat je adresgegevens van de ambassade bij je hebt en even op de site van de ambassade zoeken naar het stukje waar staat dat je een VOG nodig hebt. Dat ook even printen (liefst incl. url) en meenemen naar het gemeentehuis. Of ze het allemaal nodig hebben, weet ik niet, maar bij mij vroeg de persoon erom (onder het mom: ‘hoe meer je mee stuurt, hoe minder groot de kans dat ze het bij Justitie afkeuren’). Het hangt volgens mij ook sterk af van wie je tegenover je hebt of ze bij het gemeentehuis je aanvraag willen indienen. Lijkt me in elk geval het proberen waard, scheelt erg in tijd.
Bij de eerste link vind je in de tekst een document. Dit vul je in en geeft je af bij de balie van je gemeente. En hop in 2 weken heb je VOG. Was geen probleem bij mij.
De gemeente wil een formulier van de aanvrager waarom jij een VOG moet hebben. Kan je naar Wenen sturen, maar ergens anders op t forum staat ook een aangepast formulier waar ik, en vele met mij, de VOG gewoon bij de gemeente hebben kunnen krijgen zonder eerst een formulier naar Wenen te hebben moeten sturen. Maar de WHPs zijn volgens mij al lang op dus ben je wel al begonnen met de aanvraag of had je dat nog niet gedaan? Want in dat laatste geval acht ik de kans vrij klein dat er nog 1 vrij komt omdat er zelfs al mensen van begin maart op de “reserve lijst” zijn geplaatst.
Aha, kijk daar heb ik wat aan ![]()
bedankt voor de tips, ik ga zo snel mogelijk naar het gemeentehuis, dan zoeken ze het in Wenen maar uit ![]()
Blacky94, ik heb al wel een CIC account en de IEC Kompass ingevuld (en 110 euro betaald plus bevestigd gekregen) dus dat zou oké moeten zijn. Alleen de VOG dus nog.
Naar welk mailadres heb jij je vraag gestuurd?
Hoop ook echt dat we deze week eindelijk iets horen!
Heeft iemand al iets gehoord? Mijn geduld begint echt op te raken…
Hier nog steeds niet…
Ik duim voor jullie! Ik snap ook niet waarom het bij sommige mensen zo lang duurt.
Ik heb EINDELIJK mijn visum gehad! Heeft een maand geduurd! Hoop dat jullie 'm ook allemaal snel krijgen!
Gefeliciteerd bocanada!
Zijn er eigenlijk al mensen die het visum geactiveerd hebben bij de douane? Kun je veel vragen verwachten of gaat het allemaal heel gemakkelijk?
Ik vlieg 10 april om 14u ![]()
Ik ben benieuwd naar je ervaring!
Gefeliciteerd!
Je bent snel door de douane, die verwijst je alleen door naar de immigratie. Mensen die binnen kwamen in Calgary waren binnen 10 minuten bij de immigratie vandaan. Geen flauw idee wat voor vragen zij kregen, maar de vragen die ik kreeg (toen ik zonder visum kwam en het programma nog niet open was) ging vooral over geld, waar je verblijft en waar je stage gaat lopen / werken.
Ik vlieg trouwens 13 April weer naar Calgary, ook iemand anders die dan toevallig gaat? =P
nou leuk… heb nog steeds niks…
Zoals het er nu naar uitziet word het niks… ergste is volgende week dinsdag wacht ik 8 weken op mijn werkvergunning…
Douane stelde bij mij niks voor. Het liep ook wel tegen einde werktijd. Hebben aangegeven dat we kaas bij hadden maar dat hebben ze ook niet gecontroleerd. T was echt zo van “no meat?” “No” “okay, you can go, nice day”. En WHP was gewoon paspoort en WHP goedkeurings formulier. Geen vragen niks. Hij typte wat in de computer, kwam een formulier uitrollen, legde uit wat wel en niet mocht en fijne dag nog. Naja, prima ![]()
Welkom in Canada! ![]()
Chill dat het zo relaxt ging! Ik hoop dat het bij mij ook zo relax zal gaan ![]()
Inderdaad, welkom! Mooi dat het soepel voor je ging.
Hebben jullie een enkeltje gekocht of een retourticket? Ik begrijp dat dit voor het afsluiten van een reis/ziektekostenverzekering uit kan maken?
Gefeliciteerd dat het allemaal zo makkelijk voor je ging, Blacky94! ![]()